Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri'ne ev sahipliği yapan Sarayiçi'ne yaya köprüsü yapımı için çalışmalar devam ediyor. Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, “Uzun süredir arzu ettiğimiz bir projeyi daha hayata geçiriyor olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Edirne'mize hayırlı olsun.”dedi.
Proje hakkında açıklamalarda bulunan Gürkan, şu ifadelere yer verdi, “Bulunduğumuz alan tarihi bir alan.1924’ten beri Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşlerinin yapıldığı Sarayiçi’ndeyiz. Sarayiçi Tunca nehrinin iki kolla sardığı bir ada aslında.5 bin dönümden oluşan büyük bir ada. Ve her yıl Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşlerini burada yapıyoruz. Sarayiçi adasına tarihsel gelişim içerisinde iki tane giriş var. Bir Fatih Köprüsü birde arkamızda görmüş olduğunu Kanuni Köprüsü. Bundan 2.5 yıl önce Kültür ve Turizm Bakanlığının eski saray alanında yani Sarayı ceddiye amire alanını ören yeri ilan etmesi ile Fatih Köprüsü’den yani Yeniimaret semti tarafından giriş çıkışlar kapatıldı. Ve Sarayiçine sadece tarihi taş köprü Kanuni Köprüsü’nden hem yaya hem de araç girişlerini almak mecburiyetinde kaldık. Tabiî ki Kırkpınar zamanı, Kakava ve Hıdırellez zamanı çok fazla yoğunluk oluştuğu için köprüde zaman zaman sıkışmalar can ve mal kaybına neden olacak tehlikelerin yaşandığı gördük ve bunun üzerine de gerekli çalışmaları yaparak buraya yeni bir yaya köprüsü yapmak ihtiyacı ortaya çıktı.
Ardından tabii burası hem tarihi sit alanı hem de doğal sit alanı oluyor bu bölgemiz. O yüzden Devlet Su İşleri DSİ’den uygun görüş aldık. Karayollarından uygun görüş aldık. Çünkü tarihi Köprüler Karayollarının mülkiyeti ve sorumluluğunda. Ardından projemizi hazırlayarak Sarayiçi alanına giriş ve çıkışı rahatlatmak amacıyla ve tarihi Kanuni Köprüsü üzerinden yükü almak amacıyla yeni bir yaya köprüsü sadece yayaların kullanacağı bir köprü yapma kararı aldık. Projeler hazırlandı. Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kuruluna sunduk. Tüm izinleri aldık ve geçtiğimiz 2 ay önce ihalesini yaptık. Edirne Belediyesi olarak 1 milyon 98 bin liraya ayakları beton kalanı tamamen çelik konstrüksiyondan oluşan bu köprüyü yapmaya başladık. Yakın zamanda bitecek burası. 65 metre uzunluğunda nehir'in en dar yeri hem doğa ile uyumlu olsun istedik hem de insanların rahatça kullanabileceği bir köprü olsun istedik. 65 metre uzunluğunda çelik konstrüksiyondan oluşan 3,5 metre genişliğinde bir köprü burası. Engelliler için de geliş gidiş rampaları ayrıldı. Şu arkamda görmüş olduğunuz rampa yüzde 6 eğimli engellilerin rahatça köprüye binebilmesi ve inebilmesi için tasarlandı. Birçok projemiz de bize destek veren Mimar Taner Tuna tarafından bu köprü tasarlandı. Kendisine bizzat teşekkür ediyorum. Köprünün zemin kaplaması kaymaz mermer olacak ve bundan sonra Sarayiçinde yapılacak festivallerde mümkün olduğu kadar, zaten zorunlu haller dışında araç girişlerine izin vermiyoruz yayalar buradan alınacak bir kısmını da oradan alacağız. Dolayısıyla giriş çıkışlarda bir sıkıntı yaşamayacağız bu köprünün yapımı ile beraber.”HABER: İpek Hatipoğulları
Proje hakkında açıklamalarda bulunan Gürkan, şu ifadelere yer verdi, “Bulunduğumuz alan tarihi bir alan.1924’ten beri Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşlerinin yapıldığı Sarayiçi’ndeyiz. Sarayiçi Tunca nehrinin iki kolla sardığı bir ada aslında.5 bin dönümden oluşan büyük bir ada. Ve her yıl Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşlerini burada yapıyoruz. Sarayiçi adasına tarihsel gelişim içerisinde iki tane giriş var. Bir Fatih Köprüsü birde arkamızda görmüş olduğunu Kanuni Köprüsü. Bundan 2.5 yıl önce Kültür ve Turizm Bakanlığının eski saray alanında yani Sarayı ceddiye amire alanını ören yeri ilan etmesi ile Fatih Köprüsü’den yani Yeniimaret semti tarafından giriş çıkışlar kapatıldı. Ve Sarayiçine sadece tarihi taş köprü Kanuni Köprüsü’nden hem yaya hem de araç girişlerini almak mecburiyetinde kaldık. Tabiî ki Kırkpınar zamanı, Kakava ve Hıdırellez zamanı çok fazla yoğunluk oluştuğu için köprüde zaman zaman sıkışmalar can ve mal kaybına neden olacak tehlikelerin yaşandığı gördük ve bunun üzerine de gerekli çalışmaları yaparak buraya yeni bir yaya köprüsü yapmak ihtiyacı ortaya çıktı.
Ardından tabii burası hem tarihi sit alanı hem de doğal sit alanı oluyor bu bölgemiz. O yüzden Devlet Su İşleri DSİ’den uygun görüş aldık. Karayollarından uygun görüş aldık. Çünkü tarihi Köprüler Karayollarının mülkiyeti ve sorumluluğunda. Ardından projemizi hazırlayarak Sarayiçi alanına giriş ve çıkışı rahatlatmak amacıyla ve tarihi Kanuni Köprüsü üzerinden yükü almak amacıyla yeni bir yaya köprüsü sadece yayaların kullanacağı bir köprü yapma kararı aldık. Projeler hazırlandı. Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kuruluna sunduk. Tüm izinleri aldık ve geçtiğimiz 2 ay önce ihalesini yaptık. Edirne Belediyesi olarak 1 milyon 98 bin liraya ayakları beton kalanı tamamen çelik konstrüksiyondan oluşan bu köprüyü yapmaya başladık. Yakın zamanda bitecek burası. 65 metre uzunluğunda nehir'in en dar yeri hem doğa ile uyumlu olsun istedik hem de insanların rahatça kullanabileceği bir köprü olsun istedik. 65 metre uzunluğunda çelik konstrüksiyondan oluşan 3,5 metre genişliğinde bir köprü burası. Engelliler için de geliş gidiş rampaları ayrıldı. Şu arkamda görmüş olduğunuz rampa yüzde 6 eğimli engellilerin rahatça köprüye binebilmesi ve inebilmesi için tasarlandı. Birçok projemiz de bize destek veren Mimar Taner Tuna tarafından bu köprü tasarlandı. Kendisine bizzat teşekkür ediyorum. Köprünün zemin kaplaması kaymaz mermer olacak ve bundan sonra Sarayiçinde yapılacak festivallerde mümkün olduğu kadar, zaten zorunlu haller dışında araç girişlerine izin vermiyoruz yayalar buradan alınacak bir kısmını da oradan alacağız. Dolayısıyla giriş çıkışlarda bir sıkıntı yaşamayacağız bu köprünün yapımı ile beraber.”HABER: İpek Hatipoğulları