CANAN KAYA
Edirne Milli Eğitim Müdürü Önder Arpacı, düzenlediği basın toplantısında 2019 ve 2020 Eğitim ve Öğretim yılının ilk yarısının çok aktif, başarılı bir dönem geçirdiklerini ve Edirne’nin Eğitimde başarı hikayeleri yazmaya devam edeceğini söyledi.
Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nde düzenlenen basın toplantısı öncesinde gazetecilerle Edirne’nin her okulunda aynı saatte okuma etkinliği gerçekleştirilirken İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Önder Arpacı’da okuma etkinliği gerçekleştirdi ve Mehmet Akif Ersoy'un "Safahat" kitabını hediye etti.
2019 ve 2020 yılı yarı yıl tatiline girecek öğrencilere iyi tatiller dileyen Milli Eğitim Müdürü Dr. Önder Arpacı; “Edirne’de; 2019-2020 eğitim - öğretim yılında okul öncesinde 6.669, ilkokulda 16.396, ortaokulda 16.920, ortaöğretimde 14.780 ve özel eğitimde 507 olmak üzere toplam 55.272 öğrencimiz karne alacaktır. 2019-2020 eğitim öğretim yılında okullarımızın dağılım durumuna göre; 26 anaokulu, 101 ilkokul, 90 ortaokul, 66 ortaöğretim ve 15 özel eğitim okulu, 1 Bilim ve Sanat Merkezi olmak üzere toplam 299’dur. Bağlı kuruluşlar ile birlikte toplam 325 okul ve kurumumuz mevcuttur.Eğitim ve Öğretim yılı itibariyle İl ve ilçelerimizde 4.028 öğretmen,479 personel olmak üzere toplam 4.507 kişi görev yapmıştır” diye açıkladı.
Eğitimde rekabetçi iller olarak sıralamasında Denizli, Edirne ve Ankara olarak sıralandığını belirten İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Önder Arpacı; “İstanbul Üniversitesi Şehir Politikaları Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından hazırlanan ve bu yıl üçüncüsü açıklanan “İller Arası Rekabet Endeksi” yayımlandı. 81 il düzeyinde 2018-2019 dönemi verileri kullanılarak rekabet endeksi skorları hesaplanmıştır.
İÜ Şehir Politikaları Merkezi’nde yapılan geniş bir araştırmayla, demografik yapıdan eğitime, sağlıktan sosyal yaşama, ekonomik ve sektörel yapıdan altyapı ve ulaşıma, inovasyondan girişimciliğe toplam 266 gösterge için toplanan verilerin kullanılarak rekabete dayalı ana ve alt endeksler hesaplanmıştır.
Bu başarının elde edilmesinde Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak il genelinde uyguladığımız Eğitimde Başarıyı Arttırma Projesi, 2023 Edirne Vizyon Projeleri ve Sayın Valimizin destekleriyle İl genelinde 155 adet kurulan Tasarım Beceri Atölyelerinin payı büyüktür. Önümüzdeki yılda yapılan bu çalışmalarla daha da başarılı olacağımıza ve Edirne’mize yakışan birincilikleri kazanacağımıza inanıyoruz.Bu üç konu ile ilgili 2019-2020 eğitim öğretim yılının I. Döneminde yapılan çalışmalarla ilgili verileri sizlerle paylaşmak istiyorum”dedi.
