Food İstanbul Gıda ve İçecek Ürünleri, Gıda İşleme, Depolama, Soğutma, Taşıma ve Market Ekipmanları Fuarı’nın ana sponsorlarından Soyyiğit Group Pazarlama Müdürü Ebru Bostancı ev dışı tüketim sektörü için “Sosyo-ekonomik şartlarımız değişim gösterdikçe dışarıda yeme içme alışkanlığı da artmaktadır. Ayrıca ülkelerin turizm sektöründeki büyüklüğü de sektörü direk olumlu etkilemektedir” dedi. Evrim ÖZCAN Toz gıda, sıvıyağ ve sıvı pastacılık sektörlerinde hem iç hem de dış piyasada önemli bir yeri olan İstanbul, Tekirdağ ve Edirne’deki entegre üretim tesislerinde üretim yapan Soyyiğit Group Pazarlama Müdürü Ebru Bostancı ile görüşen gazetemiz muhabiri Evrim Özcan, ev dışı tüketim sektörünü ele aldı. Bostancı sorularımıza şu yanıtları verdi:Ev dışı tüketim sektörü olarak diğer dünya ülkeleri ile kıyaslandığında Amerika ve Avrupa ülkelerine göre daha gideceğimiz çok yol olduğunu söyleyebiliriz. Sosyo-ekonomik şartlarımız değişim gösterdikçe dışarıda yeme içme alışkanlığı da artmaktadır. Ayrıca ülkelerin turizm sektöründeki büyüklüğü de sektörü direk olumlu etkilemektedir.Ev dışı üketim sektöründe en büyük payı gıda sektörünün taze ve donuk et ürünleri almaktadır. İkinci sırada da alkollü ve alkolsüz içecekler bulunmaktadır. Otel, restaurant sektörünün tüketim hızına bağlı olan sektör, turizm ne kadar gelişirse ve istikrarlı olursa o kadar büyüyebiliyor. Ipsos verilerine göre ev dışı tüketiminin yüzde 40’ı İstanbul’da, bu rakamı yüzde 11 ile Ankara, yüzde 14 ile İzmir, yüzde 17 ile Antalya takip etmektedir. Yani diğer illerde ev dışı tüketim sektörü yok denecek kadar az. Oysa Kış turizminin olduğu illeri geliştirerek ve Kapadokya, Van, Karadeniz Bölgemiz gibi önemli değerlerimizi ön plana çıkararak buralarda yatırım yaparak 12 ay düzenli gelir ve dolayısıyla sektörde büyüme sağlanabilir. Burada tüketici aşçı, usta ve gastronomi Şefleri oluyor. Ülkemizde birçok okul açıldı bu konuda.. Aşçılık meslek yüksek okulları ve gastronomi fakülteleri sektörün geleceği için önemli adımlar atıyor. Soyyiğit Group olarak, entegre tesislerde üretim yapan, gıda hijyenine önem veren, sektöre yatırım yapan marka ve firmaların orta ve uzun vadede kazançlı olacağına inanıyoruz.Tüm dünyada her geçen gün büyüyen ve gelişen ev dışı tüketim sektörü, yeni nesillerin değişen tüketim alışkanlıkları doğrultusunda Türkiye’de de değişim ve gelişim göstermektedir. Yine vurgulamak gerekir ki; turizmde istikrar ve yaygınlık sağlanması da sektörün geleceği için önem arz etmektedir. Fuarda, yeni ürünlerimizin ön planda olduğu, görsel ve dijital mecralarda maksimum faydalar sağlayabileceğimiz çok yönlü çalışmalar yaptık. Biz aynı zamanda İhracatı da toplam satışı içinde önem teşkil eden bir firmayız. 3 sektörün birlikte katılığı ve FOOD İstanbul çatısı altında birleştiği fuarda geçen yıllara oranla farklı ülkelerden de daha çok ziyaretçiler oldu. Kent Boringer markamızla, ev dışı tüketim ürünlerimiz ve İİB kapsamındaki perakende ürünlerimiz ile iki ayrı holde 2 güzel standımızda katılımcı ve misafirlerimizle buluşuyoruz.Fuar 23 Eylül tarihinde sona erecek. .
YAŞAM
22 Eylül 2017 - 04:55
TURİZM TÜKETİM SEKTÖRÜNÜ OLUMLU ETKİLİYOR
YAŞAM
22 Eylül 2017 - 04:55