MERT SOYLU
Edirne’de 112 Acil Çağrı Merkezi'ni gereksiz yere meşgul eden 11 kişiye toplam 2 bin 750 lira ceza kesildi.Edirne Sağlık Müdürü Ali Cengiz Kalkan,112 acil yardım hattı, acil durumlar için aranması gereken bir hat olduğunu ve gereksiz yere aranması ve ambulanslara yol verilmemesi ulaşmamız gereken hastaların hayatından çalmak olduğunu belirtti.
İçişleri Bakanlığı, vatandaşların acil durumlarda ilk aradığı yer olan, 112 Acil Çağrı Merkezlerine, 2019 yılının 7 ayında toplam 20 milyon 936 bin 52 çağrı geldiğini açıkladı.
Bunların 6 milyon 989 bin 22’sini asıllı çağrılar oluştururken, 13 milyon 947 bin 30’unu ise yanı yüzde 66,6’sını asılsız çağrılar oluşturduğu bildirildi. 2019’da Edirne’de 112 hattını gereksiz meşgul eden ilk 6 ayında 11 kişiye idari para cezası uygulandı.
ACİL DURUMLARDA ARANMASI GEREKEN BİR HAT
Edirne Sağlık Müdürü Ali Cengiz Kalkan,”112 acil yardım hattı, acil durumlar için aranması gereken bir hattır. Gereksiz yere aranması ve ambulanslara yol verilmemesi ulaşmamız gereken hastaların hayatından çalmaktadır. Saniyeler ve dakikalar içerisinde bir hastaya ulaşılması onun yeniden hayata bağlanmasını sağlayacaktır. Vatandaşlarımızın bu konuda giderek bir duyarlılığından bahsedebiliriz. Tüm Türkiye'de asılsız çağrı oran yüzde 90'lardayken bakanlığımızın yaptığı çalışmalarla hızla düşmeye başlamıştır" dedi.
ACİL ÇAĞRI ALICI REAKSİYONU ORTALAMA SÜRESİ 2.71 SANİYEYE DÜŞTÜ
Acil çağrı alıcı reaksiyon ortalama süresi 2.71 saniyeye düştüğünü ifade eden Kalkan,”Acil müdahaleyi gerektirecek bir olayda; ambulans, trafik ve asayiş ekipleri, itfaiye, AFAD birimlerinin olay yerine en kısa zamanda intikal etmesi ve bunların aynı anda doğru bir şekilde koordine edilmesi çok büyük önem taşıyor. Bu kapsamda 44 ilde faal olan Acil Çağrı Merkezleri için en önemli unsur Çağrı Alıcı Reaksiyon süreleri oluşturuyor. Bir yıllık Çağrı Alıcı Reaksiyon ortalama süresi 2.87 saniyeyken, son 1 ayda bu süre 2.71 saniyeye kadar düştü” diye konuştu.
Edirne’de 112 Acil Çağrı Merkezi'ni gereksiz yere meşgul eden 11 kişiye toplam 2 bin 750 lira ceza kesildi.Edirne Sağlık Müdürü Ali Cengiz Kalkan,112 acil yardım hattı, acil durumlar için aranması gereken bir hat olduğunu ve gereksiz yere aranması ve ambulanslara yol verilmemesi ulaşmamız gereken hastaların hayatından çalmak olduğunu belirtti.
İçişleri Bakanlığı, vatandaşların acil durumlarda ilk aradığı yer olan, 112 Acil Çağrı Merkezlerine, 2019 yılının 7 ayında toplam 20 milyon 936 bin 52 çağrı geldiğini açıkladı.
Bunların 6 milyon 989 bin 22’sini asıllı çağrılar oluştururken, 13 milyon 947 bin 30’unu ise yanı yüzde 66,6’sını asılsız çağrılar oluşturduğu bildirildi. 2019’da Edirne’de 112 hattını gereksiz meşgul eden ilk 6 ayında 11 kişiye idari para cezası uygulandı.
ACİL DURUMLARDA ARANMASI GEREKEN BİR HAT
Edirne Sağlık Müdürü Ali Cengiz Kalkan,”112 acil yardım hattı, acil durumlar için aranması gereken bir hattır. Gereksiz yere aranması ve ambulanslara yol verilmemesi ulaşmamız gereken hastaların hayatından çalmaktadır. Saniyeler ve dakikalar içerisinde bir hastaya ulaşılması onun yeniden hayata bağlanmasını sağlayacaktır. Vatandaşlarımızın bu konuda giderek bir duyarlılığından bahsedebiliriz. Tüm Türkiye'de asılsız çağrı oran yüzde 90'lardayken bakanlığımızın yaptığı çalışmalarla hızla düşmeye başlamıştır" dedi.
ACİL ÇAĞRI ALICI REAKSİYONU ORTALAMA SÜRESİ 2.71 SANİYEYE DÜŞTÜ
Acil çağrı alıcı reaksiyon ortalama süresi 2.71 saniyeye düştüğünü ifade eden Kalkan,”Acil müdahaleyi gerektirecek bir olayda; ambulans, trafik ve asayiş ekipleri, itfaiye, AFAD birimlerinin olay yerine en kısa zamanda intikal etmesi ve bunların aynı anda doğru bir şekilde koordine edilmesi çok büyük önem taşıyor. Bu kapsamda 44 ilde faal olan Acil Çağrı Merkezleri için en önemli unsur Çağrı Alıcı Reaksiyon süreleri oluşturuyor. Bir yıllık Çağrı Alıcı Reaksiyon ortalama süresi 2.87 saniyeyken, son 1 ayda bu süre 2.71 saniyeye kadar düştü” diye konuştu.