Denizbank Trakya Bölge Müdürü Ahmet Çelik, 2017 yılında Edirne turizmine yönelik yapılacak proje ve çalışmalara dair kredi rakamlarının 120 Milyon TL’ye ulaştığını söyledi. Edirne’nin turizminin konuşulduğu Hürriyet Ekonomi Zirvesine konuşmacı olarak katılan Denizbank Trakya Bölge Müdürü Ahmet Çelik, Turizm girişimcilerinin taleplerde bulunmaları gerektiğini vurguladı. Çelik, 6’ncısı düzenlenen ekonomi zirvesinde “turizm ve ekonomi” başlığı altında katılımcılarını sorularını yanıtlarken; 2017 yılında Edirne turizmine yönelik yapılacak proje ve çalışmalara dair kredi rakamlarının 120 Milyon TL’ye ulaştığını belirtti. 2017’DE TURİZM İÇİN VERİLEN KREDİ 120 MİLYON TLDenizbank olarak Edirne’ye katkıda bulunmak istediklerini belirten Çelik, taleplerin öneminden bahsetti. 2010 yılında turizm için verilen kredinin 12 Milyon TL olduğunu bu rakamların 10 yılda 120 milyon TL’ye ulaştığını vurgulayarak; “Turizm’e en çok yatırım yapan özel bankayız. Bizim Edirne’ye olan inancımız ve güvenimiz çok yüksek. Bizde elimizden gelen katkıyı sağlamaya çalışıyoruz. Edirne, sıradan bir yer değil. Her şeyden önce talebe ihtiyacımız var. 2010 yılında Edirne’de turizm için verilen kredi sadece 12 Milyon TL. Bu rakam 2017 yılında 10 kat artmış ve 120 Milyon TL’ye çıkmışız. Nasıl bir şey ifade ediyor bu, Edirne’de kullanılan kredinin turizm payı yüzde 4’den bile az. Edirne, Kırklareli ve Tekirdağ bizim toplamımız Balıkesir kadar, Balıkesir’i de diğer 3 ile eklerseniz Bursa kadar kredi alıyoruz. Öncelikle bir talep oluşması gerek. Bunun finansmanıyla ilgili Türkiye’de bir sorun yok. Türkiye’nin turizm yönelik yatırımlarında finansman sıkıntısı yok. Edirne’de turizm potansiyeli konusunda da finansal bakımdan ikna olduk. Bu konuda açılacak taleplere zaten çoktan hazırız” dedi. “ÇOK NET FİNANSAL FIRSATLAR DA VAR”Çelik, Edirne’nin turizmine yönelik yapılacak olan çalışmaların finansal fırsatlar içerdiğini belirterek; “Edirne, Avrupa’nın Türkiye’nin açılan kapısıdır. Edirne’yi ne kadar çok sevdiğim bilinir. Muhteşem fırsatlar var. Çok net finansal fırsatlar da var. Sermaye sahipleriyle fırsatları aynı masaya oturtursak bence yaparız. Herkes üzerine düşeni yapsın. Bunu yapmamız lazım.Neler yapabiliriz? Örneğin konaklar konusunda not aldım. Konaklar sadece valiliğinin üstleneceği sorumluluklar değil, özel yatırımcılarında burada yapmak istedikleri şeyleri ‘burada neler yapabiliriz?’ konusunda çalışmaları gerekir. Segment müşterilerimiz için hazırladığımız için bültenlerimiz var. Çünkü her şey birden değişti. Biz yıllardır insanlarımız şubelerimiz gelsin. Maksimum 8 dakika beklesin 2,5 dakikada işlemini yapsın diye uğraştık ancak yeni müşterilerimiz şubeye gelmiyor. Dijital ortamda işlemlerini hallediyor. Yeni hedef kitlesinin dikkatini çekecek şeyler yapmak gerekiyor. Örneğin dijital rehberlerimizi olsun. Ben her hangi bir yerden geldiğimde karekod’u okutayım ve bana Selimiye Camisine girdiğimde uygulamadan en doğru bilgileri versin. Aradığımız insanlar bizim de müşterimiz Denizbank’ın 11 Milyon müşterisi var. Denizbank olarak daha tarladaki tohuma finansal destek sağlayıp hasata kadar ki gelişimi izleyip ve sonrasında yağmur duasına da katılabiliyorum. Bunu onurla ve gururla söylüyorum. Bu söylediklerimi her sektör için söyleyebilirim. Eğer bunu sağlayabiliyorsak diğer sektörlerde de sağlayabiliriz” ifadelerini kullandı.
EKONOMİ
21 Şubat 2018 - 05:43
10 YILDA 120 MİLYON TL
EKONOMİ
21 Şubat 2018 - 05:43