Dün alt yapı için gerçekleştirilen referandumda 61 bin 228 vatandaş katıldı. Referandumda 60 bin 226 evet, 630 hayır oyu kullanıldı. 372 oy ise geçersiz sayıldı.Sonuç olarak halk alt yapının tamamıyla yapılmasını istiyor. Sonuç olarak halk alt yapının tamamının yapılmasını istedi. Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan Şükrüpaşa Mahallesi Muhtarlığı’nda şehrin alt yapısıyla ilgili yapılan referandum için oyunu kullandı.Burada basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Başkan Gürkan kendisine yönelik yapılan ‘niye referandum yapılıyor’ eleştirilerine yanıt verdi. ‘Halka sormakta ne zarar var’ diyen Gürkan konuyla ilgili şöyle konuştu: “Bana ‘niye referandum yapıyorsunuz?’ diye eleştiriyorlar. ‘Siz Belediye Başkanı olduğunuzda, zaten bu görevi yapmak zorundasınız’. Ben de halka sormakta ne zarar var? Çünkü bu zaman çerçevesinde yine halk bu durumdan etkilenecek. Farklı farklı kelimelerle hepimiz aynı şeyi söylemiyor muyuz? Hepimiz halkın seçtikleri değimliyiz? Vatandaş diyor ki geçen yağmur yağdığında ne kadar kötüydü, bir sürü sıkıntı çektik.’ Diyor bu sıkıntıyı halk çekiyor. Şimdi bu yapılacak olan iş 3-4 yıl sürecek. Kim çekecek bu sıkıntıyı yine halk çekecek. O zaman, halkında fikrini de beyan etmesinde ne sıkıntı var? Hep ileri demokrasi demiyor muyuz? Türkiye’nin en batısındaki Edirne’de halka soramayacaksak yazık bize. Son 4-5 gündür bu referanduma birkaç arkadaşımız karşı çıktı. Bunların hepsinin kim olduğunu biliyoruz. Gördüm ki bu arkadaşlar referanduma karşı çıkıyorsa demek ki ben doğru bir şey yaptım. Edirne’miz için hayırlı, uğurlu olsun. Edirne’de hep ilkleri yaptık. Ve ilkleri yapamaya devam ediyoruz. Bunu dünya’da başka bir ülke referandum yaptığı zaman çok hoşumuza gidiyor. Vay be adamlara bak biz niye yapmıyoruz? diyoruz. Biz yapınca da birileri çıkıyor, ‘efendim biz niye yapıyoruz’ diyor. Niye yapmayalım?” VATANDAŞ NE DEDİ?Referandum için oy kullanmaya gelen vatandaş ise alt yapı sorununun bir an önce bitmesi gerektiğini ve alınacak kararlarda halkın etkisi olması gerektiğini vurgulayarak şu ifadeleri kullandı: “Edirne bizim yaşadığımız yer. Bu yüzden alınan kararlara bizim de etkimiz olması gerekiyor. O yüzden ben de çocuğumla beraber oyumu kullanmaya geldim. Görüşümü söylemek istemiyorum. Nedeni ise demokratik bir karar. Edirne için hangisi daha iyi olacaksa onu seçeceğim. Alt yapı sorunu gerçekten ciddi bir sorun. Bir an önce bitmesi gereken bir sorun ve bu zamana kadar gelmemesi gerekiyordu. Eski Belediye Başkanı 20 yıldan fazla belediyeyi yönetti ama halen daha 30 yıl önceki hatlar mevcut. O yüzden doğal olarak kazılması ve yapılması lazım. Bu tabii ki zor bir süreç. Edirne Halkının biraz dayanması ve sabretmesi gerekiyor”
SİYASET
Yayınlanma: 11 Ocak 2016 - 00:00
Çoğunluk "evet" dedi
Dün alt yapı için gerçekleştirilen referandumda 61 bin 228 vatandaş katıldı. Referandumda 60 bin 226 evet, 630 hayır oyu kullanıldı. 372 oy ise geçersiz sayıldı.Sonuç ...
SİYASET
11 Ocak 2016 - 00:00









