Gökhan ATEŞSarıkamış Şehitleri’ni anma yürüyüşü; elim olayın ruhuna uygun olarak karlı ve soğuk havada gerçekleştirildi…Bu anmaya katılanlar için bir çile değil, aksine şanstı …Daha güzel bir hava ve atmosferde yapılamazdı yürüyüş…Lakin gel gelelim yürüyüşün sonlandığı Atatürk Anıtı’nda, günün anlam ve önemini belirten konuşmayı yapmak üzere kürsüye gelen Serhat Ocak beyler; konuşmasını - kafasına kar düşmesin, hasta olmasın- diye şemsiyenin altında yaptı.Devletin önemli kurumlarından birinde il müdürlüğü yapan ve böylesine ciddi, hassas, içli bir organizasyonda söz alan kişinin yaptığı harekete bakar mısınız?İşte bir iş gönülden değil de, iş olsun, şekil olsun diye yapılınca böyle oluyor…Sen git Sarıkamış’ta donarak şahadete eren Mehmetçiklerimizi sana tutulan şemsiye altında yâd et…Sonra önünde yazılı olan metinden “Atalarımız şöyle cesur, böyle kahraman, onlara şunu borçluyuz, bunu ödememiz gerek” diye vefalı bürokrat taklidi yap…Hadi size şemsiye tutan kişi, artık her kimse kendisine gayri ihtiyari görev edinip, olayın ciddiyetinin farkına varamamış olabilir de; siz de “Napıyosun kardeşim. Çek şu şemsiyeyi. Kendine gel. Sarıkamış’ı anıyoruz” diyemediniz mi?*Bu beyaz yağmuru Karadeniz ezgileri ile izlemek ne kadar da lezzetli…Kemençenin dertli sesi, tulumun yeşil nefesli çığlığı, yine bölgenin kendine has yumuşak sesli solistlerinin hisli vokalleri…Bu buluşmaya bir de kahve ya da taze bir çay katılırsa…İşte o zaman keyiflerden keyif beğen…*Bu satırları yazmak benim için zor değildi…Ama şimdi yazacağım satırları yazmak gerçekten zor…*Memleketimde (Çanakkale) 46 yaşında bir kadın çadırdan bozma bir evde geceleyin eksi 8’e dayanan soğuktan donarak yaşamını yitirmiş…Yukarıda bahsettiğim bir keyif, birileri için zulüm, ölüm oluyor…Zor bir ülke, zor bir sistem, zor bir yaşamak…Tam bir güzellik yakalamış, iştahla tadını çıkarmaya hazırlanırken; hevesinizin kursağınızda kaldığı, acıya boğulduğunuz bir ülke burası… Tadım kaçtı…Keyif bizim neyimize…*“Belediye sınıfta kalmış…Belediye bir işi becerememiş…Belediye gerekli önlemleri almamış…Belediye ekipleri yetersizmiş”Falan geçin bunları…Dünyanın hangi ülkesinde bu kadar sağlam belediyecilik var ki?Yatın kalkın dua edin niyeti; “Sınıfta kalmak değil, çalışmak olan” bir belediyeniz var!!Bir de çalışmasalar n’olacaktı acaba…
SAĞLIK
Yayınlanma: 05 Ocak 2016 - 00:00
Ne anma ama!!!
Gökhan ATEŞ Sarıkamış Şehitleri’ni anma yürüyüşü; elim olayın ruhuna uygun olarak karlı ve soğuk havada gerçekleştirildi… Bu anmaya katılanlar için bir çile değil, aksine şanstı … Daha güzel ...
SAĞLIK
05 Ocak 2016 - 00:00









