“EDİRNE’NİN TURİZM YILDIZI PARLIYOR”

“EDİRNE’NİN TURİZM YILDIZI PARLIYOR”

31 Ekim 2018 - 06:16

Edirne Kültür ve Turizm İl Müdürü Ahmet Hacıoğlu ile Edirne hakkında konuştuk. Hacıoğlu, 2017 rakamlarına göre tüm sektörlerde 2 kat artışın olduğunu ve özellikle Bulgar ve Yunan turistlerin memnuniyeti açısından Bulgarca ve Yunanca Whatsapp Şikâyet Hattı oluşturacaklarını aktardı.

 

Edirne tarihi boyunca pek çok farklı kültürlerdeki medeniyetlere sahipliği yapmıştır. Roma İmparatorluğundan Osmanlı İmparatorluğuna, Traklardan Cumhuriyet tarihine kadar pek çok kültürü bünyesinde bulunduran Edirne’ye olan ilgi de bu yönde çok yüksektir. Edirne’ye olan ilgi yurt içinden gelen yerli turistler kadar Balkan ülkeleri başta olmak üzere tüm Dünya’dan gelen mi turistlerin de dikkatini çekmiştir. Edirne’de yapılan pek çok tarihi, kültürel ve turistik çalışmalar da kentin ekonomik yaşamı için çok önemli. Bu kapsamda Edirne’de görev yapan Belediye Başkanlığından Sağlık Müdürlüğüne, Ticaret İl Müdürlüğünden Kültür ve Turizm İl Müdürlüğüne kadar pek çok kamu kurum ve kuruluşu farklı çalışmalar, etkinlikler ve projeler yürümektedir. Son günlerde artan döviz kurları nedeniyle başta Bulgar ve Yunan turistlerin Edirne’ye olan ilgisini arttırdı. Edirne’ye olan ilgi hakkında en önemli kamu kurumlarından biri olan Edirne Kültür ve Turizm İl Müdürü Ahmet Hacıoğlu ile konuştuk. Hacıoğlu sınır kenti olan Edirne’mizde konaklamadan gastronomiye, kültürel faaliyetlerden giyim sektörüne kadar tüm alanlardaki ilginin 2017 verilerine göre 2 kat arttığını belirtti. Hacıoğlu yapılan çalışmalardan esnaflara kadar Bulgar ve Yunan turistlerin memnuniyetin sadece Edirne’ye değil, Trakya Bölgesine ve Türkiye’ye olan katma değerine de değindi.  Hacıoğlu yapılan projelerin ve çalışmaların artırıldığına ve oluşan ilginin artması ve korunması için çeşitli tedbirler ve önlemler için de çalıştıklarına değindi.

 

BULGARCA VE YUNANCA WHATSAPP ŞİKÂYET HATTI

Hacıoğlu, Edirne Valiliğinin oluşturduğu Whatsapp Şikâyet Hattını geliştirilerek sadece yerli turistlerin değil, Bulgar ve Yunan Turistlerin de yaşadığı sorunları veya talepleri anlamak adına Bulgarca ve Yunanca Şikayet Hattı oluşturduklarını belirtti. Hacıoğlu konu hakkında; “Yerli turistlerin Edirne’de her hangi bir konuda yaşadığı soruna çözüm bulabilmek için Edirne Valiliğinin oluşturduğu bir Whatsapp Şikâyet Hattı vardı. Edirne’nin tüm ilçe ve belirlenen yerlerinde bu uygulamayı duyurmuştuk. Ancak bu Whatsapp Şikâyet Hattı sadece Türkçeydi. Oluşturulan Whatsapp Şikâyet Hattına 2017 yılında 320 şikayet ulaştı. 2018 yılının Ekim ayına kadar yaklaşık 170 adet şikâyet ulaştı. Gelen şikâyetleri de ilgili birimlere havalesini de gerçekleştirdik. Fakat son dönemde yoğun bir şekilde Yunan ve Bulgar misafirlerimizin kentimize olan ilgisini fark ettik. Ve bazen halk arasında bazen basına yansıyan durumları gördük, duyduk. Buna karşılık Yunan ve Bulgar misafirlerimizin göstermiş olduğu ilgi hiç kuşkusuz kentimizde ve ülkemizde turizm ve buna bağlı ekonomik alanlardaki ilgiyi de arttırdı. Yakın zamanda oluşan bu ilginin korunması ve geliştirilmesi için bir çalışma gerçekleştirdik. Yunan ve Bulgar misafirlerimizin şikâyet veya önerilerini daha rahat iletebilmeleri adına Yunanca ve Bulgarca Whatsapp Şikâyet Hattı oluşturuyoruz. Sadece şikâyet hattı değil aynı zamanda yaptırdığımız afişler ve broşürler bastırıyoruz. Edirne’deki esnaflarımızın dükkânlarına asacağı afişler ile misafirlerimiz her hangi bir sorunla karşılaştığında nereye müracaat edeceği, kime bildireceği hakkında kendi ana diliyle rahatça bizlere aktarabilecek. Bizler de bize ulaşan şikâyetleri veya önerileri ilgili kurumlara ileteceğiz” dedi.

