Eğitim-İş Edirne Şubesi Milli Eğitim Bakanlığı’nın “Öğretmen Performans Değerlendirme” sistemi ile ilgili değerlendirmelerinin ardından objektif ve bilimsel hiçbir ölçütün olmadığını tespitini yaparak; “iş güvencesini ortadan kaldıracak bir eğitim anlayışını yerleştirmesine izin vermeyeceğimizi ve bu yöndeki kararlı mücadelemizin süreceğini belirtiriz” dedi. Edirne Eğitim-İş, Milli Eğitim Bakanlığının aldığı bir karara karşı çıktı. “Öğretmen Performans Değerlendirme” sistemi adı altında Öğretmenlerin iş güvencesini ortadan kaldırmak için zemin oluşturacağı, Öğretmenler üzerinde müdür, öğrenci, veli baskısı oluşturarak azaltılan öğretmenin itibarını yok edeceğini, Özelleşmeyi ve özel okulları teşvik edeceğini, Muhalif öğretmenleri tasfiye edip, kariyer yapmalarını engelleyeceğini vurguladı.Edirne Eğitim-İş şubesi konu hakkındaki değerlendirmelerini basın emekçilerine açıkladı. Uygulanması düşünülen sistem hakkında detaylı bilgilerde; “Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen Performans Değerlendirme sistemi ile ilgili yeni bir yönetmelik taslağı hazırlamış ve paydaşlarına sunduğunu belirtmiştir. İşin başka bir garip yönü de bu paydaşların kim olduğunun belirsizliğidir. Öğretmen Performans Değerlendirme Yönetmelik taslağının “Performans değerlendirmenin amacı” başlıklı bölümünde MADDE 5- Performans değerlendirmesi ile aday öğretmen ve öğretmenin; a)Görevindeki gayret, verimlilik ve başarısının tespit edilmesi, b)Bilgi ve beceri düzeyinin belirlenerek, gerekli eğitim ihtiyacının tespit edilmesi ve buna yönelik tedbirlerin alınması, c)Ödüllendirilmesinin sağlanması amaçlanmaktadır ifadeleri yer almaktadır. Yönetmelik Taslağının 18. Maddesine göre; “Öğretmenin Performansını Değerlendirecek” olan kişiler de şu şekilde belirlenmiştir: a)Görev yaptığı eğitim kurumu müdürü, b) Görev yaptığı eğitim kurumundaki zümre öğretmenleri, c)Görev yaptığı eğitim kurumundaki zümre öğretmenleri haricindeki öğretmenleri, ç)Sorumlu olduğu öğrencilerin velileri, d) Sorumlu olduğu öğrencileri, e) Kendisidir. Taslak yönetmeliğin amacına bakıldığında öğretmenin başarısını değerlendirecek objektif ve bilimsel hiçbir ölçütün olmadığı apaçık ortadadır. Hiçbir meslek örgütünde olmayan değerlendirme kriterleri ülkenin geleceğine şekil veren, ülkenin aydınları olan öğretmenler üzerinde uygulanmak istenmektedir” şeklinde yer aldı. “SİYASİ DEĞİL ULUSAL HEDEFLERİN ÖN PLANA ÇIKARILMASIDIR”Edirne Eğitim-İş’ten yapılan açıklamada eğitim sisteminde önceliğin siyasi çıkarlar için değil, ulusal hedeflerin ön planda olması gerektirdiğini belirterek; “Bu taslak yönetmelik büyük sakıncalar barındırmakta ve birçok problemi beraberinde getirecektir. Şöyle ki; 1-Öğretmenin iş güvencesini ortadan kaldırmak için zemin oluşturacak 2.Öğretmenler üzerinde müdür, öğrenci, veli baskısı oluşturarak zaten azaltılan öğretmenin itibarını yok edecek 3.Özelleşmeyi ve özel okulları teşvik edecek 4.Muhalif öğretmenleri tasfiye edip, kariyer yapmalarını engelleyecektir. Ayrıca öğretmen yeterliliğinin, performansın ölçülmesi gibi uygulamaların öğretmeni okula ve öğrenciye değil yeterlik sınavına, performansa odaklayabileceği sürekli bu sürecin stresine maruz kalabileceği, olası yeterlik sınavı başarısızlığında ‘bu öğretmen başarısız sınavı geçemedi’ algısının her şeyi alt üst edebileceği ortadadır. Türkiye’de eğitimde yaşanan nitelik sorununun nedeni öğretmenlerin “sözde düşük” olan performansları değildir. Öğretmen eğitimin temelidir ancak öncelikli olan eğitime yaklaşım anlayışının ulusal olması, siyasi değil ulusal hedeflerin ön plana çıkarılmasıdır. Eğitim-İş olarak, Bakanlığın eğitimde yaşanan sorunlara kalıcı çözümler üretmek ve okullarda bilimsel, laik, ulusal, demokratik ve nitelikli bir eğitim anlayışını yerleştirmek yerine, öğretmeni itibarsızlaştıracak, iş güvencesini ortadan kaldıracak bir eğitim anlayışını yerleştirmesine izin vermeyeceğimizi ve bu yöndeki kararlı mücadelemizin süreceğini belirtiriz” ifadeleri kullanıldı.
EĞİTİM
02 Mart 2018 - 04:38
"OBJEKTİF VE BİLİMSEL HİÇBİR ÖLÇÜT YOK"
EĞİTİM
02 Mart 2018 - 04:38