Edirne Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Ali Şahin, yükselen maliyetler nedeniyle ulaşım sektöründe sorunların artmaya devam ettiğini belirtti. Bu nedenle şoför esnafıyla vatandaşların maliyet nedeniyle karşı karşıya geldiğini ve her iki tarafın da mağdur olduğunu vurguladı. Son günlerde yaşanılan ekonomik sorunlar, esnafları günden güne zora sokuyor. Ekonomik çalkantılardan en çok etkilenen sektörlerin başında da ulaşım sektörü geliyor. Artan akaryakıt, lastik, araç bakımı, vergi vs. gibi maliyetler ulaşım sektörünün belini bükmüş durumda. Hâl böyle olunca da ticari hayatının sürdürmek isteyen esnaflar fiyatlara zam yapmak zorunda kalıyor. Artan maliyetler karşısında zam yapamayan esnaflar da kontak kapatmak zorunda kalıyor. Bu durumun karşısında çeşitli sorunlar hakkında çözüm noktasının ne olması gerektiği, yetkililerin ne yapması gerektiğinden, ulaşımda gidişatın ne olduğuna dair Edirne Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Ali Şahin ile konuştuk. Şahin, artan maliyetler karşısında her hangi bir devlet desteğinin olmadığını, bazı konularda yapılan desteklemelerin de maliyetler karşısında anlamsız kaldığını belirti. Deniz ve Hava yollarını kullanan ulaşım sektörüne sağlanan devlet desteğinin yanı sıra kara ulaşımında devlet desteğinin yetersiz kaldığını da vurguladı. “DEĞİŞMESİ GEREKTİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUZ”Şahin, hükümetin maliyetlerle ilgili tedbir ve kararlarını beklediklerini belirterek; “Ekonomik krizin taksiciye, otobüsçülere, kamyonculara, servisçilere kadar pek çok alanda herkesi etkiledi. Girdi maliyetleri arttı. Bugün kentte kapanan işyerleriyle birlikte o işyerlerine servis çeken lojistik işlerini yapan şoför esnaflarımızı da işsiz bırakıyor. Hükümetin alacağı tedbir ve kararlarla bu durumun değişmesi gerektiğini düşünüyoruz” dedi.
“BU BİR ZİNCİRDİR”
Şahin, ekonomik sıkıntıların işletmeleri olumsuz yönde etkilediğini ve diğer sektörleri de olumsuz etkilediğini vurguladı. Şahin konuşmasında; “Geçtiğimiz Pazar günü de Ticaret Bakanı, TOBB Başkanı, TESK Başkanı ve sivil toplum kuruluşlarının başkanları da Edirne’mizdeydi. Onlar da ekonomik sıkıntının farkında ve şirketlerin kapanmasının herkese etkisi olduğunu belirtmekteler. Bu bir zincirdir. Şoföründen bakkalına, işçisinden şirketlere kadar herkes etkilenir. Biz iş yerleri açılsın isteriz. Çünkü bir iş yeri açıldığında çalışan kişi, sabah işe gitmek için ya servise ya da minibüse biner yahut taksi kullanır. Bu sayede çalışan kişi de bir nebze başka bir çalışana kazanç sağlamış olur” şeklinde konuştu. “VATANDAŞLARLA KARŞI KARŞIYA GELİYORUZ”Şahin artan ulaşım fiyatları nedeniyle şoför esnaf ile vatandaşların karşı karşıya geldiğini belirterek; “Önümüz kış. Şoför arkadaşlarımızın kışa hazırlığı için pek çok masrafı var. Ki bu masraflar geçen yıla göre neredeyse 2 katına yükseldi. Geçen yıl 4-5TL olan akaryakıt bugünlerde 6-7TL. 500TL olan bir lastik bugün 1.250TL gibi bir fiyata satılıyor. Sigorta ve kasko bir yana bakım masrafları vs. gibi sürekli mecbur yapılması gereken işlemlerin hepsi 2-3 kat maliyetlerini arttırdı ancak vatandaşın da malî gücü ortada. Şimdi şoför arkadaşlarımız ücretlere zam istiyor çünkü maliyet gün gittikçe artıyor. E vatandaşta da yüksek fiyatlardan yakınıyor. Hükümetin ya girdi maliyetlerine ya kullanım ücretlerine bir düzenleme getirmesi gerekiyor. Şoför arkadaşlarımızın hiçbiri kafasına göre fiyat artırımı yapmıyor. Fiyatlar artınca da bu defa vatandaşla karşı karşıya kalıyoruz” ifadelerini kullandı. “ŞİKAYETLER ARTTI”Vatandaşlardan ve şoför esnaflardan şikayetlerin arttığını belirten Şahin; “Deniz ve hava yolu taşımacılığına birbirinden farklı desteklemeler vs. gibi çalışmalar var. Aynı şekilde kar yolu taşımacılığında hem şoför esnafını hem de vatandaşı mağdur etmeyecek çalışmalar yapılmalı. Gün geçtikçe hem şoför esnaflardan hem de vatandaşlardan şikâyetler artmakta ama bunun karar mercisi biz değiliz. Biz şikâyetleri üst makamlara iletiyoruz ancak halen daha konu hakkında bir gelişme yok” dedi. EN BÜYÜK GİRDİ MALİYET: “AKARYAKIT”Şoför esnaflarının girdi maliyetlerinde en çok akaryakıtta zorlandığının altını çizen Şahin; “en çok girdi maliyeti akaryakıtta oluyor. Çünkü aracın yükünden klimasına kadar pek çok etken var. Şoför esnafının belini en çok akaryakıt büküyor” şeklinde konuştu.