‘EDİRNE’ DE EĞİTİM İÇİN ELELE HEP BİRLİKTE ZİRVEYE’’
Eğitimde Başarıyı Arttırmak için uygulanan projeleri anlatan Dr. Arpacı: “Rehberlik ve Yöneltme: Okullarımızda öncelikli hedefimiz çocuklarımızın ilgi, yetenek ve becerilerine göre doğru yönlendirilmelerinin nasıl yapılacağının planlanmasıdır. Bu kapsamda il genelinde 8. ve 12. Sınıf öğrenci ve velilerimize yönelik okullarımızda yapılan çalışmalardan 2110 öğrencimiz ve 1330 velimiz yararlanmıştır.Destekleme ve Yetiştirme Kursları: Akademik, sosyal, kültürel, sanatsal, sportif ve bilimsel açıdan desteklenmeye ihtiyacı olan öğrencilerin yıl içerisinde katılacağı destekleme ve yetiştirme kurslarının planlanması İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından yapılmıştır. 2019-2020 eğitim öğretim döneminde il genelinde ortaokul ve liselerimizde 116 kurs merkezinde, 1257 öğretmenimizle, 17267 öğrencimize ücretsiz kurslar verilmiştir. Bu kurslarımız yıl boyunca devam edecektir.Öğrenci Koçluğu: Öğrencilerin kişisel gelişimlerini desteklemek, akademik başarılarını artırmak için rehberlik etmek, sağlıklı ilişki ve iletişim kurma becerilerine katkı sunmak, kişilik ve karakterini kazanmada yardımcı olmak, kariyer, sosyal yaşam ve hobilerini yönlendirmek, problem karşısında çok yönlü analitik çözümler üretebilme becerisi kazandırmak ve özgüveni yüksek bireyler yetiştirmek için eğitim koçluğu uygulaması İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından Ortaokul 7. ve 8. sınıflar ile Liselerimizde 11. ve 12. sınıflara uygulanmıştır.Bu kapsamda ortaokullarda 792 öğretmenimizle 4332 öğrencimize, liselerimizde de 731 öğretmenimizle 5793 öğrencimize Öğrenci Koçluğu uygulanmaktadır. İzleme Değerlendirme Sınavları:İzleme değerlendirme sınavları, öğrencilerin güdülenmelerinde önemli bir yer tutmaktadır. Bunun için okula ilginin nasıl daha da artırılacağı belirlenecek, sonrasında da okul ortamlarında çocukların kazanımlarının doğru ölçülmesi, sonuçların değerlendirilmesi ve çıkan sonuçlara göre yapılacak çalışmaların düzenlenmesi hedeflenmektedir.Bu kapsamda tüm il genelinde valiliğimizin desteğiyle 8. ve 12. Sınıf öğrencilerimize yönelik I. Dönem iki sınav gerçekleştirdik. Bu sınav sonuçları okullarımızdaki zümre başkanları tarafından sınav sonrasında değerlendirilerek raporlaştırıldı. II. Dönemde aynı şekilde iki sınav yapacağız.Bu toplantılarla her dersin, her öğretmenin sınıflara ve çocuklara nasıl ulaşacağı, hangi çocuğa , hangi sınıf düzeyine hangi planlamanın daha uygun olduğu, müfredatın dağıtılması ve zaman planlaması gibi konuların daha net şekilde belirlenmesi ve takibinin yapılması amaçlanmaktadır. Bir dönem boyunca yapılan zümre toplantılarında ve zümre başkanları toplantılarında toplam 2147 öğretmenimiz bu toplantılara katılmıştır. ‘Edirne’ de Eğitim için Elele Hep Birlikte Zirveye’’dedi
Bilişim Araçlarının Eğitim Ortamlarında Kullanılması ve Teknoloji Bağımlılığı çok önemsediklerini belirten Arpacı: “Eğitim ortamlarında teknoloji kullanımının düzenlenmesi ve öğrenmeyi olumsuz etkileyecek durumlara karşı gerekli tedbirlerin alınması üzerine çalışmalar yapılması planlandı. Bu doğrultuda; Başarıyı Arttırma Çalıştayında konu enine boyuna tartışıldı ve konuyla ilgili rapor hazırlandı. Edirne İl Milli Eğitim Ar-Ge Birimi ve RAM iş birliği ile; öğrenciler ve veliler için 2 ayrı anket düzenlendi. Bağımlılıkla Mücadele Kurulu toplanarak; ortaokul ve lise öğrencilerinin eğitim ortamlarında bilişim araçlarının kullanılmamasına yönelik karar alınmıştır. Öğrenci ve veli anket sonuçları baz alınarak “Eğitim Ortamlarında Bilişim Araçları Kullanımı Uygulama Yönergesi” hazırlandı.
Hazırlanan yönerge vali oluruna sunularak 91 ortaokul ve 67 lisede uygulamaya başlanmıştır”dedi.
