Referandumun ardından dün bir açıklama yapan Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, ilk kazmanın 4 ay sonra vurulacağını belirtti. Gürkan, referandum eleştirilerine de cevap vererek, “Ben de bilirim üst yapı yapmayı, çiçek ekmeyi, asfalt yapmayı, refüj yapmayı, trafoyu, merdivenleri boyamayı” dedi.Edirne Belediye Başkanlığı, il genelinde ‘İçme Suyu Şebekesi, Kanalizasyon, Yağmur Suyu Toplama Kanalı, Atık Su Arıtma Tesisi projelerini sokaklarımızı bir defa kazarak, hepsini aynı anda mı hayata geçirelim?’ sorusunu vatandaşlara sorarak referandum yaptı. Söz konusu referandumda 61 bin 228 vatandaş sandık başına gitti. Referandumda 60 bin 226 ‘Evet’, 630 ‘Hayır’ oyu kullanıldı. 372 oy ise geçersiz sayıldı.Belediye Meclis Salonu’nda basın toplantısı düzenleyen Başkan Gürkan, dün kentte gerçekleşen referandum sonuçlarını değerlendirdi. Yapılan eleştirileri yerinde bulmadığını ifade eden Başkan Gürkan, “‘Referandumu niye yaptınız?’ diyenler var, gereksiz bulanlar var. Şeklini beğenmeyenler var. bunların hepsi bir görüştür. Biz de halka sormayı uygun gördük, doğru bulduk. Mahallelere seçmen listeleri koymadık. İmza almadık ve kimlik sormadık. Özgürce bir ortam olsun istedik. Bir arkadaşımız sosyal medyada ‘Bu nasıl referandum ben 3 ayrı mahallede 3 ayrı oy kullandım.’ Bu da sizin kalitenizi gösteriyor. Eğer siz vatandaşa verilen güveni suistimal ediyorsanız, kalitenizi ortaya koyuyor” dedi.“BAĞLAYICI BİR SONUCU OLSA RESMİ REFERANDUM YAPARIZ”Referandum sonuçlarının bağlayıcı sonuçları olmadığı eleştirilerine cevap veren Başkan Gürkan, “Bunun bağlayıcı bir sonucu olmadığını yazmış bazı arkadaşlar. ‘Günaydın’ diyorum, hoş geldiniz. Bağlayıcı bir sonucu olsa resmi referandum yaparız. Hukuki anlamda bağlayıcı bir sonucu yok. Ama ahlaki anlamda, siyasi anlamda ve vicdani anlamda bizim için bağlayıcı sonucu var. Bu arkadaşların bulunduğu nokta anlamıyla bunu anlamalarını beklemiyorum. Görebilmiş olsalardı. Bugün bu kürsüden benim yerine sizinle onlar konuşuyor olacaktı. Halktan hiçbir zaman yetki almayı becerememiş insanlar, ahkam kesiyorlar” açıklamasını yaptı.“TÜMÜNÜN SORUMLULUĞU ÜSTÜME ALIYORUM”Edirne’nin kuruluşundan bu yana ilk başkanından son başkanına kadar tüm sorumluluğu üstlendiğini ifade eden Başkan Gürkan, “Ben geçmişi, 1867 kurulan Edirne Belediyesi’nin ilk başkanından son başkanına kadar tümünün sorumluluğu üstüme alıyorum. Belediye başkanıysanız tüm vücudunuzu taşın altına koyacaksınız. Yoksa ben de bilirim üst yapı yapmayı, çiçek ekmeyi, asfalt yapmayı, refüj yapmayı, trafoyu, merdivenleri boyamayı” dedi.“ÇEŞMEDEN SU İÇİLEBİLEN BİR EDİRNE İÇİN”Kentte yaşanacak sıkıntılar nedeniyle şimdiden özür dileyen Başkan Gürkan, “Ben şimdiden yaşanacak sıkıntılar için Edirnelilerin affını diliyorum. Bu mücadele, çocuklarımız, torunlarımız için onlara daha sağlıklı daha yaşanabilir bir kent bırakmak için. Çeşmeden su içilebilen bir Edirne için bu mücadele. Çevreyi kirletmeyen, ekolojik dengeyi bozmayan Edirne için bu mücadele” diye konuştu.İLK KAZMA 4 AY SONRAGöreve geldikleri ilk günden itibaren altyapıda yaşanan sorunları çözüme kavuşturmak adına çalışmalara başladıklarını dile getiren Gürkan, “Görevde olduğumuz 21 ayın 15 ayını bu projeleri hazırlamakla geçirdik. Projeler tek tek defalarca incelendi. Bundan sonraki süreçte de projeleri halka anlatarak, projelerin gerçekleştirilme sürecine de halkı dahil edeceğiz. Projelerin nasıl uygulanacağını, hangi yöntemlerle, nerelerde yapılacağını ayrıntılarıyla vatandaşa anlatacağız. Mahalle toplantıları düzenleyerek, vatandaşın yaşanan sürecin içinde yer almasını sağlayacağız. Bir bilgi eksikliğine ve bilgi kirliliğine fırsat vermeyeceğiz” diye konuştu.İller Bankası ile yaptıkları görüşmeleri hızlandırdıklarını dile getiren Gürkan, “Tahminen 4 ay sonra çalışmalara başlayacağız. TREDAŞ, TEİAŞ, Türk Telekom gibi firmalarla da görüşmelere başladık, Edirne’de gelecekte yapmayı planladıkları altyapı çalışmalarını istedik. Yapacağımız çalışmalarda, bu kurumların gelecekte yapmayı planladıkları çalışmalar için boş boru diye tabir edilen boruları yeraltına döşeyerek çok acil bir durum olmadıkça Edirne’nin kazılmasına bir daha izin vermeyeceğiz” dedi.
SİYASET
Yayınlanma: 12 Ocak 2016 - 00:00
İlk kazma 4 ay sonra
Referandumun ardından dün bir açıklama yapan Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, ilk kazmanın 4 ay sonra vurulacağını belirtti. Gürkan, referandum eleştirilerine de cevap vererek, "Ben ...
SİYASET
12 Ocak 2016 - 00:00









