ŞENER URFA/ ÖZEL HABER
Edirne 112 Acil Çağrı Merkezine gelen ihbarlar pes dedirtti. Sokak adresi soran, telefon deneyen, pin kodu soran ve yemek siparişe veren vatandaşlar, 112 acil çağrı hattına gelen çağrıların yüzde 71’ini asılsız olarak oluşturdu. Edirne 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü İsmail Öztuna, çağrı merkezine gelen 328 bin 162 çağrının 230 bin 242’sinin asılsız olduğunu açıklayarak, asılsız ihbarlara 6 bin 960 lira ceza uygulandığını belirtti.
“Vatandaşların acil yardım çağrısında bulunduğu 112 acil çağrı merkezinde yaşanan en büyük sorun ise adres sorma, telefon deneme ya da sipariş verme gibi gereksiz yere meşgul etmeden kaynaklanıyor” diyen Edirne 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü İsmail Öztuna, Edirne 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü Acil Çağrı Merkezine 2019 yılında 328 bin 162 çağrının geldiğini ancak 230 bin 424 çağrısının asılsız olduğunu açıkladı.
“Bu vakaya dönüşmeyen asılsız çağrı oranı gerçekten kabul edilebilir bir oran değildir” diyen Öztuna, “Vatandaşlarımızın bu konuda çok duyarlı olmaları gerekiyor. Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul eden 20 kişiye Valilikçe İdari Yaptırım Kararı uygulanmış ve toplam 6.960,00 Türk Lirası ceza kesilmiştir.”dedi.
Edirne’ye son aylarda alışveriş için gelen Yunan ve Bulgar turistler için çağrı merkezinde tercümanlık hizmeti verildiğini ifade eden Öztuna, acil vakalarda İngilizce, Almanca, Rusça ve Arapça tercümanlık hizmeti verildiğine de dikkat çekti.
Acil müdahaleyi gerektirecek bir olayda ihbarın alınmasının ardından ambulans ve itfaiye ekiplerinin 1 dakika 10 saniyede, polis ekiplerinin 1 dakika 48 saniyede ve jandarma ekiplerinin 1 dakika 50 saniyede olay yerine yönlendirildiğinin altını çizen Öztuna, ambulans, itfaiye, jandarma ve polis acil çağrı numaralarının tek acil çağrı numarası olan 112’de birleştirildiğini söyledi.
Edirne Milli Eğitim Müdürlüyle “112 Acil Çağrı Numarasının Bilinirliğinin Arttırılmasına Dair Eğitim İşbirliği” protokolü imzalandığını belirten Öztuna, “okul öncesi, temel eğitim ve orta öğretim seviyesi öğrencilerimize, 112 Acil Çağrı numarasının bilinirliğinin arttırılması ve amacına uygun kullanımı ile gereksiz aramaların olumsuz sonuçları hakkında eğitimler verilecektir.” açıklamasında bulundu.
Engelsiz 112 uygulamasıyla engelli vatandaşların acil durumlarda işaret dili bilen uzman çağrı alıcılarıyla görüşme gerçekleştirdiklerini de ifade eden Öztuna, “vatandaşın ihtiyacını belirledikten sonra ilgili kuruma gerekli bilgileri sağlayarak, ekiplerin en kısa sürede olay yerine sevk edilmelerini sağlanmaktadır” dedi.
Edirne 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü hakkında açıklamalarda bulunan Öztuna şu ifadelere yer verdi.
BİRDEN ÇOK NUMARA YERİNE 112 TEK ACİL ÇAĞRI NUMARASI
Avrupa Birliğine uyum sürecinde, ülkemizde “Tek Acil Çağrı Numarası” oluşturma çalışmalarına 2003 yılında Hollanda Hükümeti ile T.C. İçişleri Bakanlığımızın işbirliğinde 2009 yılında ilk olarak Antalya ve Isparta illerinde uygulanmaya başlanmıştır.
7/24 esasına göre hizmet vermek suretiyle; her türlü hava ve kara taşıtlarının meydana getirdiği kazalarda, bina, tesis ve orman yangınlarında, doğal afetlerde, acil müdahale gerektiren bütün olaylarda, çağrıları cevaplandırmak, gerekli müdahaleye karar vermek, hizmetleri sevk ve idare etmek üzere İlimizde de 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü kurulmuştur.