TASARIM BECERİ ATÖLYELERİ İLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALAR
İl genelinde toplam 155 tane Tasarım Beceri Atölyesi açıldığını açıklayan Dr. Önder Arpacı; “ Bunlardan 32 tanesi Yazılım Tasarım Atölyesi, 36 adet Fetemm Atölyesi, 6 adet Ahşap ve Metal Atölyesi, 5 adet Müzik Atölyesi, 4 adet Drama ve Eleştirel Düşünme Atölyesi, 4 adet Görsel Sanatlar Atölyesi, 3 adet Spor Atölyesi ve 65 adet Akıl ve Zeka Oyunları Atölyesi.Bu atölyelerle ilgili olarak aynı zamanda bu atölyeleri kullanan öğretmenlerimize yönelik Eğitici Eğitimleri düzenledik. Atölyesi bulunan okullarımızda atölyelerden sorumlu koordinatör öğretmenlerimiz aylık toplantılar yaparak atölyelerin kullanımı ile ilgili görüş alışverişinde bulundular” şeklinde konuştu.
EDİRNE’ DE EĞİTİM İÇİN ELELE HEP BİRLİKTE ZİRVEYE
Arpacı şöyle devam etti; “Ayrıca ikinci dönem atölyelerimize yönelik atölyeler arası yarışmaların planlamasını da yaptık. Yılsonunda düzenleyeceğimiz Bilim, Kültür, Sanat ve Öğrenme şenliklerinde de atölyelerimizin sergilerini düzenleyeceğiz.Ayrıca, Teknik Destek Programı 3. Başvuru döneminde İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Süloğlu, Uzunköprü, Meriç, İpsala ve Keşan İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri tarafından başvurusu yapılan 3 adet Yazılım ve Tasarım ile 3 adet Fetemm projesi olmak üzere toplam 6 adet proje bulunmaktadır”dedi.
2023 Edirne Vizyon Projeleri ile ilgili yapılan çalışmalarla ise şöyle anlattı Arpacı; “2019-2020 eğitim öğretim döneminde uygulanmak üzere 28 tane proje belirledik. Okullarımız bu projeler arasından kendi okul türlerine ve yapılarına uygun projeleri seçerek dönem boyunca okullarında uyguladılar. Birinci dönem boyunca uygulanan projelerimiz ve bu projelerden yararlanan öğrenci, öğretmen, veli sayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir”dedi.
Edirne Milli Eğitim Müdürü Önder Arpacı, düzenlediği basın toplantısında 2019 ve 2020 Eğitim ve Öğretim yılının ilk yarısının çok aktif, başarılı bir dönem geçirdiklerini ve Edirne’nin Eğitimde başarı hikayeleri yazmaya devam edeceğini söyledi.
Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nde düzenlenen basın toplantısı öncesinde gazetecilerle Edirne’nin her okulunda aynı saatte okuma etkinliği gerçekleştirilirken İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Önder Arpacı’da okuma etkinliği gerçekleştirdi ve Mehmet Akif Ersoy'un "Safahat" kitabını hediye etti.
2019 ve 2020 yılı yarı yıl tatiline girecek öğrencilere iyi tatiller dileyen Milli Eğitim Müdürü Dr. Önder Arpacı; “Edirne’de; 2019-2020 eğitim - öğretim yılında okul öncesinde 6.669, ilkokulda 16.396, ortaokulda 16.920, ortaöğretimde 14.780 ve özel eğitimde 507 olmak üzere toplam 55.272 öğrencimiz karne alacaktır. 2019-2020 eğitim öğretim yılında okullarımızın dağılım durumuna göre; 26 anaokulu, 101 ilkokul, 90 ortaokul, 66 ortaöğretim ve 15 özel eğitim okulu, 1 Bilim ve Sanat Merkezi olmak üzere toplam 299’dur. Bağlı kuruluşlar ile birlikte toplam 325 okul ve kurumumuz mevcuttur.Eğitim ve Öğretim yılı itibariyle İl ve ilçelerimizde 4.028 öğretmen,479 personel olmak üzere toplam 4.507 kişi görev yapmıştır” diye açıkladı.
Eğitimde rekabetçi iller olarak sıralamasında Denizli, Edirne ve Ankara olarak sıralandığını belirten İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Önder Arpacı; “İstanbul Üniversitesi Şehir Politikaları Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından hazırlanan ve bu yıl üçüncüsü açıklanan “İller Arası Rekabet Endeksi” yayımlandı. 81 il düzeyinde 2018-2019 dönemi verileri kullanılarak rekabet endeksi skorları hesaplanmıştır.
