Edirne Tabip Odası (ETO) Başkanı Ertuğrul Tanrıkulu bu yıl hava kirliliğinin artmasıyla birlikte yaşanabilecek sağlık sıkıntılarına dikkat çekti. Tanrıkulu özellikle Keşan’daki hava kirliliğinin arttığına dikkat çekti ve gerekli önlemlerin alınacağını bildirdi. Tanrıkulu Hipokrat’ın sözlerini alıntılayarak; “Hastalığı önlemek önemlidir, hasta olduktan sonra tedavi etmektense o hastalığa yakalanmamayı öğrenmek daha önemlidir” ifadelerini kullandı.ETO Başkanı Tanrıkulu Keşan İlçe Belediyesi’nin konuyla ilgili çalışmalar yürüttüğünü ve kirliliğin minimize edilmesi gerektiğini ifade etti. Tanrıkulu: “Edirne Tabipler Odası olarak ve tüm hekimler halk sağlığı konusunda çok dikkatli ve önemli işler yapıyoruz ve takip ediyoruz. Biz tabi bu mevsim açısından hava kirliliği olarak Keşan ilçemiz bizi çok üzdü. Keşan ilçesinin en kirli ilçe olması tüm Türkiye’deki kükürtdioksit açısından bu gerçekten rahatsız edici bir durum. Ama Edirne’mizde bundan 15- 20 yıl önceki gibi bir hava kirliliği mevcut değil. Özellikle bazı bu inversiyon denen sıcak hava ile soğuk havanın birleştiği zamanlarda özellikle bir çökme meydana geliyor. Nerelerde çökme oluyor, daha çok alçak yerlerde, yani Ayşekadın semtinde, Yıldırım Semti’nde bide doğal gaza geçmemiz nedeni ile tabi çok ciddi bir doğalgaz çalışması yapıldı Edirne’mizde biliyorsunuz o anlamda da Edirne Merkez’de bir hava kirliliği mevcut değil. Aynı zamanda da Keşan’da bu konuyla ilgili önlemler alınacaktır. Orada da belediye başkanımız ve belediyemiz çalışıyor, Çevre ve Şehircilik Müdürlüğümüz çalışıyor. Biz hekimler olarak halk sağlığını önemsiyoruz. Hipokrat’ın dediği gibi ; hastalığı önlemek önemlidir, hasta olduktan sonra tedavi etmektense o hastalığa yakalanmamayı öğrenmek daha önemlidir. O yüzden de hava kirliliği önemli bir hastalık nedenidir. Bir çok hastalığın kaynağıdır. Sağlığın tanımında Dünya Sağlık Örgütü , ruhsal, fiziksel ve sosyal çevre olarak iyilik hali olarak tanımlamaktadır. Bu halde de iyilik hali olabilmesi için sosyal çevrenin de temiz, yaşanılabilir, sağlıklı olması gerekmektedir. Biz Edirne Tabipler Odası olarak, Türk Tabipler Birliği olarak halkın bu konuda sağlık etkisinde elimizden geldiğince yardımcı oluyoruz” dedi.
SİYASET
Yayınlanma: 25 Aralık 2015 - 00:00
Hava kirliliği artıyor
Edirne Tabip Odası (ETO) Başkanı Ertuğrul Tanrıkulu bu yıl hava kirliliğinin artmasıyla birlikte yaşanabilecek sağlık sıkıntılarına dikkat çekti. Tanrıkulu özellikle Keşan’daki hava kirliliğinin arttığına dikkat ...
SİYASET
25 Aralık 2015 - 00:00









