Başkan Emin İnağ, "Ben yıllardır sadece öğrenci değil müşteriyi nasıl çekebiliriz bunu düşünürüm. Edirne'de birden bire reklama ağırlık verince Belediyemiz, Valilik ve bizler, ortak çalışma ile bir müşteri patlaması yaşandı. Burada da ilk akla gelen buraya gelen müşteriyi elimizde nasıl tutabiliriz. Burada da esnafımızın müşteri memnuniyeti ile ilgili takviyeye ihtiyacı var. Bununla ilgilide kalkınma ajansına başvuruldu. Müşteri memnuniyeti ile ilgili eğitim çalışmaları başlatıldı. Şuan da kalkınma ajansı eğitim kısmındaki programları yapıyorlar. En kısa zamanda inşallah bitirirler ve bu eğitimlere başlanır. Zaten bizim dediğimiz birinci madde gülümsemeyi bilmeyen iş yeri açmayacak. AVM'ye gittiğinizde yüzünüze bakan yok. Yüzünüze kim bakıyor? Raftaki mallar. Sizde onlara bakıyorsunuz ve elinizdeki araba boş, cebinizdeki kredi kartı da uygunsa ve gezdikçe de arabayı dolduruyorsunuz. Bu hiç bir yerel esnafın yapamayacağı ve olmayan bir şey. Çünkü uzmanlar söylüyor, aç karnına büyük marketlere girmeyin. Psikolojik bir olay o. Esnafın mücadelesi ilk önce gülümseme, hoş geldiniz ve öylesine tanımalı ki müşterisini bütün zayıf yanlarını bilmeli. Neyden hoşlandığını? O müşteri zaten ona bir iki defa geldiğinde yaş gününü öğrenebilir. Yaş gününü sanal alemden kutlayabilir. O müşterinin çok hoşuna gidecektir. Bu tür işler yapılırsa müşterinin gönlünün fethedilebileceğine inananlardanım. Müşteriye yakın ilgi alaka göstermesi gerekiyor” diye konuştu. DÜKKAN SAHİBİ İLGİ ALAKA GÖSTERMELİ İnağ, ”Dükkana giren müşteriyi yanında çalışanla bırakmamalı, ilk dükkan sahibi ilgi alaka göstermeli. Bizde maalesef bu hatalar çok yapılıyor. İş yeri sahibi gazetesini okurken, müşteri ile tezgâhtar muhatap oluyor ve yüzüne dahi bakılmıyor. Bana göre o işletmecinin ekmeği geldi içeri. Bana göre elinden ne geliyorsa yapması lazım, saygıda kusur etmemesi, ne icap ediyorsa yapması gerekiyor. Bana göre çok saygın bir karşılama yapılması gerekiyor. O kişi el üstünde tutulmalı, para konusunda şartlar ne ise fiyatlar düzgün olmalı. Edirne esnafımız dışarıya bakarsak iyi durumda. Ben Ankara'da yaklaşık 90 birlik başkanı ile sohbet ediyoruz. Biz bir kaç adım ilerideyiz. Ankara'da ben gittiğimde Edirneli geldi diyorlar. Bizi örnek alan iller bile var. Bu konuda da çok seviniyorum. Hem insani yapımızla, hem tarihi eserlerimizle biraz özeliz. Bende bundan onur ve gurur duyuyorum. Gerçekten böyle oluyor. Yıllardır bu böyle, Edirneli ayrıcalığını hissetmek güzel oluyor. Tatlı kıskançlıkları da hissediyoruz. Edirne'deki camiler bizde olsa diyenlerde oldu. Vardiyalı çalışan fabrikalarımız faalken 4-5 fabrika 1 de çıkıyorduk. 1 den sonra evdeki çocuğa çikolata almak lazım. Nereye gideceğim tabii ki mahalle bakkalına. Çikolata, meyve suyu, ev ihtiyacı her şeyi alırdık. Hele Kıyık kapatmazdı. Kıyık'tan fabrikada çalışan çok kişi vardı. Otobüsler gelir beklerdi. İşçi dağıldı mı esnaf kapatır giderdi. Kahvelerde, bakkalda, birahanede açıktı. Saat konusunda biraz göz yumuluyordu. Her sektör kazanıyordu. Konfederasyonunda, bizimde isteğimiz adaletli şekilde ticaret düzenlensin. AVM'ler güçlü diye toptancıdan bir defada malı kaldırıyor. Bakkal gidecek, bakkalda para yok, AVM'ye 3 lira, bakkala 7 lira. Bu sefer öbürü 3 e aldı 5 e satacak. Bakkal ‘'ye aldı kaça satacak? Bu şekilde adaletsizlik olmadı. Herkese adaletli olmalı” dedi.
GÜNDEM
17 Haziran 2017 - 07:24
Müşteri memnuniyeti eğitim çalışması
Edirne Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Emin İnağ , “Esnafımızın müşteri memnuniyeti ile ilgili takviyeye ihtiyacı var. Bununla ilgilide kalkınma ajansına başvuruldu. Müşteri memnuniyeti ile ilgili eğitim çalışmaları başlatıldı” dedi.
GÜNDEM
17 Haziran 2017 - 07:24