Memura Cuma namazı izni Resmi Gazete’de yayımlanarak dün resmen başladı. Yeni uygulamaya alınan genelgeye göre Cuma günleri, memurların öğle tatilleri Cuma namazı başlangıcı ve bitimine göre ayarlanarak kolaylık sağlanmış olacak. Cuma günleri ile öğle tatilinin ibadet hürriyetini engellemeyecek şekilde kullanılabilmesine olanak sağlamak amacıyla hazırlanan “Cuma izni ile ilgili 2016/1 Sayılı Başbakanlık Genelgesi” Resmi Gazete’de yayımlandı. “TÜRKİYE NORMALLEŞİYOR”Edirne’de Eski Camii’de Cuma Namazı memur yoğunluğun yaşandı. İl Kültür Turizm Müdürü Ahmet Hacıoğlu, yaptığı açıklamada Türkiye’nin normalleştiğini vurgulayarak, “Hatta Türkiye Avrupalaşıyor. İbadet özgürlüğünün önündeki en büyük engel kalktı. 29 yıllık devlet memuruyum ben 1987’de geçen süreyi bir şerit halinde gözümün önünden geçiriyorum. Bir Cuma Namazı kılmak için insanların ne sıkıntılar çektiğini ben biliyorum. Bunları hep beraber yaşadık. Acısıyla tatlısıyla geride kaldı. Türkiye’nin normalleşmesi hatta Avrupalaşması için Avrupa Birliğine girmesi için bence en büyük eşik aşılmıştır” dedi.Bir başka memur Suat Karakaya ise, uygulamayı gereksiz bulduğunu vurgulayarak, “Hiçbir kamu kurumunda zorlama uygulanmıyor. Gereksiz yere kamuoyu oluşturuluyor. İsteyen istediği şekilde ibadetini gerçekleştiriyor” diye konuştu.
SİYASET
Yayınlanma: 09 Ocak 2016 - 00:00
Memurun, genelge sonrası ilk Cuma'sı
Memura Cuma namazı izni Resmi Gazete'de yayımlanarak dün resmen başladı. Yeni uygulamaya alınan genelgeye göre Cuma günleri, memurların öğle tatilleri Cuma namazı başlangıcı ve bitimine ...
SİYASET
09 Ocak 2016 - 00:00









