Küçük yaşlardan beri fidancılık işiyle uğraşan 42 yaşındaki Serdar Bulut, İzmir Ödemiş’te yetiştirdiği fidanları Edirne’de satıyor. Bulut, Türkiye’nin dört bir yanında fidancılığın bitmek üzere olduğunu belirtti. Devlet fidan yetiştiriciliğini bir yandan desteklerken, üreticiler fidan satışları konusunda memnuniyetsiz. İzmir Ödemiş’ten Edirne’ye fidan satmaya gelen Bulut, işlerin kötü gidişatından dert yanarak, “Bundan 5-10 sene önceki işlerimiz çok güzeldi fakat şimdi hiç yok gibi. Çokta güzel fidanlarımız var ama hiç talep yok. 8 yıldan beri aynı fiyattan veriyoruz fidanları. Bu piyasa bir nevi Bursa’da çok yapılıyor. Ancak orada görüştüğüm fidan işletmecileri, ‘İşçi yok, biz çalışıyoruz. Durumlar kötü’ diyor. Fiyatlarımız yüksek olsa talebin olmamasını anlayacağız fakat öyle bir durumda yok. Birçok şehirdeki pazarlara gidiyoruz fakat her yerde aynı durgunluk var. Normalde pazara indirdiğim malın yüzde doksanını satıyordum. 10 fidanı geriye anca götürüyorduk. Şimdi ise toplasan belki on tane fidan satıyoruz. Bu fidanlar bizim anca yakıt paramızı karşılar. Yanımızda da insan çalıştırıyoruz, biz ne yapacağız?” dedi.Gelen vatandaşların en çok cevize ilgi gösterdiğini ifade eden Bulut, “fiyatların düşük olmasına rağmen kimse fidan almıyor. Yılbaşı’nda satar diye çam ağacı da getirdim ama çam ağacı satışında daha siftah yapmadık. Portakal fidanı 20, Üzüm fidanı 7, Cevizler 20 liradan başlıyor. Fiyatları da gayet uygun. Ona rağmen alan yok. Satışlarımda Yıllar yıları aratıyor adeta. Sadece benim için değil tüm fidan piyasası kan ağlıyor. Geçen sene bir nebze de olsa bu seneye göre işlerimiz daha iyiydi” şeklinde konuştu.
SİYASET
Yayınlanma: 30 Aralık 2015 - 00:00
"Fidancılık kan ağlıyor"
Küçük yaşlardan beri fidancılık işiyle uğraşan 42 yaşındaki Serdar Bulut, İzmir Ödemiş’te yetiştirdiği fidanları Edirne’de satıyor. Bulut, Türkiye’nin dört bir yanında fidancılığın bitmek üzere olduğunu ...
SİYASET
30 Aralık 2015 - 00:00