İÜ Şehir Politikaları Merkezi’nde yapılan geniş bir araştırmayla, demografik yapıdan eğitime, sağlıktan sosyal yaşama, ekonomik ve sektörel yapıdan altyapı ve ulaşıma, inovasyondan girişimciliğe toplam 266 gösterge için toplanan verilerin kullanılarak rekabete dayalı ana ve alt endeksler hesaplanmıştır.
Bu başarının elde edilmesinde Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak il genelinde uyguladığımız Eğitimde Başarıyı Arttırma Projesi, 2023 Edirne Vizyon Projeleri ve Sayın Valimizin destekleriyle İl genelinde 155 adet kurulan Tasarım Beceri Atölyelerinin payı büyüktür. Önümüzdeki yılda yapılan bu çalışmalarla daha da başarılı olacağımıza ve Edirne’mize yakışan birincilikleri kazanacağımıza inanıyoruz.Bu üç konu ile ilgili 2019-2020 eğitim öğretim yılının I. Döneminde yapılan çalışmalarla ilgili verileri sizlerle paylaşmak istiyorum”dedi.
‘EDİRNE’ DE EĞİTİM İÇİN ELELE HEP BİRLİKTE ZİRVEYE’’
Eğitimde Başarıyı Arttırmak için uygulanan projeleri anlatan Dr. Arpacı: “Rehberlik ve Yöneltme: Okullarımızda öncelikli hedefimiz çocuklarımızın ilgi, yetenek ve becerilerine göre doğru yönlendirilmelerinin nasıl yapılacağının planlanmasıdır. Bu kapsamda il genelinde 8. ve 12. Sınıf öğrenci ve velilerimize yönelik okullarımızda yapılan çalışmalardan 2110 öğrencimiz ve 1330 velimiz yararlanmıştır.Destekleme ve Yetiştirme Kursları: Akademik, sosyal, kültürel, sanatsal, sportif ve bilimsel açıdan desteklenmeye ihtiyacı olan öğrencilerin yıl içerisinde katılacağı destekleme ve yetiştirme kurslarının planlanması İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından yapılmıştır. 2019-2020 eğitim öğretim döneminde il genelinde ortaokul ve liselerimizde 116 kurs merkezinde, 1257 öğretmenimizle, 17267 öğrencimize ücretsiz kurslar verilmiştir. Bu kurslarımız yıl boyunca devam edecektir.Öğrenci Koçluğu: Öğrencilerin kişisel gelişimlerini desteklemek, akademik başarılarını artırmak için rehberlik etmek, sağlıklı ilişki ve iletişim kurma becerilerine katkı sunmak, kişilik ve karakterini kazanmada yardımcı olmak, kariyer, sosyal yaşam ve hobilerini yönlendirmek, problem karşısında çok yönlü analitik çözümler üretebilme becerisi kazandırmak ve özgüveni yüksek bireyler yetiştirmek için eğitim koçluğu uygulaması İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından Ortaokul 7. ve 8. sınıflar ile Liselerimizde 11. ve 12. sınıflara uygulanmıştır.Bu kapsamda ortaokullarda 792 öğretmenimizle 4332 öğrencimize, liselerimizde de 731 öğretmenimizle 5793 öğrencimize Öğrenci Koçluğu uygulanmaktadır. İzleme Değerlendirme Sınavları:İzleme değerlendirme sınavları, öğrencilerin güdülenmelerinde önemli bir yer tutmaktadır. Bunun için okula ilginin nasıl daha da artırılacağı belirlenecek, sonrasında da okul ortamlarında çocukların kazanımlarının doğru ölçülmesi, sonuçların değerlendirilmesi ve çıkan sonuçlara göre yapılacak çalışmaların düzenlenmesi hedeflenmektedir.Bu kapsamda tüm il genelinde valiliğimizin desteğiyle 8. ve 12. Sınıf öğrencilerimize yönelik I. Dönem iki sınav gerçekleştirdik. Bu sınav sonuçları okullarımızdaki zümre başkanları tarafından sınav sonrasında değerlendirilerek raporlaştırıldı. II. Dönemde aynı şekilde iki sınav yapacağız.Bu toplantılarla her dersin, her öğretmenin sınıflara ve çocuklara nasıl ulaşacağı, hangi çocuğa , hangi sınıf düzeyine hangi planlamanın daha uygun olduğu, müfredatın dağıtılması ve zaman planlaması gibi konuların daha net şekilde belirlenmesi ve takibinin yapılması amaçlanmaktadır. Bir dönem boyunca yapılan zümre toplantılarında ve zümre başkanları toplantılarında toplam 2147 öğretmenimiz bu toplantılara katılmıştır. ‘Edirne’ de Eğitim için Elele Hep Birlikte Zirveye’’dedi
