• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • İLÇE HABERLERİ
  • SON DAKİKA
  • EĞİTİM
  • YAŞAM
  • MAGAZİN
  • SPOR
  • SİYASET
  • DÜNYA
  • EKONOMİ
  • GÜNDEM
  • TEKNOLOJİ BÖLGE HABERLERİ KÜLTÜR-SANAT MEDYA SAĞLIK
  • Ara
SON DAKİKA:
12:16
Ayçiçeği tarlaları görsel şölen sunuyor
12:15
Trakya heyeti Romanya'da iş birliği fırsatlarını değerlendirdi
10:39
Subaşı’nda Tecrübeli Transferler
10:33
Motosikletten düşen sürücü kaldırıldığı hastanede öldü
10:22
Ormanlık alanda erkek cesedi bulundu
10:08
ÇOCUK MECLİSİ’NDE BAYRAK DEĞİŞİMİ: YENİ YÖNETİM BELLİ OLDU
10:06
Yeni Yönetim Belli Oldu
09:57
Edirne’ye 380 Milyon TL’lik Doğal Gaz Yatırımı
Video Galeri Foto Galeri Yazarlar Üye Paneli
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
  1. Haberler
  2. Genel
  3. Hasar büyük
Genel
Yayınlanma: 26 Mayıs 2016 - 08:00

Hasar büyük

Birol ÇAKAN Edirne Ziraat Odası Başkanı Cengiz Yorulamaz, "Cenabı Allah yağış verdi ama, 13 Mayıs'ta üzücü yağış aldık. 100 bin dönümü aşan alanda 14 - 15 ...

Genel
26 Mayıs 2016 - 08:00
Yorumlar
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
Hasar büyük
Birol ÇAKAN

Edirne Ziraat Odası Başkanı Cengiz Yorulamaz, “Cenabı Allah yağış verdi ama, 13 Mayıs’ta üzücü yağış aldık. 100 bin dönümü aşan alanda 14 – 15 köyde büyük bir dolu hasarı yaşadık. İstatistikler sonucu hasar 100 bin dönümü aştı” dedi.

 

Yorulmaz, Edirne son zamanlarda yaşanan dolu yağışının ardından bir takım açıklamalarda bulundu.

Yorulmaz, “Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü bu konuda çalışıyor. Eksperler de sahada olup, ayçiçeğinden sonra buğday üzerinde çalışıyorlar. Yüzde 98 gibi hasarların olduğu bilgisini aldık. Bu 100 bin dönümün yüzde 30 veya yüzde 40’ı yüzde 100 hasarlı. Kesin tespitler yapıldıktan sonra asıl sonuç su yüzüne çıkacak. İlimiz zaman zaman dolu yağışı alıyordu ama böyle büyük bir alanda hiç bir zaman dolu almadık. Bu Allah’ın takdiridir. Bizleri bu durum üzdü ve bilindiği gibi 14 Mayıs Çiftçiler Günü’nü buruk kutladık. Bu hafta da aşırı yağışların olacağı söyleniyor, umarım tatlı ve hayırlı rahmetler olur. Sıcağa da ihtiyacımız var” dedi. Bu arada yağışların bazı ekimleri de engellediğini ifade eden Yorulmaz sözlerine şöyle devam etti;

