Edirne Esnaf ve Sanatkâr Odaları Birliği (EDESOB) Başkanı Emin İnağ, 2016 yılı itibariyle asgari ücretin seçim vaatleri kapsamında bin 300 TL olmasını değerlendirdi.EDESOB Başkanı İnağ, belirlenen yeni rakamın çalışanlar için olumlu olduğunu ifade ederek, yeni yıl ile birlikte gelen zamların yanlış olduğunu söyledi. EDESOB Başkanı İnağ, “Bir taraftan kaşıkla verip diğer taraftan kepçeyle almak yanlış oldu” dedi. Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nun geçtiğimiz hafta yaptığı son toplantının ardından basının karşısına geçen Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Süleyman Soylu, asgari ücretin net 1300 lira olacağını açıklamış ve bu durum çoğu çalışan tarafından sevinçle karşılanmıştı. Belirlenen yeni ücretle birlikte gelen zamlarsa vatandaşın sevincini kursağında bırakmıştı. Asgari ücretin 1300 lira olarak belirlenmesi çok olumlu oldu. Çalışanların bir nebze de olsa rahatlayacak. Tek kişinin çalıştığı bir aile için bu ücretin yine de yetersiz olduğunu düşünüyorum. Asgari ücretin 1300 lira olması çok olumlu bir hareket. Bu şekilde çalışanlarda koruyup kollanmış oldu. Tabi bu piyasaya muhakkak bir hareket getirecektir. Asgari ücretle çalışan arkadaşlarımız mutlaka evlerindeki eksikleri tamamlamaya çalışacaktır. Biraz daha iyi bir yaşama kavuşacaklarını düşünüyorum. Ama ben en başından beri söylüyorum, 1300 lira tek kişinin çalıştığı bir aile için yetersiz bir rakam” şeklinde konuştu.İNAĞ, ASGARİ ÜCRETİN YANINDA YAPILAN ZAMLARA DİKKAT ÇEKTİYeni asgari ücretle birlikte çeşitli sektörlerde gelen zamlara da dikkat çeken İnağ; “ Bunun ardından yapılan zamları da unutmamak lazım. Bir taraftan kaşıkla verip diğer taraftan kepçeyle çıkarmak da yanlış oldu bana göre. Mesela ulaşımda köprülere yapılan zam direk olarak piyasaya yansıyacaktır. Bu zam yanlış oldu, devletin bunu bir yerde sübvanse etmesi gerekiyordu ki piyasayı etkileyecek zamlardan da kaçınmak lazım geldiği inananlardanım. Ama dediğim gibi Asgari ücrete yapılan zammın çok olumlu olduğunu düşünüyorum” dedi.“DEVLETİN 10 DEĞİL AMA 500 KİŞİ ÇALIŞTIRAN İÇİN ÖNLEMİ VARDIR”EDESOB Başkanı İnağ ayrıca yeni asgari ücretin işveren açısından da bir maliyetinin olacağına belirterek, “Bunun tabi işveren açısından da bir maliyeti olacak. Belki 10 kişi çalıştıran için değil ama 500 kişi çalıştıran fabrikalarımız var. Ama devletin de açıklamalarından gördüğümüz gibi bunlarda da belli opsiyonlara gidileceği belirtiliyor. Muhakkak onlara da bir kolaylık getirilecek. Devletin bazı teknik ve taktik konularla bunun önlemini aldığını düşünüyorum” diye konuştu.
SİYASET
Yayınlanma: 05 Ocak 2016 - 00:00
"Asgari ücret olumlu, zamlar yanlış"
Edirne Esnaf ve Sanatkâr Odaları Birliği (EDESOB) Başkanı Emin İnağ, 2016 yılı itibariyle asgari ücretin seçim vaatleri kapsamında bin 300 TL olmasını değerlendirdi. EDESOB Başkanı İnağ, ...
SİYASET
05 Ocak 2016 - 00:00









