Edirne Tanıtım ve Turizm Derneği Başkanı Bülent Bacıoğlu; “Fuarlara katılıp katılmamayı abartmayalım, içini nasıl doldururuz onu tartışalım. Ne küçümseyelim ne de abartalım. Dengeli bir şekilde bu duruma bakalım. EMİTT çok abartılıyor” dedi. Dünyanın en büyük 5 turizm fuarından biri olan Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı uluslararasında “East Mediterranean International Travel andTourism” (EMİTT) olarak bilinen fuar hakkında Edirne Tanıtım ve Turizm Derneği Başkanı Bülent Bacıoğlu görüştük. Bacıoğlu fuar esnasında izlenimlerini gazetemize aktardı. Bacıoğlu özellikle EMİTT’in çok abartıldığını, ne küçümsenmesi ne de abartılması gereken bir durumun olduğunu dengeli ve nitelikli bir şekilde Edirne’nin tanıtılmasına değindi. “HİSSEDİLEN BİR DURGUNLUK VAR”Dünya genelinde yaşanan Ekonomik ve Politik sorunların turizm sektörüne bir durgunluk kattığına değinen Bacıoğlu, Türkiye’nin turizminin can damarlarından biri olan Güney bölgesindeki turizmcilerin yatırım ve çalışma yapmak adına tedirgin olduğunu vurgulayarak; “EMİTT yani Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı Türkiye’nin iç pazarı için çok önemli bir fuar. 22 yıldır süren EMİTT Fuarına 15 kez katılma imkânım oldu. Orada gidip incelemelerde bulundum ve gözlemledim. Zaman içinde Sofya, Selanik, Amsterdam gibi şehirlerde turizm adına dünyaca ünlü fuarlara da katıldık önümüzdeki günlerde Bükreş’te bir fuarına da katılmayı düşünüyoruz. Kısacası fuarlar nelerdir? Ne yapılır? Neye dikkat edilir? vs. gibi konularda tecrübe sahibi oldum. EMİTT Fuarı dünyanın önemli fuarlarından, katılımcı sayısı, ziyaretçi sayısı yüksek olan bir fuar. EMİTT Fuarı ülkemizin iç turizmi açısından çok önemli olduğunu düşünüyorum. Türkiye’deki bütün illerimiz EMİTT Fuarına katılmak ister çünkü kendi illerini tanıtmak adına; gerek esnafı gerek gelenekleri gerek tarihi vs. gibi şehrine has özellikleri ön plana çıkarmak isterler. Bu yılda diğerlerinden genel anlamda değerlendirdiğimizde hissedilen bir durgunluk var. Ekonomik, politik pek çok durgunluk var. Örneğin Güney bölgemize baktığımızda turistik tesislerinin bir kısmı sezona açıp, açmayacağına karar veremiyor. Turist sayısında belirsiz bir azalış var. Şu anda 2018 yılından önceden bir rezervasyonlar adına sıçrama kaydetmedik ama EMİTT fuarında beklentisi yüksek olan insanlar, turizm pazarı alanında kendi özelliklerini pazarlamak istiyorlar. Ancak turistik bir kentin kendi pazarlaması adına tanıtımını sadece EMİTT fuarında veya bu fuara benzer birkaç fuara indirgemek çok doğru bir şey değildir. Diğer dünyaca ünlü fuarlarda da bazı tanıtımlar çok daha uygun veya daha kısa sürede daha etkili bir şekilde de bu gerçekleştirebilir. Fuarlar özellikle ikili ilişkiler, ikili görüşmeler açısından iyi değerlendirebiliyorsanız çok avantajlı olur” dedi. “YABANCI ÜLKELERİN KATILIMI AZDI”Bacıoğlu yabancı ülkelerin diğer yıllara göre katılım oranının azlığından bahsederek; “Bu yılki EMİTT Fuarında geçen yıllara oranla daha az yabancı ülke olduğunu fark ettim. Aslında tam tersi olması gerekiyordu. Türkiye’den yurtdışına çıkış oranları diğer yıllara oranlar daha fazla. Benim bu yıl ki beklentim daha çok yabancı tur acentelerinin veya yabancı ülkelerin katılım oranının artmasıydı” şeklinde konuştu. “FUARA GİTMEK DEĞİL, İNSANLARLA İLETİŞİME GEÇMEK ÖNEMLİ”Fuarlara katılmanın amcaı kenti yetkili profesyonel ekiplere veya turizmcilere tanıtmak olduğunu esas amacın daha çok insanla iletişime geçmek