Orman ve Su İşleri Bakanlığı’nca 29 yıllığına Edirne Belediyesi’ne tahsis edilen İzzet Arseven Kent Ormanı ve Mesire Alanı’nda bulunan kahvaltı salonu hizmete sunuldu. Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, İzzet Arseven Kent Ormanı ve Mesire Alanı’nın Edirne’nin akciğeri olduğunu belirterek, “Edirnelilerin söğütlük olarak da bildiği bu alanda yeniden düzenlemeler yaptık. Eksiklerimiz mevcut. Ama süreçle bu eksikliklerde giderilecek” dedi. Orman ve Su İşleri Bakanlığı’na ait olan ve 29 yıllığına Edirne Belediyesi’ne tahsis edilen İzzet Arseven Kent Ormanı ve Mesire yerinde bulunan kahvaltı salonu hizmete açıldı. Edirne Belediyesi İzzet Arseven Kent Ormanı Kahvaltı Salonu’nda düzenlenen basın toplantısına Edirne Valisi Günay Özdemir, Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, İl Emniyet Müdürü Armağan Adnan Erdoğan, İl Jandarma Komutanı Alparslan Doğan, İl Genel Meclisi Başkanı Mehmet Geçmiş, Vakıflar Bölge Müdürü Osman Güneren, İl Kültür ve Turizm Müdürü Ahmet Hacıoğlu, Belediye Başkan Yardımcıları ile belediye meclis üyeleri ve siyasi parti temsilcileri katıldı. GÜRKAN; “EDİRNE HALKINA HİZMETE HAZIR HALE GETİRDİK”Edirne’nin akciğeri sayılan ve 250 dönümlük bir alanda yer alan İzzet Arseven Kent Ormanı ve Mesire Alanı’nı tekrardan hizmete sunduklarını ifade eden Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, “Uzun bir aradan sonra Edirne’nin akciğerleri sayılan, kent sakinlerinin çok aşina olduğu ancak doğal afetler nedeniyle uzunca bir süredir. Formal anlamda kullanılmayana Söğütlük Kent Ormanı ve İzzet Arseven Mesire alanının hizmete başlama günündeyiz. Geçtiğimiz yıl Sayın Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu’dan Edirne Belediyesi olarak bu alanı talep etmiştik. Edirnelilerin söğütlük olarak da bildiği bu alan maalesef Meriç’in her taşmasıyla tarumar oluyor, dağılıyordu. Edirne Orman İşletme Müdürlüğü burasını toparlamaya çalışıyor ancak üst üste gelen taşkınlar nedeniyle sürekli hale getiremiyordu. Sayın Bakan Eroğlu’nun Edirne ziyareti sırasında İzzet Arseven Kent Ormanı ve Mesire Alanı’nı belediye olarak Edirne Belediyesi’ne devretmesini istedik. Biz Edirne halkına hizmete hazır haline getirelim dedik. Çünkü bunların hepsi Türkiye Cumhuriyetinin ortak değerleridir. Önemli olan buraların halkın hizmetinde olması” şeklinde konuştu. GÜRKAN; “EKSİKLİKLER TAMAMLANACAK”Başkan Gürkan, Eksiklerin mevcut olduğunu ama süreçle bu eksikliklerinde giderileceğine inandığını ifade ederek; “İzzet Arseven Kent Ormanı Mesire Alanı’nın sembolik bir rakamla yıllık 5 bin TL’ye Edirne Belediyesi’ne 29 yıllığına tahsis edildi. Edirne Belediyesi olarak düzenlemeye başladığımız bu alanın DSİ’nin sedde çalışmaları nedeniyle ara verdik. Sedde çalışmalarının tamamlanmasıyla da düzenleme çalışmalarına da devam ettik ve Edirne Belediyesi Kahvaltı Salonu’nu halkın hizmetine sunduk. Eksiklerin mevcut olduğunu ama süreçle bu eksikliklerinde giderileceğine inanıyorum. Halkımızdan anlayış bekliyor ve süreç içerisinde bu eksikliklerin tamamlanmasıyla Söğütlük daha da güzel bir yer haline gelecek. Sayın Valimiz Günay Özdemir ile birlikte Çevre ve Şehircilik Bakanı Veysel Eroğlu’na teşekkür ediyoruz. Bakan Eroğlu, Edirne ziyaretlerinde burada kahvaltı yapacağız” dedi. ÖZDEMİR; “EDİRNE HALKI BURAYA DAHA ÇOK SAHİP ÇIKACAK”Edirne Valisi Günay Özdemir de İzzet Arseven Kent Ormanı ve Mesire Yeri’nin Edirnelilerin Söğütlük ve İzzet Arseven Kent Ormanına sahip çıkacağını belirterek; “Gerçekten Edirne’de belli bir yaşın üzerindeki insanlarla konuştuğumuzda Söğütlükten çok güzel bir şekilde bahsederler. Hemen hemen her gencimizin söğütlükte çok güzel anıları var. Geçen yıllarda burası işletmeye açılmış ancak taşkınlar nedeniyle ara verilmiş. Edirne Halkı buraya daha çok sahip çıkacak. Buraya olan özlemini de gidermiş olacak. Edirne Halkı’nın istediğini yerine getiren Belediye Başkanı Recep Gürkan’a teşekkür ediyorum. ” ifadelerini kullandı.
GÜNDEM
Yayınlanma: 19 Ağustos 2017 - 08:00
Ciğerlerimiz açıldı
GÜNDEM
19 Ağustos 2017 - 08:00





