HİÇBİR ÜLKEDE BU SİSTEMİN BENZERİ YOK

HİÇBİR ÜLKEDE BU SİSTEMİN BENZERİ YOK

12 Nisan 2018 - 05:00

Eğitim-İş Edirne Şube Başkanı Nedim Zobar, Milli Eğitim Bakanlığının (MEB) öğretmenler için “Performans Değerlendirme Sistemi” yasa taslağına karşı tepkilerini: “MEB’e performans notumuz: sıfır. Dünyanın hiçbir ülkesinde bu sistemin benzeri yok” şeklinde belirtti.

 

Türkiye’deki eğitim otoriterlerinin eğitim sistemine büyük zarar vereceğini düşündüğü, Milli Eğitim Bakanlığı’nın öğretmenler için meclise sunduğu “Performans Değerlendirme Sistemi” yasası hakkında Edirne’deki eğitimciler tepkilerini dile getirdi. Edirne’de faaliyet gösteren Eğitim-İş Edirne Şubesi dün Saraçlar Caddesinde konu hakkında basın açıklamasında bulundu. Eğitim-İş Şubesi adına Şube Başkanı Nedim Zobar basın açıklamasını gerçekleştirdi. Zobar, “Performans Değerlendirme Sistemi”nin Türkiye’deki eğitim sisteminde ağır hasarlar oluşturacağını, düşünülen sistemin dünyada benzer bir uygulaması olmadığını vurguladı. MEB’in son yıllardaki yaptığı çalışmaları değerlendiren Eğitim-İş Edirne Şubesi Bakanlığa “sıfır” notu verdi.

 

“DÜNYANIN BAŞKA HİÇBİR ÜLKESİNDE BENZERİ YOK”

Uygulanması düşünülen sistemin öğretmenlere yaratacağını belirten Zobar, Sistemin dünyada benzeri olmadığını söyledi. Zobar; “Bugün burada öğretmenlik mesleğinin itibarsızlaştırılmasına karşı durmak için bulunuyoruz. Hepinizin bildiği gibi, Milli Eğitim Bakanlığı öğretmenler için performans değerlendirme sistemi taslağı yayımlamıştır. MEB performans sistemi ile ülkemizin geleceği olan yavrularımızı eğiten, şekillendiren, yarınların mimarı olan biz öğretmenleri baskı altına almayı amaçlamaktadır. Dünyanın hiçbir ülkesinde benzeri görülmeyen bu sistemde, eğitimcilerin uzmanlık kariyerleri,  uzman olmayanlar tarafından değerlendirilmek istenmektedir. Bu uygulamayla; Öğretmen ve öğrencisi arasına, birbirlerinin notlarına karşılıklı ihtiyaç duymaktan ötürü, bir çıkar ilişkisi oluşturulmaya çalışılmaktadır. Öğretmenlerin birbirine not verecek olması da, kişisel husumetlerin ya da görüş ayrılıklarının bir şekilde kariyerlere yansımasına yol açacak, okullarda çalışma barışını bozacaktır. Bildiğiniz üzere yanlış eğitim politikaları ve yöneticilerin haddi aşan söylemleriyle son yıllarda öğretmenlik mesleğinin itibarı zedelenmiş, eğitimcilerin maruz kaldığı adli ve idari saldırılar sosyal medyayı ve gazetelerin 3. sayfalarını kaplar hale gelmiştir. Bu sistemle birlikte, öğretmenlik meslek onuru, tamamen ayaklar altına alınmaya çalışılmaktadır. Her şeyden önce; bir eğitimcinin performansını, o alanın uzmanı olmayan kişilerin notlarıyla ölçmeye çalışmanın bilimsel ve akademik hiçbir gerçekliği yoktur” dedi.

 

“ÖĞRETMENLERE DEĞER VERMEYEN BİR ANLAYIŞIN, BAŞARILI VE ÇAĞDAŞ BİR EĞİTİM SİSTEMİ OLUŞTURMA İHTİMALİ YOKTUR”

Zobar, eğitimde yapılacak değişikliklerin öğretmenlerin daha rahat eğitim vermek adına düzenleme getirilmesinin gerektiğini savundu. Zobar, Öğretmenlere değer vermeyen bir anlayışın, başarılı ve çağdaş bir eğitim sistemi oluşturma ihtimali olmadığını vurgulayarak; “MEB tarafından 2016 yılında devreye sokulan ve Eğitim-İş olarak dava konusu da yaptığımız, performans değerlendirme sistemi, öğretmenlik mesleğini değersizleştirmenin geldiği noktayı göstermektedir. Her konuda olduğu gibi MEB, bu önemli aşamada da eğitimin paydaşları olan bizlere fikir sormaya lütfetmemiş ve hatta itirazlarımıza kulak kapatmıştır.  Eğitimin cevheri olan öğretmenlere değer vermeyen bir anlayışın, başarılı ve çağdaş bir eğitim sistemi oluşturma ihtimali yoktur. Performans sistemi kaldırılıncaya kadar devam ettireceğimiz eylemlerimize, bu haklı, meşru ve demokratik başkaldırımıza, sendikalı-sendikasız tüm öğretmenlerimizi destek vermeye çağırıyoruz. Eğitim sisteminin veriminden memnun olmayan MEB, eğitimcilerden önce dönüp kendi performansına bakmalıdır” şeklinde konuştu.

 

MEB’E PERFORMANS NOTUMUZ: SIFIR!

MEB’nın son yıllarda yaptığı proje ve çalışmalara yönelik değerlendirme yapan Eğitim-İş Edirne Şubesi, Bakanlığa sıfır not verdi. Zobar; “Ülkemizde; eğitimin kalitesinin azaldığı, eğitimin ticarete döndüğü, başarı oranının giderek düştüğü, müfredat ve sınav sistemlerinin yapboza döndüğü, dünya eğitim kalitesi standartlarına kıyasla sürekli geriye gittiği, gün gibi açıktır. Bunun nedeni ise eğitim sistemini düzenleyemeyen, öğretmenlerinin yerine, çeşitli vakıflara, derneklere güvenen Milli Eğitim Bakanlığı’dır. Müfredattan da çıkarsalar, ulusal bayramların törenlerinden de silseler, hatıralarından koparmaya da çalışsalar Başöğretmen Mustafa Kemal Atatürk’ün ilkeleri ışığında laik, bilimsel, çağdaş, parasız eğitim için mücadele edecek eğitim neferleri her zaman olacaktır. Bir kez daha haykırıyoruz ki; Mesleğimiz onurumuzdur. Öğretmenlik mesleğinin itibarsızlaştırılmasına Eğitim-İş asla geçit vermeyecektir” ifadelerini kullandı.

Kaynak: Bekir TÜCCAR
Bu haber 2746 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
Henüz Yorum Eklenmemiştir.İlk yorum yapan siz olun..
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
BAŞKANDAN KONTRATAK
BAŞKANDAN KONTRATAK
KILIÇDAROĞLU “GÜRKAN” DEDİ
KILIÇDAROĞLU “GÜRKAN” DEDİ