İlimizde 112 Tek Acil Çağrı Numarasına geçme çalışmalarına 11.01.2019 tarihinde 110 Alo İtfaiye acil çağrı numarasını, 06.03.2019 tarihinde Hızır Sağlık Hizmetleri, Alo 156 Jandarma İmdat acil çağrı numarasını ve 10.07.2019 tarihinde de Alo 155 Polis İmdat acil çağrı numarasının 112 Acil Çağrı Merkezi Sistemine entegre edilmesiyle hizmet vermeye başlamıştır.
Bakanlığımızca yapılacak planlama dahilinde 177 Orman Yangın ve 122 AFAD acil çağrı numaraları 112 Acil Çağrı Merkezi sistemine dahil edilecektir.
Vatandaşlarımız acil durumlarda; 155 Polis İmdat, 110 Yangın İhbar, 156 Jandarma İmdat ve 112 Acil sağlık Hizmetleri numaraları yerine; Tek Acil Çağrı Numarası olan 112’den ulaşabiliyorlar. 112 Acil Çağrı Merkezine gelen acil çağrılar çağrı alıcılar tarafından ilgili kurumlara aktarılarak kurumlarca çok kısa bir süre içerisinde ekipler olay yerine sevk edilmektedir.
112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜNDEN ÇAĞRILARA CEVAP VERME VE EKİPLERİ OLAY YERİNE YÖNLENDİRME SÜRELERİ
Acil müdahaleyi gerektirecek bir olayda; ambulans, trafik, asayiş ekipleri ve itfaiye birimlerinin olay yerine en kısa zamanda intikal etmesi ve bunların aynı anda doğru bir şekilde koordine edilmesi çok büyük önem taşımaktadır. Bu kapsamda en önemli unsuru Çağrı Alıcıların çağrılara cevap verme süreleri oluşturmaktadır. 2019 yılında çağrı alıcılar tarafından acil çağrıya yanıt verme süresi 2.17 saniyeye olarak gerçekleşmiştir.
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünde görev yapan çağrı alıcılara sağlık sorunu ile gelen bir çağrının Acil Sağlık Hizmetlerine aktarılması ve sağlık çağrı yönlendiriciler tarafından ambulansların hastaya yönlendirilmesi 1 dakika 10 saniye, Acil çağrının İtfaiye çağrı yönlendiricilere aktarıldıktan sonra ekiplerin olay yerine yönlendirilmesi 1 dakika 10 saniye, Acil çağrının Emniyet çağrı yönlendiricilere aktarıldıktan sonra ekiplerin olay yerine yönlendirilmesi 1 dakika 48 saniye, Acil çağrının Jandarma çağrı yönlendiricilere aktarıldıktan sonra ekiplerin olay yerine yönlendirilmesi 1 dakika 50 saniyede gerçekleşmektedir.
2019 YILINDA 328.162 ÇAĞRI GERÇEKLEŞTİ.
Vatandaşların acil yardım çağrısında bulunduğu 112 acil çağrı merkezinde yaşanan en büyük sorun ise adres sorma, telefon deneme ya da sipariş verme gibi gereksiz yere meşgul etmeden kaynaklanıyor. Vatandaşların her an kendilerinin de acil bir durum içinde olabileceği gerçeğini akılda tutarak, 112 Acil Çağrı Merkezini gereksiz yere meşgul etmemeleri gerekiyor. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü Acil Çağrı Merkezine 2019 yılında toplam 328.162 çağrı geldi. Bunların 97.920’si vakaya dönüşen çağrılar oluştururken, 230.242’sini, vakaya dönüşmeyen çağrılar oluşturmaktadır. Vakaya dönüşen çağrıların oranı %29,84 vakaya dönüşmeyen çağrıların oranı ise %70,16’dır. Bu vakaya dönüşmeyen asılsız çağrı oranı gerçekten kabul edilebilir bir oran değildir. Vatandaşlarımızın bu konuda çok duyarlı olmaları gerekiyor. Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul eden 20 kişiye Valilikçe İdari Yaptırım Kararı uygulanmış ve toplam 6.960,00 Türk Lirası ceza kesilmiştir.