 

AFİŞLER VE EL BROŞÜRLERİ DAĞITILACAK

Hacıoğlu Bulgar ve Yunan turistleri bilgilendirmek için gümrük kapılarında görevli personellerin el broşürü dağıtacağını da vurgulayarak; “Edirne genelinde esnafların dükkânlarına bu afişleri asması için 500 adet yaptırdık. 10 bin tane de el broşürü şeklinde yaptırdığımız Yunanca, Bulgarca ve Türkçe şeklinde el broşürlerini dağıtacağız. Yakın zamanda 1-2 Kasım tarihinde Bulgar Halkı ‘Halk Aydınları Günü’nü kutluyor. Bu tarihlerde Bulgaristan’da öğrencilere ve öğretmenlere tatil oluyor. 15 gün öncesinde Edirne’de vakit geçirmek isteyen Bulgar vatandaşlar, tüm otellerde rezervasyonlarını yaptırdılar ve otellerimizi yüzde yüz doldurdular. Biz de Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü olarak bugünden itibaren 8 görevli arkadaşımızı Kapıkule’de bu el broşürlerini dağıtacaklar. Görevli arkadaşlarımız her gördükleri Bulgar plakalı araca ‘hoş geldiniz’ deyip, Türkçe, Bulgarca ve Yunanca olarak hazırlattığımız broşürleri dağıtacak. Pazar gününden itibaren de Pazarkule gümrük kapımızdan Yunan Misafirlerimize de el broşürleri dağıtacağız” şeklinde konuştu.

 

“BULGAR VE YUNAN MİSAFİRLER ‘TÜRK EĞLENCESİ’ İSTİYOR”

“2017 yılında otellerimizdeki doluluk oranı yüzde 15 bile değildi. Şu anda ekim ayına kadar olan sürede otellerimizin doluluk oranı yüzde 40’ları geçti. Yüzde 300 artış var doluluk oranında. Yunan ve Bulgar misafirlerimiz en çok eğlence sektöründe talepleri bulunuyor. O da kendi müzikleri vs. gibi değil Türk kültürünü, Türk eğlencesini merak ediyorlar ve istiyorlar. Edirne’mizde bulunan eğlence sektörlerinde bilinen bazı yerler dışında farklı isimleri de sorgulayıp merak ediyorlar. Ailesiyle birlikte eğlenebileceği, yemeğini yiyeceği yerler talep ediyorlar. Bu duruma karşı olumsuz düşünceler oluşmamasını istiyorum. Bize iletilenler şikayet değil, istek. Otellerimizin konforundan ve fiyatlarından, yemek sektöründen memnunlar. Örneğin sulu yemek satan yerler, hafta sonu ciğer ve köfteyi de rahatlıkla satmaya başladılar. Oluşturduğumuz whatsapp şikayet hattı ile misafirlerimiz bu yönde sadece şikayetlerini değil, beklentilerini de iletebilecek bize. Açık alanlarımızı belirleyip tedbirler alacağız” ifadelerini kullandı.

