Edirne Yüksek Güvenlikli F Tipi Kapalı Cezaevi’nde hükümlü olarak yatan Alaattin Çakıcı, iki adamıyla Tekirdağ 1 No’lu F Tipi Cezaevi’nde kaldıkları dönemde iddiaya göre tartıştıkları cezaevi ikinci müdürü ile bir infaz koruma memuruna yumruk ve tekme attığını verdiği ifadeyle doğruladı. Çakıcı, ifadesinde cezaevi müdürünü ve başgardiyanı bayıltana kadar dövdüğünü öne sürdü. Tekirdağ 1 No’lu F Tipi Cezaevi’nde kaldıkları dönemde cezaevi ikinci müdürü ve bir gardiyanı feci şekilde döverek kaburgalarını kırdığı, iddiasıyla açılan soruşturma kapsamında Alaattin Çakıcı, Edirne Cumhuriyet Başsavcılığı’na talimatla ifade verdi.Çakıcı, ifadesinde yaşananları anlattı. Kırıkkale Cezaevi’ndeyken, İstanbul’a annesini ziyaret için getirildikten sonra Tekirdağ 1 No’lu F Tipi Cezaevi’ne getirildiğini ifadesinde anlatan Çakıcı, gelir gelmez kendisine psikolojik baskı yapıldığını öne sürdü. KALEMLERİ BACAKLARINA SAPLADIKendisinin 12 hastalığı bulunduğunu ve koah hastalığından dolayı kullandığı ilacının bittiğini ve bu ilacın kendisine temin edilmediğini öne süren Çakıcı ifadesinde, “Geldiğimden beri baskı altında tutulduğum için 3 büyük kutu ilacı B bloğunun meydanına koydum ve ‘bana lazım olan ilacı bulmuyorsunuz’ dedim. Beni etkisiz hale getirmek için 2-3 kişi üzerime geldiler. Daha önceden mektup yazdığım için cebimde kalan 2 tane çelik uçlu kalem vardı. Bu kalemleri çıkararak, üzerime gelen 13 kişinin bacaklarına 1’er santim soktum. Hepsi de kaçtı” dedi.Daha sonra adamlarıyla koğuşa gittiğini ifadesinde belirten Çakıcı, bu olayı idarenin örtbas ettiğini öne sürerek kapadığını iddia etti. SORUN PUTİN’E GÖNDERİLMEYEN MEKTUPBu olayların ardından Çakıcı ifadesinde, dönemin Tekirdağ 1 No’lu F Tipi Cezaevi Müdürü K.K. ile ararlında sürtüşmeler yaşandığını da öne sürerek, 4 ay sonra Tekirdağ 1 No’lu F Tipi Cezaevi Müdürlüğü’ne S.’nin atandığını belirtti. Çakıcı, yaşanan olayla ilgili şunları öne sürdü: “Ruslar’ın Bayırbucak Türkmenlerini bombaladığı sırada Putin’e 8 sayfalık mektup yazdım. Bana ‘hafta sonu olması nedeniyle UYAP üzerinden gönderilemediğini’ söylediler. Ben de bunun üzerine geçen hafta Cumartesi günüyken bir başka mektubumu gönderdiniz, bundan niye rahatsız oldunuz’ diyerek milli refleksle sordum. Onlar da ‘avukatınla gönder o zaman’ dediler, ben de mektubumu geri istedim. Müdür. S. Mektubun ucundan tuttu, ben tutunca S. mektubu geri çekti ve mektup yırtılıyordu. Ben bunun üzerine ‘bu mektup bana mı ait?’dedim. Bunun üzerine Müdür S. ‘evet’ dedi. O zaman rica ederek mektubumu geri istedim. Müdür S., ‘Şimdi oldu’ diyerek mektubu bana verdi. Ben de UYAP yazısını kestim. Avukat bekleme yerinde bulunan birine mektubu avukat A.Ö.’ye vermesi için verdim. Odadan avluya çıktım. Müdür S., infaz koruma memuru E. ve B. oradaydı. O gün de biz avluyu yıkadığımız için, sabundan dolayı yerde biraz kayganlık kalmıştı. Ben dışarı çıktığımda Müdür S.’ye ‘Seni bir türlü sevemedim, bütün problemler senin nöbetinde çıkıyor’ dedim. Bunun üzerine o da bana ‘Sen benim anama mı küfrettin’ dedi. Ben de ‘Ben senin anana avratına küfür edecek olsam, yüzüne söylerdim’ dedim. Bunun üzerine yumruklarını sıktı. Ben de bir tokat attım. Tokat üzerine duvara vurdu ve yere düştü. Bu sırada Başgardiyan E. müdahale etmeye çalıştı. Ona da dönerek tekme vurdum. Duvara vurup yere düştü. Yere düştüğünde dişleri ve burnu kırıldı. Bir de başgardiyan yerdeyken tekme vurdum. Daha sonra duyduğuma göre kaburgası kırılmış. Sonra müdürü kaldırdım bir yumruk daha vurdum, duvara çarpıp yere düştü. Yerde de tekme vurdum. İkisi de bayıldı” dedi. Yaşanan olayda dövülen müdür durumu Adalet Bakanlığı’na şikâyet etmişti. Çakıcı yalnızAlaattin Çakıcı’nın avukatı Hakan Yalçıntuğ da, dün yaptığı açıklamada Çakıcı’nın, Edirne F tipi Yüksek Güvenlikli Cezaevi’nde 15 kişilik bir kısımda tek başına kaldığını belirterek, Abdullah Öcalan’ın bile yanında 5 kişi olduğunu söyledi.Yalçıntuğ, Çakıcı’nın, Edirne F tipi Yüksek Güvenlikli Cezaevi’nde 15 kişilik bir kısımda tek başına kaldığını belirterek, “Abdullah Öcalan’ın yanında 5 tane mahkum arkadaşı bulunurken, Alaattin bey tek başına cezasını infaz etmektedir. İzole edilmektedir, bunun da insan hakları ihlali olduğu görüşündeyiz. Ama Alaattin bey bununla ilgili hiçbir şekilde bir talepte de bulunmamıştır” dedi.Yalçıntuğ, ayrıca müvekkilinin ifadesinde hiçbir yalana başvurmadığını ifade etti. Çakıcı’nın ifadesini dile getiren Av. Yalçıntuğ, “Yalan iki yerde söylenebilir, bir savaş alanında, bir de yuva kurtarmak amacıyla. Her türlü şeyi doğru anlatmıştır. Kırıkkale’den Edirne Cezaevine gelene kadar, psikolojik baskı altında olduğunu, psikolojik savaş verildiğini belirtmiştir. Burada hukukun uygulanmasını talep etmiştir, müvekkilim tahrik edildiğini devamlı baskı altında olduğunu söylemiştir. Herkes adına hukukun uygulanmasını istemektedir. Cezadan korkmamaktadır bunu belirtmektedir” şeklinde konuştu.
SİYASET
Yayınlanma: 13 Ocak 2016 - 00:00
DAYAĞIN NEDENİ PUTİN'E GÖNDERİLMEYEN MEKTUP Çakıcı, bayıltana kadar dövmüş
Edirne Yüksek Güvenlikli F Tipi Kapalı Cezaevi'nde hükümlü olarak yatan Alaattin Çakıcı, iki adamıyla Tekirdağ 1 No'lu F Tipi Cezaevi'nde kaldıkları dönemde iddiaya göre tartıştıkları ...
SİYASET
13 Ocak 2016 - 00:00