KURUMUMUZ İLE İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARASINDA “112 ACİL ÇAĞRI NUMARASININ BİLİNİRLİĞİNİN ARTIRILMASINA DAİR EĞİTİM İŞBİRLİĞİ” PROTOKOLÜ İMZALANDI
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü İsmail ÖZTUNA ve İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Önder ARPACI tarafından 10 Ocak 2020 Cuma günü İl Millî Eğitim Müdürlüğünde imza altına alınan “112 Acil Çağrı Numarasının Bilinirliğinin Arttırılmasına Dair Eğitim İşbirliği” Protokolü kapsamında ilimiz genelinde faaliyet gösteren okul öncesi, temel eğitim ve orta öğretim seviyesi öğrencilerimize, 112 Acil Çağrı numarasının bilinirliğinin arttırılması ve amacına uygun kullanımı ile gereksiz aramaların olumsuz sonuçları hakkında eğitimler verilecektir.
ACİL VAKALARDA TERCÜMANLIK HİZMETİ
112 Acil Çağrı Merkezine gelen yabancı dilde çağrılar (İngilizce, Almanca, Rusça, Arapça) için tercümanlık hizmeti de bulunmaktadır. Yabancı uyruklu şahıslardan gelen acil çağrılara; 7/24 esasıyla hizmet veren Bakanlık tercümanı ve ilgili kurum (sağlık, jandarma, Emniyet, itfaiye vb. ) görevlisinin katılımıyla konferans görüşme sağlanmakta, görevliler kendilerine tercüme edilen şikayeti dinleyerek ekiplerini çok kısa sürede olay yerine yönlendirmektedirler. Özellikle Bulgar ve Yunan vatandaşlarının yoğun olarak bulunduğu şehir merkezimizde bu uygulama turistlerce büyük takdir ve beğeni toplamaktadır.
ENGELSİZ 112 UYGULAMASI
Engelsiz 112 uygulaması, engelli vatandaşlarımızın acil durumlarda ilgili 112 birimine hızlıca ulaşabilmelerini sağlamak üzere İçişleri Bakanlığı bünyesinde geliştirilmiştir. İşaret dili bilen uzman çağrı alıcılarımız, vatandaşın ihtiyacını belirledikten sonra ilgili kuruma gerekli bilgileri sağlayarak, ekiplerin en kısa sürede olay yerine sevk edilmelerini sağlamaktadır. Engelsiz 112 Projesi, engelli vatandaşlarımızın, ücretsiz olarak telefonlarına/ tabletlerine indirecekleri uygulama aracılığıyla 112 Acil Çağrı Merkezi ile anında iletişime geçmelerine imkan sağlamaktadır. Engelli vatandaşlarımız dilerse uygulama üzerinden sağlık problemlerini kayıt edebilir, acil durumda ulaşılacak yakınlarının iletişim bilgilerini sisteme girerek 112 personelinin “Acil Çağrı” anında bu bilgileri görmesini sağlayabilir. Böylece süreçte daha etkin ve hızlı hizmet verilmesi mümkün olabilecektir. Ülke genelinde sadece Ankara AÇM lokasyonu kurulan, Yeni Nesil Engelsiz 112 merkez uygulaması sayesinde tüm çağrıların tek bir merkezden karşılanması sağlanmıştır.
EDİRNE VALİLİĞİ İLK YARDIM EĞİTİM MERKEZİ
Türkiye’de valilikler bünyesinde kurulan ve 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü binasında faaliyete geçirilen ilk merkez özelliğini taşıyan ‘Edirne Valiliği İlk Yardım Eğitim Merkezi (İYEMER)’ 22.10.2019 tarihi itibariyle hizmet vermeye başlatılmış ve ilk gönüllü-sertifikalı ilkyardımcılarını yetiştirmiştir. İlk eğitim toplumun dezavantajlı gruplarından sayılan işitme engelli vatandaşlarımızın üyesi olduğu Edirne Sağırlar Kültür ve Aileleri Dayanışma Derneği’nin 12 üyesine verilmiştir. İkinci eğitim ise 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü personeline verilerek toplamda 22 gönüllü ilk yardımcı yetiştirilmiş olup eğitimler devam etmektedir. Faaliyete geçen İlk Yardım Eğitim Merkezi’nde Acil ve Afet durumlarında hayat kurtaran İlk yardım eğitimlerinin yaygınlaştırmak ve İlk yardım konusunda toplumu harekete geçirmek hedeflenmektedir. Edirne Valiliği İlk Yardım Eğitim Merkezi; bakanlık onaylı temel ilk yardım eğitimi almak ve gönüllü ilk yardımcı olmak isteyen tüm vatandaşlara bu eğitimleri ücretsiz olarak vermektedir.