 

“TURİSTLERİ MİSAFİR OLARAK GÖRÜN”

Hacıoğlu Edirne esnaflarına ve işletmelerine de seslenerek; “Lütfen yabancı turistlere sade turist gözüyle değil, misafir gözüyle bakın. Eğer misafir olarak görmezseniz. Bir süre sonra bıkkınlık gelir ve gelmezler. Edirne birlikte yaşam kültürünün en seviyelerinde olan bir kentimiz. Anlayarak, bilerek ve birlikte yaşıyoruz. Din, dil, ırk önemli değil, önemli olan insan olma düsturu ön planda. Bu bakıştan yola çıkarak güler yüzlü ve tatlı dille davranmaları her şeyin başı. Şu anki verilere bakıldığında yılsonunda Edirne genelinde ilçeler de dâhil olmak üzere kente gelen ziyaretçi sayısının 3,5 milyon olmasını bekliyoruz. Geçen yılın ilk aylarında Selimiye'yi ziyaret eden yerli ve yabancı turistlerin sayısı 1 milyon 225 bin civarındaydı. Bu sayı 2018 yılı için temmuz ayı bitmeden 1 milyon 500 bine ulaştı. Geçen yılla bu yıl arasında yaklaşık yüzde 20'lik bir fark var. Gelen misafirlerimiz sadece Selimiye’yi değil, diğer müzelerimize de olan ziyaret sayıları arttı” dedi.

 

GÜLER: “ÇOK ÖNEMLİ BİR HİZMET”

Trakya Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Emel Gönenç Güler de Edirne’nin pek çok farklı konu yükselişte olduğunu belirterek; “Edirne gün geçtikçe değeri artıyor. Edirne’nin mevcut potansiyeli ve değeri dışında daha pek çok bilinmeyen değerleri var. Edirne’deki esnaflarımızın ve işletmelerimizin daha bilinçli davrandığını fark ediyoruz ve bu durum verilere de yansıyor. Daha kaliteli ve güzel hizmetler sunmak için esnaflar sadece birbiriyle değil ayrıca kendileriyle de yarışıyorlar. Kültür turizmi dışında Edirne’ye alışveriş turizmi yapmak isteyen kişiler de gelmekte. Örneğin Edirne’mizde lider ürünler var. Tava ciğer lider üründür. Köfte lider üründür ama bu ürünlerin yanında Edirne’nin sürdürülebilirliği için sadece yemekte değil tüm sektörde Edirne’ye özel olan farklı ürünlerin de yan ürün olarak sunulması gerek. Bu sayede farklı ürünlerdeki artışı arttırabiliriz. Katma değer artar ve gün geçtikçe yatırımları da destekleyecektir. Katma değer arttıkça bağlı olunan diğer sektörlerinde bu durumdan olumlu etkileneceğini düşünüyorum. Oluşturulan Bulgarca ve Yunanca Whatsapp Şikâyet Hattı çok önemli bir hizmet. Yapılan bu uygulamaya sadece şikâyet hattı olarak bakılmamalı. Çünkü burada sadece şikâyetleri değil, önerileri veya daha iyi olabilirlik anlamında pek çok konuyu Bulgar ve Yunan vatandaşlardan kendi ağızlarından öğreneceğiz veya dinleyeceğiz. Bizim için çok önemli bir veri. Edirne’deki kamu kurum ve kuruluşlarına ne gibi görevler düşüyor veya ne yapılması gerekliliği anlamında önemli bir hizmet” ifadelerini kullandı.

 

GÜLER: “ROMAN, RUMELİ VE
HELVA GECELERİ TEKRAR DÜZENLENEBİLİR”

Edirne’de düzenlenen eğlencelerin kent turizmine katyma değer sağlayacağını belirten Güler; “Müzik çok önemli bir eksiklik. Roman, Rumeli ve Helva geceleri gibi geçmişte yapılan bu eğlence geceleri kentimize gelecek olan yabancı turistlerin sayısını ve memnuniyetini mutlak etkiliyor. Bu türde yapılacak olan eğlence geceleri mutlaka turizm sektörünü olumlu etkileyecektir” dedi.

Kaynak: Bekir TÜCCAR
Bu haber 4663 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
Henüz Yorum Eklenmemiştir.İlk yorum yapan siz olun..
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
EDİRNE ATATÜRK'Ü ANDI
EDİRNE ATATÜRK'Ü ANDI
GÖZYAŞLARINA HAKİM OLMADI
GÖZYAŞLARINA HAKİM OLMADI