Bilişim Araçlarının Eğitim Ortamlarında Kullanılması ve Teknoloji Bağımlılığı çok önemsediklerini belirten Arpacı: “Eğitim ortamlarında teknoloji kullanımının düzenlenmesi ve öğrenmeyi olumsuz etkileyecek durumlara karşı gerekli tedbirlerin alınması üzerine çalışmalar yapılması planlandı. Bu doğrultuda; Başarıyı Arttırma Çalıştayında konu enine boyuna tartışıldı ve konuyla ilgili rapor hazırlandı. Edirne İl Milli Eğitim Ar-Ge Birimi ve RAM iş birliği ile; öğrenciler ve veliler için 2 ayrı anket düzenlendi. Bağımlılıkla Mücadele Kurulu toplanarak; ortaokul ve lise öğrencilerinin eğitim ortamlarında bilişim araçlarının kullanılmamasına yönelik karar alınmıştır. Öğrenci ve veli anket sonuçları baz alınarak “Eğitim Ortamlarında Bilişim Araçları Kullanımı Uygulama Yönergesi” hazırlandı.
Hazırlanan yönerge vali oluruna sunularak 91 ortaokul ve 67 lisede uygulamaya başlanmıştır”dedi.
TASARIM BECERİ ATÖLYELERİ İLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALAR
İl genelinde toplam 155 tane Tasarım Beceri Atölyesi açıldığını açıklayan Dr. Önder Arpacı; “ Bunlardan 32 tanesi Yazılım Tasarım Atölyesi, 36 adet Fetemm Atölyesi, 6 adet Ahşap ve Metal Atölyesi, 5 adet Müzik Atölyesi, 4 adet Drama ve Eleştirel Düşünme Atölyesi, 4 adet Görsel Sanatlar Atölyesi, 3 adet Spor Atölyesi ve 65 adet Akıl ve Zeka Oyunları Atölyesi.Bu atölyelerle ilgili olarak aynı zamanda bu atölyeleri kullanan öğretmenlerimize yönelik Eğitici Eğitimleri düzenledik. Atölyesi bulunan okullarımızda atölyelerden sorumlu koordinatör öğretmenlerimiz aylık toplantılar yaparak atölyelerin kullanımı ile ilgili görüş alışverişinde bulundular” şeklinde konuştu.
EDİRNE’ DE EĞİTİM İÇİN ELELE HEP BİRLİKTE ZİRVEYE
Arpacı şöyle devam etti; “Ayrıca ikinci dönem atölyelerimize yönelik atölyeler arası yarışmaların planlamasını da yaptık. Yılsonunda düzenleyeceğimiz Bilim, Kültür, Sanat ve Öğrenme şenliklerinde de atölyelerimizin sergilerini düzenleyeceğiz.Ayrıca, Teknik Destek Programı 3. Başvuru döneminde İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Süloğlu, Uzunköprü, Meriç, İpsala ve Keşan İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri tarafından başvurusu yapılan 3 adet Yazılım ve Tasarım ile 3 adet Fetemm projesi olmak üzere toplam 6 adet proje bulunmaktadır”dedi.
2023 Edirne Vizyon Projeleri ile ilgili yapılan çalışmalarla ise şöyle anlattı Arpacı; “2019-2020 eğitim öğretim döneminde uygulanmak üzere 28 tane proje belirledik. Okullarımız bu projeler arasından kendi okul türlerine ve yapılarına uygun projeleri seçerek dönem boyunca okullarında uyguladılar. Birinci dönem boyunca uygulanan projelerimiz ve bu projelerden yararlanan öğrenci, öğretmen, veli sayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir”dedi.