Edirne 112 Acil Çağrı Merkezine gelen ihbarlar pes dedirtti. Sokak adresi soran, telefon deneyen, pin kodu soran ve yemek siparişe veren vatandaşlar, 112 acil çağrı hattına gelen çağrıların yüzde 71’ini asılsız olarak oluşturdu. Edirne 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü İsmail Öztuna, çağrı merkezine gelen 328 bin 162 çağrının 230 bin 242’sinin asılsız olduğunu açıklayarak, asılsız ihbarlara 6 bin 960 lira ceza uygulandığını belirtti.
“Vatandaşların acil yardım çağrısında bulunduğu 112 acil çağrı merkezinde yaşanan en büyük sorun ise adres sorma, telefon deneme ya da sipariş verme gibi gereksiz yere meşgul etmeden kaynaklanıyor” diyen Edirne 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü İsmail Öztuna, Edirne 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü Acil Çağrı Merkezine 2019 yılında 328 bin 162 çağrının geldiğini ancak 230 bin 424 çağrısının asılsız olduğunu açıkladı.
“Bu vakaya dönüşmeyen asılsız çağrı oranı gerçekten kabul edilebilir bir oran değildir” diyen Öztuna, “Vatandaşlarımızın bu konuda çok duyarlı olmaları gerekiyor. Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul eden 20 kişiye Valilikçe İdari Yaptırım Kararı uygulanmış ve toplam 6.960,00 Türk Lirası ceza kesilmiştir.”dedi.
Edirne’ye son aylarda alışveriş için gelen Yunan ve Bulgar turistler için çağrı merkezinde tercümanlık hizmeti verildiğini ifade eden Öztuna, acil vakalarda İngilizce, Almanca, Rusça ve Arapça tercümanlık hizmeti verildiğine de dikkat çekti.
Acil müdahaleyi gerektirecek bir olayda ihbarın alınmasının ardından ambulans ve itfaiye ekiplerinin 1 dakika 10 saniyede, polis ekiplerinin 1 dakika 48 saniyede ve jandarma ekiplerinin 1 dakika 50 saniyede olay yerine yönlendirildiğinin altını çizen Öztuna, ambulans, itfaiye, jandarma ve polis acil çağrı numaralarının tek acil çağrı numarası olan 112’de birleştirildiğini söyledi.
Edirne Milli Eğitim Müdürlüyle “112 Acil Çağrı Numarasının Bilinirliğinin Arttırılmasına Dair Eğitim İşbirliği” protokolü imzalandığını belirten Öztuna, “okul öncesi, temel eğitim ve orta öğretim seviyesi öğrencilerimize, 112 Acil Çağrı numarasının bilinirliğinin arttırılması ve amacına uygun kullanımı ile gereksiz aramaların olumsuz sonuçları hakkında eğitimler verilecektir.” açıklamasında bulundu.
Engelsiz 112 uygulamasıyla engelli vatandaşların acil durumlarda işaret dili bilen uzman çağrı alıcılarıyla görüşme gerçekleştirdiklerini de ifade eden Öztuna, “vatandaşın ihtiyacını belirledikten sonra ilgili kuruma gerekli bilgileri sağlayarak, ekiplerin en kısa sürede olay yerine sevk edilmelerini sağlanmaktadır” dedi.
Edirne 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü hakkında açıklamalarda bulunan Öztuna şu ifadelere yer verdi.
BİRDEN ÇOK NUMARA YERİNE 112 TEK ACİL ÇAĞRI NUMARASI
Avrupa Birliğine uyum sürecinde, ülkemizde “Tek Acil Çağrı Numarası” oluşturma çalışmalarına 2003 yılında Hollanda Hükümeti ile T.C. İçişleri Bakanlığımızın işbirliğinde 2009 yılında ilk olarak Antalya ve Isparta illerinde uygulanmaya başlanmıştır.
7/24 esasına göre hizmet vermek suretiyle; her türlü hava ve kara taşıtlarının meydana getirdiği kazalarda, bina, tesis ve orman yangınlarında, doğal afetlerde, acil müdahale gerektiren bütün olaylarda, çağrıları cevaplandırmak, gerekli müdahaleye karar vermek, hizmetleri sevk ve idare etmek üzere İlimizde de 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü kurulmuştur.
