Edirne atıksu arıtma konusunda sınıfta kaldı. Atıksu deşarjında Edirne’de kişi başına günlük ortalama kişi başı 151 litre. Belediye Başkanı Gürkan, “Biz bu atık suyun sadece yüzde 3’ün arıtarak deşarj ediyoruz. Yüzde 97 hiçbir işleme tabi tutulmadan doğaya bırakılıyor” dedi. Edirne Belediye Başkan’ı Recep Gürkan, belediye meclis salonunda basın toplantısı düzenledi.Edirne’nin 2016 yılında yapılması planlanan, altyapı çalışmaları için halk 10 Ocak’ta sandık başına gidecek. Edirne’de yaşayan herkesin sandık başına gidebileceğini kaydeden Belediye Başkanı Recep Gürkan, 7 yaşından 70 yaşına kadar herkesin sandık başına gidebileceğini söyledi.Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, altyapı çalışmaları kapsamında halkın görüşüne başvurarak, etap etap mı yoksa şehrin dört bir yerinden mi başlanması amacıyla referandum yapılacağını kaydetti.Edirneliler, 24 mahallede bulunan muhtarlık binalarına sandıklar koyularak tek bir oy pusulasından içme suyunun tümüyle yenilenmesi, kanalizasyon şebekesinin tümüyle yenilenmesi, yağmur suyu toplama kanallarının yapılması ve arıtma tesisinin tümünü birden mi yoksa etap etap yapılmasına karar verecek.Edirne’de yaşayan herkesin sandık başına gidebileceğini anlatan Gürkan, 7 yaşındaki kişinin de 70 yaşında ki kişinin de sandık başına gidebileceğini aktardı.Başkan Gürkan, bir belediye başkanı için alt yapı çalışmalarının riskli olduğunu vurgulayarak, “İçme suyu şebekesinin yenilenmesi, kanalizasyon şebekesinin 52 kilometrelik kısmının korunarak kalan bölümünün tamamıyla yenilenmesi, 29 bin 900 metre olan yağmur suyu kanallarının toplama projelerine 29 kilometre yeni bir yağmur suyu hattı eklenmesine etap etap yapılmasının yapılması mı? dördünün birden yapılmasının mı? yapılması için referanduma gideceğiz” dedi.Alt yapı çalışmalarının uzun ve zahmetli bir iş olduğunu aktaran Gürkan, “Bir sokağı bir kere kazarak 40 yıl, 50 yıl bir daha kazmamak için bu işi temiz bir şekilde yapmak istiyoruz. Bu iş zor bir iş. Neredeyse 3 yıl sürecek bu iş. Kentimizin her yeri delik deşik olacak. Bütün yolları caddeleri kazacağız. Kaldırımlar darma dağın olacak. Biz bunu etap etap yapmak istiyoruz. Kentin en yüksek noktalarından başlayarak alçak kottaki bölgelere gelerek yapmak istiyoruz” ifadelerini kullandı.“ATIK TOPLAMADA BİRİNCİ, ATIK SU ARITMADA SINIFTA KALDIK”TÜİK verilerine göre Edirne’nin kişi başına düşen atık toplama miktarında Türkiye’de birinci seçildiğini aktaran Gürkan, “Edirne’de kişi başına toplanan miktar 1.81 kilogram. Dünyada 1.2 kilogram. Bu durumda çevreye duyarlı olan Edirne halkını tebrik ediyorum” dedi.Edirne’nin atıksu deşarjında ise sınıfta kaldığını vurgulayan Gürkan, “Atık su deşarjında Edirne’nin günlük ortalaması kişi başı 151 litre. Biz bu atık suyun sadece yüzde 3’ün arıtarak deşarj ediyoruz. Yüzde 97 hiçbir işleme tabi tutulmadan doğaya bırakılıyor” diye konuştu.
SİYASET
Yayınlanma: 30 Aralık 2015 - 00:00
Atıksu'da sınıfta kaldık
Edirne atıksu arıtma konusunda sınıfta kaldı. Atıksu deşarjında Edirne’de kişi başına günlük ortalama kişi başı 151 litre. Belediye Başkanı Gürkan, “Biz bu atık suyun sadece ...
SİYASET
30 Aralık 2015 - 00:00









