YEŞİM DRAMALI-ŞENER URFA
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Karaağaç’ta gerçekleşen Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi Çerkezköy-Kapıkule Kesimi Yapımın temel atma törenine katıldı. Toplam uzunluğu 231 kilometre olacak ve 275 milyon Euro Avrupa Birliği (AB) hibesi kullanılacak hattın yaklaşık 4 yılda tamamlanması beklenirken, Kapıkule-Halkalı arasının yaklaşık 1,5 saate inmesi ve hattın faaliyete geçmesiyle birlikte ticari hareketliliğin ciddi boyutlara ulaşması öngörülüyor.
Edirne’de tarihi Karaağaç istasyonunda gerçekleşen törene Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan ile birlikte, AB Ulaştırma ve Hareketlilik Komisyoneri Violetta Bulc, AB Türkiye Delegasyonu Başkanı Christian Berger ve protokol üyeleri katıldı.
Temel atma töreninde konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, “Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattının hizmete girmesi ile Trans-Avrupa Ulaştırma Ağlarına yüksek kalitede bağlanmanın son aşaması tamamlanmış olacaktır. Ülkemizin Avrupa’yı Asya ve Uzak Doğu’ya bağlayan konumu nedeniyle, büyüyen Asya ekonomileri için Avrupa ve Afrika arasındaki ticaret güzergâhlarının odak noktasında bulunması, bu hattın yapımını çok daha önemli hale getirmektedir.
Hattın; Çin, Asya, Avrupa ve Orta Doğu'yu birbirine bağlayarak devasa bir altyapı ve ulaşım ağı oluşturulması amaçlanan Bir Kuşak Bir Yol Projesi’sine katkı sunacak olması da çok anlamlıdır. Bu projenin, “Orta Koridoru”, bizim deyimimizle "Modern İpek Yolu"nun hayatiyet kazanması için son dönemde ülkemiz genelinde, doğu-batı ve kuzey-güney ekseninde çok büyük işlere imza attık.
Bu nedenle, Londra’dan Pekin’e uzanan Demir İpek Yolunun hayata geçmesine de en başından beri stratejik bir mesele olarak yaklaştık. Hizmete açtığımız Marmaray ve Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattıyla da bu projeye olan destek ve inancımızı çok net bir şekilde ortaya koyduk.
Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi de 2014-2020 yıllarını kapsayan IPA-II Döneminde Bakanlığımızın gerçekleştirdiği en büyük altyapı projesidir. Projeye tahsis edilen fon, ülkemize IPA-II döneminde tahsis edilen toplam fonun yaklaşık %8’ini, ulaştırma sektörüne tahsis edilen fonun ise %74’ünü oluşturmaktadır. Diğer bir deyişle, 275 Milyon Avroluk IPA fonu miktarı ile Avrupa Birliğinin aday ülkelere IPA kapsamında tek kalemde en fazla fonladığı proje niteliğindedir.
Bütçe büyüklüğü ve teknik özelliklerinin yanı sıra ülkemizin Bulgaristan sınırından İstanbul’a kadar uzanan güzergahıyla, Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi coğrafi olarak Türkiye’nin AB’ye bağlanmasını da simgelemektedir.
Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesinin, Çerkezköy-Kapıkule Kesiminin inşası AB ile birlikte ortak finanse edilecektir. Diğer kesimi oluşturan Halkalı-Çerkezköy bölümünün tamamını ise milli bütçemizle inşa edeceğiz.
Temelini attığımız Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesinin Çerkezköy-Kapıkule Kesiminin İnşası için ise 275 milyon Avro AB hibesi kullanılarak yeni bir rekora daha imza atılmış olacaktır. Yaklaşık 4 yıl sürecek olan inşaat çalışmaları esnasında ihtiyaç duyulacak işgücü diğer projelerimizde olduğu gibi yine bölgeden temin edilecektir.
Hattın hizmete girmesiyle de herkes ticari hareketlilik ciddi boyutlara ulaşacağından herkes kazançlı çıkacaktır. Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi, Avrupa Birliği ile işbirliği içerisinde uzun zamandır hayata geçmesi için çaba sarf ettiğimiz önemli bir projedir. Hem Türkiye hem de Avrupa Birliği tarafı olarak her seviyede ciddi oranda zaman, emek ve çaba sarf edilmiştir.”dedi.