İlimizde 112 Tek Acil Çağrı Numarasına geçme çalışmalarına 11.01.2019 tarihinde 110 Alo İtfaiye acil çağrı numarasını, 06.03.2019 tarihinde Hızır Sağlık Hizmetleri, Alo 156 Jandarma İmdat acil çağrı numarasını ve 10.07.2019 tarihinde de Alo 155 Polis İmdat acil çağrı numarasının 112 Acil Çağrı Merkezi Sistemine entegre edilmesiyle hizmet vermeye başlamıştır.
Bakanlığımızca yapılacak planlama dahilinde 177 Orman Yangın ve 122 AFAD acil çağrı numaraları 112 Acil Çağrı Merkezi sistemine dahil edilecektir.
Vatandaşlarımız acil durumlarda; 155 Polis İmdat, 110 Yangın İhbar, 156 Jandarma İmdat ve 112 Acil sağlık Hizmetleri numaraları yerine; Tek Acil Çağrı Numarası olan 112’den ulaşabiliyorlar. 112 Acil Çağrı Merkezine gelen acil çağrılar çağrı alıcılar tarafından ilgili kurumlara aktarılarak kurumlarca çok kısa bir süre içerisinde ekipler olay yerine sevk edilmektedir.
112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜNDEN ÇAĞRILARA CEVAP VERME VE EKİPLERİ OLAY YERİNE YÖNLENDİRME SÜRELERİ
Acil müdahaleyi gerektirecek bir olayda; ambulans, trafik, asayiş ekipleri ve itfaiye birimlerinin olay yerine en kısa zamanda intikal etmesi ve bunların aynı anda doğru bir şekilde koordine edilmesi çok büyük önem taşımaktadır. Bu kapsamda en önemli unsuru Çağrı Alıcıların çağrılara cevap verme süreleri oluşturmaktadır. 2019 yılında çağrı alıcılar tarafından acil çağrıya yanıt verme süresi 2.17 saniyeye olarak gerçekleşmiştir.
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünde görev yapan çağrı alıcılara sağlık sorunu ile gelen bir çağrının Acil Sağlık Hizmetlerine aktarılması ve sağlık çağrı yönlendiriciler tarafından ambulansların hastaya yönlendirilmesi 1 dakika 10 saniye, Acil çağrının İtfaiye çağrı yönlendiricilere aktarıldıktan sonra ekiplerin olay yerine yönlendirilmesi 1 dakika 10 saniye, Acil çağrının Emniyet çağrı yönlendiricilere aktarıldıktan sonra ekiplerin olay yerine yönlendirilmesi 1 dakika 48 saniye, Acil çağrının Jandarma çağrı yönlendiricilere aktarıldıktan sonra ekiplerin olay yerine yönlendirilmesi 1 dakika 50 saniyede gerçekleşmektedir.
2019 YILINDA 328.162 ÇAĞRI GERÇEKLEŞTİ.
Vatandaşların acil yardım çağrısında bulunduğu 112 acil çağrı merkezinde yaşanan en büyük sorun ise adres sorma, telefon deneme ya da sipariş verme gibi gereksiz yere meşgul etmeden kaynaklanıyor. Vatandaşların her an kendilerinin de acil bir durum içinde olabileceği gerçeğini akılda tutarak, 112 Acil Çağrı Merkezini gereksiz yere meşgul etmemeleri gerekiyor. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü Acil Çağrı Merkezine 2019 yılında toplam 328.162 çağrı geldi. Bunların 97.920’si vakaya dönüşen çağrılar oluştururken, 230.242’sini, vakaya dönüşmeyen çağrılar oluşturmaktadır. Vakaya dönüşen çağrıların oranı %29,84 vakaya dönüşmeyen çağrıların oranı ise %70,16’dır. Bu vakaya dönüşmeyen asılsız çağrı oranı gerçekten kabul edilebilir bir oran değildir. Vatandaşlarımızın bu konuda çok duyarlı olmaları gerekiyor. Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul eden 20 kişiye Valilikçe İdari Yaptırım Kararı uygulanmış ve toplam 6.960,00 Türk Lirası ceza kesilmiştir.
