Samet BALTAElif gibi Sevdik, Kötü Çocuk olduk, Soğuk Kahve içtik… Ama kitap okumayı öğrenemedik! Yüzlerce yeni kitap çıktı, onlarca klasik ve kült kitap yeni baskılarını yaptı. Peki az okuyan bir toplum olarak, biz bu yıl hangi kitapları okuduk? Kürk Mantolu Madonna, bu listenin başını çekiyor. Pek şaşırtıcı olmadı değil mi? Sabahattin Ali’nin kaleminden çıkan ve son dönemde ‘çok satan’lardan eksik olmayan bu kitap, bi yılın en çok satan kitabı oldu.Ahmet Batman, Kahraman Tazeoğlu, Serkan Özel, Hikmet Anıl Öztekin, Uğur Koşar, Büşra Küçük… Bunları geçelim! Bu yazarlardan ve kitaplarından yazımın sonunda bahsedeceğim…Böğürtlen Kışı’nı okumuşuz ve yine aynı kalemden çıkan; Mart Menekşeleri, Yağmur Sonrası ve Gündüz Sefası…Vizyona da uyarlanan kitaplar var. Açlık Oyunları serisi, Labirent serisi ve bu kategoride en çok satan bir üçleme… ‘Grinin Elli Tonu’ üçlemesi… Gerçekten çok iyi sattı. Keza, gişesi de iyiydi. Porno damgası yese de sattı ve okundu.Edebiyatımızın güçlü kalemlerinden Zülfü Livaneli ve Nobel sahibi Orhan Pamuk’un kitapları da yılın çok satan kitapları arasına girmeyi başardı. Livaneli’nin Konstantiniyye Oteli ve Orhan Pamuk’un Kafamda Bir Tuhaflık isimli kitaplarını alıp okumuşuz.Siyasi kitaplar arasında çok satan birkaç kitap var. Onlardan bahsetmek isterdim ama sansüre uğrayabiliriz, o yüzden onları da geçelim…Dünya edebiyatının özgün ve sağlam kalemi, George Orwell’ın; ‘1984’ ve ‘Hayvan Çiftliği’ kitapları da bu listede kendine yer buldu. Az da olsa kült kitaplar okuyan bir kesim varmış toplumumuzda. Ne güzel…Hakan Günday da var bu listede. ‘Kinyas ve Kayra, Daha ve Az’ adlı kitapları. Buna da sevindim.***Evet. Az sayıda da olsa, güzel kitaplar var. Klâsik ve kült kitaplar pek fazla yer bulamamış kendine. Çünkü Kahraman Tazeoğlu diye bir adam var. Ahmet Batman gibi, var mı yok mu bilinmeyen başka bir adam var. Bir internet sitesinden çıkmış Büşra Küçük gibi bir ergen var. Din üzerinden oynayıp kazanan Uğur Koşar ve Hikmet Anıl Öztekin gibi iki karakter var. Twitter fenomenlerimiz eksik olur mu? Serkan Özel dolduruyor bu boşluğu da.***Aslında okumamışız be. Okuyamamışız. Okumayı öğrenememişiz daha. Kötü kitap diye bir şey vardır. Ve ne kadar kötü kitap varsa biz onları okumuşuz. 2015’in son yazısıydı bu. Bir yılı daha bitirdik. Hepinize sağlıklı ve mutlu yıllar diliyorum.Umarım 2016’da kitap okumayı öğrenmiş oluruz. Ahmet Batman, Kahraman Tazeoğlu, Serkan Özel, Hikmet Anıl Öztekin, Uğur Koşar ve Büşra Küçük’ün kitapları olmayan bir yıl olsun… İyi yıllar….
SAĞLIK
Yayınlanma: 30 Aralık 2015 - 00:00
BU YIL NE OKUDUK?
Samet BALTA Elif gibi Sevdik, Kötü Çocuk olduk, Soğuk Kahve içtik... Ama kitap okumayı öğrenemedik! Yüzlerce yeni kitap çıktı, onlarca klasik ve kült kitap yeni baskılarını yaptı. ...
SAĞLIK
30 Aralık 2015 - 00:00









