Edirne’yi ziyaret eden Koreli turistler, meşhur Tava Ciğerinin ardından tatlı yerine daha sağlıklı olan karpuz tercih edilmesinden memnun kalarak, ‘Bir karpuz da sen al kampanyasına’ destek oldu.Balkan ülkeleri turuna çıkan 30 kişilik Koreli turist kafilesi Edirne’de Tarihi Bahri Bey Ciğercisi’nde çok sevdikleri karpuzu yemeyi tercih etti. Edirne’de Bahri Bey başta olmak üzere bazı esnafın tatlı yerine karpuz kampanyasını olumlu bulan Koreli turistler, sağlık açısından yerinde bir uygulama ile karşılaştıklarını söylediler.Edirne’yi Tanıtma ve Tava Ciğer Kalite Koruma Derneği Başkanı Bahri Dinar, hergün farklı il ve ilçelerin dışında ülke dışından gelen turist kafilelerini ağırladıklarını kaydederek, Koreli turistlerin çok önceden yemek rezervasyonlarını yaptırdıklarını söyledi. Edirne Belediyesi’nin başlattığı ‘Bir karpuz da sen al’ kampanyasını ciğerci esnafı olarak destek verdiklerini belirten Dinar, “Menülerimizin tümünden tatlıyı kaldırarak Edirne’deki yerli üreticiye destek olmaya başladık. Bugün burada Uzakdoğu’dan konuklarımız var. Konuklarımız gelmeden önce rezervasyon yaparak yemek istedikleri yemekleri bize bildirdiler. Onların sipariş ettiği menüde tatlı vardı. Fakat kampanyayı onlara anlattım ve yerli karpuz üreticilerine destek vermek için menülerimizden tatlıları kaldırdığımızı ifade ettim. Koreli konuklarımız da memnuniyetle kampanyamıza destek olmak istediklerini belirterek tatlı yerine karpuz yemek istediklerini söylediler” dedi.“BU TARZ UYGULAMALARIN TÜRKİYE’YE YAYILMASINI ARZU EDİYORUM”Koreli turistlerin Türkiye ayağında rehberleri olan Aykut Marangoz da “Bu kampanyayı biz de destekliyoruz. Buraya geldiğimizde böyle bir kampanya olduğunu Bahri Dinar’dan öğrendik. Bu kampanya yerli üreticilerimiz için çok iyi bir destek. Bu desteklerin Türkiye’nin çeşitli yerlerine giderek ve turist rehberliği yapan biri olarak tüm Türkiye’ye yayılmasını arzu ediyorum. Üreticilerimiz böyle kampanyalarla her daim desteklenmelidir. Bugün biz de menümüzde tatlı yerine karpuzu tercih ederek kampanyaya destek oluyoruz. Kampanyaya dahil olmaktan son derece mutluyuz” şeklinde konuştu.“YERLİ ÜRETİCİLERE TÜKETİMLE DESTEK OLACAĞIZ Kİ ÜRETİM DEVAM EDEBİLSİN”Koreli turist kafilesinin ana rehberi olan Hyun Min Son, “Bizler Güney Kore’den buraya geldik. Bizim ülkemizde de tatlı yerine daha çok meyve tercih edilir. Bu kampanya da bizim yemek alışkanlığımızı andırıyor. Üreticiler için bu kampanya son derece iyi bir destek. Çünkü üreticiye destek olmak gelecekte tüketicinin gıda teminini kolaylaştıracaktır. Bizler yerli üreticilere tüketimle destek olacağız ki üretici de gelecekte üretime devam edebilsin. Koreli misafirleriniz olarak Edirne’deki karpuz kampanyasını destekliyoruz” ifadelerini kullandı.
SİYASET
Yayınlanma: 10 Ağustos 2015 - 00:00
Koreliler de karpuz uygulamasını sevdi
Edirne’yi ziyaret eden Koreli turistler, meşhur Tava Ciğerinin ardından tatlı yerine daha sağlıklı olan karpuz tercih edilmesinden memnun kalarak, ‘Bir karpuz da sen al kampanyasına’ ...
SİYASET
10 Ağustos 2015 - 00:00