KURUMUMUZ İLE İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARASINDA “112 ACİL ÇAĞRI NUMARASININ BİLİNİRLİĞİNİN ARTIRILMASINA DAİR EĞİTİM İŞBİRLİĞİ” PROTOKOLÜ İMZALANDI
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü İsmail ÖZTUNA ve İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Önder ARPACI tarafından 10 Ocak 2020 Cuma günü İl Millî Eğitim Müdürlüğünde imza altına alınan “112 Acil Çağrı Numarasının Bilinirliğinin Arttırılmasına Dair Eğitim İşbirliği” Protokolü kapsamında ilimiz genelinde faaliyet gösteren okul öncesi, temel eğitim ve orta öğretim seviyesi öğrencilerimize, 112 Acil Çağrı numarasının bilinirliğinin arttırılması ve amacına uygun kullanımı ile gereksiz aramaların olumsuz sonuçları hakkında eğitimler verilecektir.
ACİL VAKALARDA TERCÜMANLIK HİZMETİ
112 Acil Çağrı Merkezine gelen yabancı dilde çağrılar (İngilizce, Almanca, Rusça, Arapça) için tercümanlık hizmeti de bulunmaktadır. Yabancı uyruklu şahıslardan gelen acil çağrılara; 7/24 esasıyla hizmet veren Bakanlık tercümanı ve ilgili kurum (sağlık, jandarma, Emniyet, itfaiye vb. ) görevlisinin katılımıyla konferans görüşme sağlanmakta, görevliler kendilerine tercüme edilen şikayeti dinleyerek ekiplerini çok kısa sürede olay yerine yönlendirmektedirler. Özellikle Bulgar ve Yunan vatandaşlarının yoğun olarak bulunduğu şehir merkezimizde bu uygulama turistlerce büyük takdir ve beğeni toplamaktadır.
ENGELSİZ 112 UYGULAMASI
Engelsiz 112 uygulaması, engelli vatandaşlarımızın acil durumlarda ilgili 112 birimine hızlıca ulaşabilmelerini sağlamak üzere İçişleri Bakanlığı bünyesinde geliştirilmiştir. İşaret dili bilen uzman çağrı alıcılarımız, vatandaşın ihtiyacını belirledikten sonra ilgili kuruma gerekli bilgileri sağlayarak, ekiplerin en kısa sürede olay yerine sevk edilmelerini sağlamaktadır. Engelsiz 112 Projesi, engelli vatandaşlarımızın, ücretsiz olarak telefonlarına/ tabletlerine indirecekleri uygulama aracılığıyla 112 Acil Çağrı Merkezi ile anında iletişime geçmelerine imkan sağlamaktadır. Engelli vatandaşlarımız dilerse uygulama üzerinden sağlık problemlerini kayıt edebilir, acil durumda ulaşılacak yakınlarının iletişim bilgilerini sisteme girerek 112 personelinin “Acil Çağrı” anında bu bilgileri görmesini sağlayabilir. Böylece süreçte daha etkin ve hızlı hizmet verilmesi mümkün olabilecektir. Ülke genelinde sadece Ankara AÇM lokasyonu kurulan, Yeni Nesil Engelsiz 112 merkez uygulaması sayesinde tüm çağrıların tek bir merkezden karşılanması sağlanmıştır.
EDİRNE VALİLİĞİ İLK YARDIM EĞİTİM MERKEZİ
Türkiye’de valilikler bünyesinde kurulan ve 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü binasında faaliyete geçirilen ilk merkez özelliğini taşıyan ‘Edirne Valiliği İlk Yardım Eğitim Merkezi (İYEMER)’ 22.10.2019 tarihi itibariyle hizmet vermeye başlatılmış ve ilk gönüllü-sertifikalı ilkyardımcılarını yetiştirmiştir. İlk eğitim toplumun dezavantajlı gruplarından sayılan işitme engelli vatandaşlarımızın üyesi olduğu Edirne Sağırlar Kültür ve Aileleri Dayanışma Derneği’nin 12 üyesine verilmiştir. İkinci eğitim ise 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü personeline verilerek toplamda 22 gönüllü ilk yardımcı yetiştirilmiş olup eğitimler devam etmektedir. Faaliyete geçen İlk Yardım Eğitim Merkezi’nde Acil ve Afet durumlarında hayat kurtaran İlk yardım eğitimlerinin yaygınlaştırmak ve İlk yardım konusunda toplumu harekete geçirmek hedeflenmektedir. Edirne Valiliği İlk Yardım Eğitim Merkezi; bakanlık onaylı temel ilk yardım eğitimi almak ve gönüllü ilk yardımcı olmak isteyen tüm vatandaşlara bu eğitimleri ücretsiz olarak vermektedir.