Türk Böbrek Vakfının Edirne’de devam ettirdiği eğitim toplantılarının 2. oturumunda binden fazla çocuğunun katılımıyla, böbrek hakkında bilgiler verildi. Dün, ETSO toplantı salonunda gerçekleştirilen Türk Böbrek Vakfının 2. oturumunda çocuklara yönelik eğitimleri, Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü desteğiyle binden fazla çocuğun da katımıyla gerçekleştirildi.Türk Böbrek Vakfı’nın 4 yıl boyunca Türkiye genelinde yaptığı oturumlarda, kamu için böbrek sağlığının korunması ve böbrek hastalıkları ile mücadele faaliyetleri devam ediyor. Toplantı salonunda bulunan çocuklara hastalıkların önlenmesi açısından önemli rol oynayan beslenme eğitimlerine, Milli Eğitim Müdürlükleri de destek veriyor.Dün gerçekleşen Eğitimler, 3-4 ve 5-6. Sınıf öğrencileri 11.00 ve 14.00 saatleri olmak üzere binden fazla öğrencinin katımı ile gerçekleştirildi.Konuyla ilgili Edirne İl Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Özcan yaptığı konuşmada; “Yapılan çeşitli bilimsel araştırmalar nüfusumuzun yaklaşık %17,6’sının çeşitli nedenlerle böbrek hastası olduğunu ortaya koymuştur. Sağlık Bakanlığımızca bu hastalıkların önlenmesine ilişkin değişik programlar yürütülmektedir. Sağlık Bakanlığımızın bu çalışmalarının yanı sıra Türk Böbrek Vakfı tarafından da böbrek hastalıklarının önlenmesi ve azaltılması adına, özellikle hipertansiyon, diyabet ve obezite ile mücadele anlamında, aşırı tuz ve şeker tüketiminin azaltılması için, tüm yurt çapında çeşitli kampanyalar sürdürülmekte olup, hazırlanan kamu spotları ve çeşitli alanlarda verilen eğitimler ile vatandaşlarımız bilinçlendirilmektedir. Vücudumuzda fasulye şeklinde her biri 150 gram ağırlığında iki adet böbrek bulunmaktadır. Böbreklerimiz, vücudumuzda “Arıtma sistemi” vazifesi görür. Vücudumuzun kan ve tuz dengesini sağlar. Ülkemizde sağlıksız beslenme ve aşırı tuz ve şeker tüketiminden kaynaklı hastalıklar giderek artmaktadır. Dünya Sağlık Örgütü (WHO) yaptığı araştırmalarda günlük olarak tüketilmesi gereken tuz miktarını günde 6 gr olarak önermektedir. Ülkemizde 2008 yılında yapılan araştırmalarda günlük tuz tüketimi 18 gr olarak belirlenmiştir. 2011 yılında yapılan tuz tüketiminin azaltılmasına yönelik yapılan çalışmalar neticesinde 2012 yılında 15 gr düzeyine düştüğü görülmüştür. Bu da sağlığımız açısından çok sıkıntılı bir durumdur. Yapılan bilimsel araştırmalar, bu hastalıkların önlenebilmesi için beslenme alışkanlıklarının değiştirilmesinin büyük rol oynadığını gösteriyor. Bizler, bu eğitimlerle siz çocuklarımızın en azından beslenme alışkanlıklarında değişiklik yapabilirsek, gelecekte sağlıklı bir neslin temellerini atmış oluruz. Sevgili gençler, bu eğitimlerden aldığınız bilgileri anne-babalarınıza da aktarmanızı istiyorum. Sağlıklı bir toplumun oluşturulması, siz çocuklarımızın bilinçlenmesine ve farkındalığına bağlıdır. Bu nedenle biz sizleri çok önemsiyoruz. Hepinize sağlıklı ve başarılı bir ömür diliyorum. Burada öğrendiğiniz önemli bilgileri eve gittiğinizde aile ve yakınlarınıza lütfen anlatın” dedi. Türk Böbrek Vakfı Başkanı Timur Erk konuyla ilgili yaptığı açıklamada, söz konusu eğitim çalışmalarının toplum sağlığı yararına büyük bir yatırım olduğunu vurgulayarak; “Ülkemizde böbrek hastalıkları riskinin dünya ortalamalarının üzerinde. Dünyada ortalama her 10 kişiden birinde bu risk varken, ülkemizdeki risk oranı her 7 kişiden biri olarak görülüyor. Bu yüksek riskin giderilmesi için yetişkinlere yönelik yapmış olduğumuz bilinçlendirme ve farkındalığı arttırma faaliyetlerimizin yanında, geleceğimiz olan çocuklarımız içinde bu eğitimlerle bilinçlendirme ve farkındalıklarını arttırmayı amaçlıyoruz. Dört yıldan bu yana devam eden bu eğitimlerimiz ile mümkün oldukça çok çocuğa ulaşmayı hedefliyoruz. İstanbul ve Tekirdağ dışındaki il ve ilçelerde de çeşitli organizasyonlar çerçevesinde bu eğitimlerimizi sürdürüyoruz, davetler alıyoruz veya biz taleplerde bulunuyoruz. Bu kapsamda iletişimde bulunduğumuz Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğünün himayelerinde, yaklaşık 1200 öğrencinin katılımı ile bir eğitimimizi daha gerçekleştirdik. Eğitimlerimizin devamında olumlu gelişmeleri izliyoruz. Son 4 sene içinde tuz tüketiminde günde 3 gram azalma olduğu bir hakikattir. Vakfımızın kuruluşunun 30. yılında, sürdürmekte olduğu kamu yararına olan hizmetlerin olumlu sonuçları görmek bizi çok mutlu ediyor ve şevk veriyor” Bugün onlarda burada verdiğimiz eğitim ve bilgilendirmeden sonra belki de bu çocuklar dediklerimizi evde uygulayacağına inanıyorum. Bu yüzden Edirne’de olabildiğince fazla çocuğun katılımını sağlamak istedik ve 2 ayrı oturum yaptık aynı gün içinde. Umarım çocuklarımız verdiğimiz bilgiler doğrultusunda hareket eder. Böbrek hastalıklarının gelecek zamanlarda daha da azalmasını temenni ediyorum. Sağlıklı ve huzurlu bir yaşam dileğiyle” dedi.TBV Başkanı Erk, yaptıkları oturumlara destek veren kişilere plaket vererek teşekkür etti. Türk Böbrek Vakfı’nın 30. yılı münasebeti ile Edirne merkezinden katılan öğrencilere yapılan oturumun sonunda ise Trakya Koleji Çocuk Korosunun konseri ile sona erdi.
SİYASET
Yayınlanma: 14 Ocak 2016 - 00:00
Çocuklara böbrek eğitimi
Türk Böbrek Vakfının Edirne’de devam ettirdiği eğitim toplantılarının 2. oturumunda binden fazla çocuğunun katılımıyla, böbrek hakkında bilgiler verildi. Dün, ETSO toplantı salonunda gerçekleştirilen Türk Böbrek Vakfının ...
SİYASET
14 Ocak 2016 - 00:00