olduğunu vurgulayan Bacıoğlu: “Dünyada hangi fuara giderseniz gidin sadece EMİTT için demiyorum tüm hepsi için söylüyorum; eğer söylenilenden veya kentin potansiyeline bakılarak çok vasat bir geri dönüş olduysa sizin o fuara gitmenizin bir önemi yok. Fuara gitmek değil, insanlarla iletişime geçmek önemlidir. Örneğin; Fuara gittiniz, bayağı büyük bir stant kurdunuz. Ancak yeteri kadar insanların ilgisini çekemediyseniz, emeklerinizin hiçbir anlamı yok. İnternet ortamından veya insanlarla daha rahat iletişim kurabileceğiniz kanallardan EMİTT’de veya başka bir fuarda yaptığınız harcamanın yüzde 10’nunu harcayarak, daha fazla insana ulaşıp iletişime geçtiğinizde, insanlara kentin turizmini veya kenti tanıtırsınız. Turizm Fuarlarında sadece kentin tanıtımı yapılan bir yer değil, aynı zamanda turizm profesyonellerinin bir araya geldiği bir yer. Turizm profesyonelleri için zaman, kişiler, farklılıklar ne kadar sade ve anlaşılır aktarılırsa sizin büyük stantlar açmanıza vs. gerek kalmayacaktır” dedi. “EMİTT ÇOK ABARTILIYOR”EMİTT Fuarının önemli bir fuar olduğunu ancak gerektiğini fazla abartılmasının kente veya paydaşlarına her hangi bir olumlu sonuç doğurmayacağını belirten Bacıoğlu: “Edirne turizm ile ilgili uzun vadede beklentileri ve kaygıları olan bir şehir olarak tabii ki EMİTT’de yer almalı ancak EMİTT abartılıyor. Edirne’de şu yanlışı görüyorum; “EMİTT hakkında yer alan tüm özellikler çok abartılıyor. Bu benim şahsi düşüncem. Edirne olarak biz orada 4 gün nitelikli görüşmeler yapmışsak, yeterli derecede insanlarla görüşmüşsek fuarda alanınız 40 metrekare değil, 4 metrekare de olsa aynı sonucu alırsınız. EMİTT Fuarı, turizm katma değeri olarak çok çok büyük şeyler kattığını da teknik olarak söylememiz doğru olmaz. Edirne olarak bizim EMİTT’de davulun tokmağını hızlı vurmamız, tonlarca ciğer dağıtmamız vs. gibi durumlar orada yaşanan anlık durumlar.Söylemlerimde ‘EMİTT çok kötüydü, neden bu kadar para harcandı. Stant çok küçüktü veya büyüktü’ vs. gibi olumsuz yorumlardan çok, yapıcı ve onarıcı yorumlarda bulunmak istiyorum. Çünkü Edirne’nin EMİTT’e ihtiyacı yok ama katılmamız da kente katma değer katar. Bugün için hiçbir fuara gitmezsek Edirne’ye turist gelmeyecek bir durum söz konusu olamaz. Edirne EMİTT veya diğer fuarlara katılmasa bile turist gelir ancak fuarlarda kenti nitelikli tanıtmak adına çok önemlidir.EMİTT dünyaca markalaşmış bir fuar ancak EMİTT çok abartılıyor. Örneğin: Selanik’te bir fuara gidiyoruz. Hem de çok düşük fiyatlarla gidiyoruz. Çok büyük bir beklentimiz de yok ancak nitelikli görüşmeler yapabilmek için çabalıyoruz. Yeni pazarlama teknikleri, yeni trendler bu konularda gelişmeleri takip ediyoruz. Edirne veya Türkiye’de neler yapabiliriz bunun için uğraşıyoruz. Ancak EMİTT Fuarının dönüşünde her yıl ‘stant olmuş mu olmamış mı?’ şeklinde tartışmalar konuşuluyor. Biz daha çok kentin nitelikli bir şekilde tanıtmamızın tartışmamız gerek. Yoksa stanttın büyüklüğü, ne kadar para harcandığını gibi konular önemli değil, önemli olan Edirne’yi daha çok kişiye tanıtmak. Fuarlara katılıp katılmamayı abartmayalım, içini nasıl doldururuz onu tartışalım. Ne küçümseyelim ne de abartalım. dengeli bir şekilde bu duruma bakalım”ifadelerini kullandı.
KÜLTÜR-SANAT
01 Şubat 2018 - 03:17
Güncelleme: 01 Şubat 2018 - 05:10
"EMİTT ÇOK ABARTILIYOR"
KÜLTÜR-SANAT
01 Şubat 2018 - 03:17
Güncelleme: 01 Şubat 2018 - 05:10
Hem katılmayıp Görevden Kaçıyorsunuz Hem de Eleştiriyorsunuz. Ne Yaman Çelişki