“Çeltik ekimleri sürüyor. Ovalardaki ayçiçeği ekimleri uzadı. Çeltikte ekim yüzde 50-60 bitmesine rağmen hala ekilecek alanlar mevcut. Yağışlardan dolayı sahalarda çalışılamıyor. Yağışların bitmesiyle birlikte herkes ekim işlemini hızlandıracak. Hasat geçe kalacak ve bu da bir risktir. Takdir Allah’ındır. Çeltik üreticisi bu yıl kötü bir başlangıç yaptı. 2015 yılı hasattaki fiyatlar üreticiyi mağdur etti ve maliyet fiyatına çeltik vermesi çeltik üreticisini borçla harçla 2016 yılı ekim sezonuna başlamasına neden oldu. Verim ve fiyat açısından iyi bir yıl olur diye temenni ediyoruz. Edirne ili bilindiği gibi ülke üretiminin yüzde 50-55’ini üretiyor. Dışa bağımlılığı azaltan en önemli etkenlerden ilimizdeki üretimdir. Hala daha çeltikte dışa bağımlıyız. Ürettiğimiz mahsul tükettiğimize yetmiyor. İthalat yapılıyor. Beklentimiz, hasat zamanı kesinlikle ithalat yapılmamasıdır. Yapılırsa sa üreticiyi korumak ve kollamakla ilgili gümrük vergileri ve bu anlamda koruma duvarları yükseltilmeli. Tabi ki tüketiciyi de korumak siyasi iktidarın görevidir ama üreticiyi de korumak siyasi iktidarın görevidir. Üreticiyi üretimden uzaklaştırırsak geriye döndürmek çok zordur. Bu yıl çok üzücü olaylar duyduk, intiharlar oldu. Bunlar olmamalıydı. Çok masraflı bir ürün olduğundan insanlar canına bile kıyabiliyor. Bu yıl böyle üzücü olayların yaşanmamasını diliyorum. Verim ve fiyat açısından iyi bir olsun. Toprak Mahsulleri Ofisi de bence Ağustos ayında müdahale fiyatını belirlemeli ve kapılarını da sonuna kadar çeltik üreticisine açmalıdır. Bu çeltik üreticisinin devletten beklentisidir. Çeltik ilimiz için vazgeçilmezdir ve devam etmesi için de üretim desteklenmeli. Bilindiği gibi GDO’lu pirinçler, plastik pirinçler gibi bir sürü spekülasyonlar oldu. Türk çiftçisi Türk insanının damak tadına uygun, lezzetli ve aroması yüksek ürünler yetiştiriyor. Bunları korumak ve kollamak tabi ki hem tüketicinin hem de siyasi iktidarın görevidir. Artık raflarda yerli ve ithal pirinç yazılmaya başladı ama bunun biz büyük puntolarla yazılmasını istiyoruz. Hem rafta hem de paketin üzerine büyük yazılsın, küçük yazılıyor. Umarım insanımız Türk üreticisini destekler ve Türk pirincini yer. İnsanın damak tadı değiştiğinde hem beslenme açısından hem de üretim açısından büyük sıkıntılara mal olur.”

  • YORUMLAR
  • FACEBOOK
adlı kullanıcıya cevap x
İlginizi Çekebilir
Peygamber hurması 2 lira
Peygamber hurması 2 lira
“Ürün düştü, enerjide de KDV düşsün”
“Ürün düştü, enerjide de KDV düşsün”
Ulaşımda zam kapıda
Ulaşımda zam kapıda
KOBİ’lere dev destek
KOBİ’lere dev destek
ilan.gov.tr
Son Haberler
 Ayçiçeği tarlaları görsel şölen sunuyor
Ayçiçeği tarlaları görsel şölen sunuyor
Trakya heyeti Romanya'da iş birliği fırsatlarını değerlendirdi
Trakya heyeti Romanya'da iş birliği fırsatlarını değerlendirdi
Subaşı’nda Tecrübeli Transferler
Subaşı’nda Tecrübeli Transferler
Motosikletten düşen sürücü kaldırıldığı hastanede öldü
Motosikletten düşen sürücü kaldırıldığı hastanede öldü
Ormanlık alanda erkek cesedi bulundu
Ormanlık alanda erkek cesedi bulundu
 Mesleki nitelikler gelişecek
 Mesleki nitelikler gelişecek

Ana Sayfa
İLÇE HABERLERİ
SON DAKİKA
EĞİTİM
YAŞAM
MAGAZİN
SPOR
SİYASET
DÜNYA
EKONOMİ
GÜNDEM
TEKNOLOJİ
BÖLGE HABERLERİ
KÜLTÜR-SANAT
MEDYA
SAĞLIK
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
Biyografiler
Vefatlar
Üye Paneli
Gazete Arşivi
Hava Durumu
  • ASAYİŞ
  • EĞİTİM
  • KÜLTÜR-SANAT
  • MEDYA
  • SİYASET
  • SON DAKİKA
  • SPOR
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Köşe Yazarları
  • Biyografiler
  • Vefatlar
  • Üye Paneli
  • Gazete Arşivi
  • Hava Durumu

  • Rss
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.