Edirne Valisi Ekrem Canalp “Edirne Türkiye’nin balkanlara bakan penceresi, Avrupa’ya açılan kapısıdır. Avrupa’ya giden 5 ana çıkış noktasından 4 tanesi Edirne sınırları içerisinde yer almaktadır. Hemen yanı başımızda bulunan Kapıkule sınır kapısı, dünyada ki en büyük ikinci sınır kapısıdır. Kara yollarının dışında, Çanakkale boğaz köprüsü tamamlandığı zaman Edirne içinde yeni bir ulaşım hattı çıkmış olacak. Kara yolları açısından durum böyle olduğu Edirne çok kritik ve çok önemli. Bugün burada kara yolun ötesinde Edirne’nin ulaşım hatları açısından yeni bir boyut ilave ediliyor. Yeni yapmış olduğumuz bu boyut bundan sonra Edirne’yi bundan sonra İstanbul’la komşu kılacak. Hızlı tren yepyeni ekonomik imkanlardır. Hızlı tren yatırımlar açısından cazibe merkezi olmak demektir. Hızlı tren yeni iş imkanları,yeni istihdam demektir ve hızlı tren demek uzakları yakın etmek demektir.
İstanbul bundan sonra bizim açımızdan o kadar uzak değil. Kırklareli ve Tekirdağ bizim komşularımızdır ama şunu gururla ifade edebiliriz ki, hızlı tren projesi devreye girdiği zaman, artık İstanbul’da bizim komşumuz olacaktır. Ve şunu gururla söyleyebiliriz ki Sivas, Erzincan’da ilerleyen dönemde Edirne’nin komşusu olacaktır. Eğer tabloya biraz daha büyük olarak bakabilirsek, şuan burada temeli atılmış bu hat aynı zamanda Trans Avrupa hatlarının da bir parçasıdır ve bu yönü ile baktığımız zamanda Sofya’nın da, Budapeşte’nin de Edirne’nin komşusu olduğunu rahatlıkla söyleyebilecek hale geleceğiz. Bizlere böylesi bir gururu yaşatan ve böylesi bir imkanı yaşatan Ulaştırma Bakanımız Cahit Turan Bey olmak üzere, emeği geçen herkese ve Avrupa birliği komisyonerimize Avrupa birliği ile finansman imkanları sağladığı için içtenlikle teşekkür etmek istiyorum.
Yapılmış olan bu proje şehirsel duyarlılığımız için çok önemli bir projedir. Hattın üzerinde yabanı hayvanların geçiş güzergahları dahi olmak üzere, yeşil kuşaklar dahil olmak üzere kentin etrafından tarihi dokuya zarar vermemek üzere çevresel duyarlılığı olan yüksek bir proje ile karşı karşıyayız.
Projenin maliyetli kısmına baktığımız zaman; sadece yapım maliyetlerini görmüyorsunuz. Aynı zamanda projenin içerisinde çevresel duyarlılıkla ilgili bütçesinde hazırlanmış olması da, bu projenin hazırlanmasında bu yörede yaşayan insanlara karşı ne kadar saygılı bir yaklaşımında olunduğunu net bir şekilde görüyoruz.
Edirneliler sizlerle paylaşmak istediğim başka bir husus daha var. Ulaştırma Bakanımız Sayın Cahit Turan mesleğine mühendis olarak ilk olarak Edirne’de başlamıştır. 1984 ve 1988 yılları arasında Edirne’yi İstanbul’la bağlayan dubble otoyolun mühendisliğini kendisi yapmıştır. Mesleğe ilk başladığında nasıl ki kara yolu ile Edirne’yi İstanbul’la bağladıysa, bugünde kendisi Ulaştırma Bakanı olarak Edirne’ye gelmiş ise bugünde Edirne’yi hızlı trenle İstanbul’la bağlamaktadır.”dedi.
Temel atma törenin ardından katılımcılar Lalezar Restaurant’ta yemek yediler. Daha sonra Bakan Turhan, 2. Beyazid Külliyesini, Selimiye Camini, Edirne Valiliğini ve AK Parti Edirne İl Başkanlığını ziyaret edip Edirne’den ayrıldı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Karaağaç’ta gerçekleşen Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi Çerkezköy-Kapıkule Kesimi Yapımın temel atma törenine katıldı. Toplam uzunluğu 231 kilometre olacak ve 275 milyon Euro Avrupa Birliği (AB) hibesi kullanılacak hattın yaklaşık 4 yılda tamamlanması beklenirken, Kapıkule-Halkalı arasının yaklaşık 1,5 saate inmesi ve hattın faaliyete geçmesiyle birlikte ticari hareketliliğin ciddi boyutlara ulaşması öngörülüyor.
Edirne’de tarihi Karaağaç istasyonunda gerçekleşen törene Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan ile birlikte, AB Ulaştırma ve Hareketlilik Komisyoneri Violetta Bulc, AB Türkiye Delegasyonu Başkanı Christian Berger ve protokol üyeleri katıldı.
Temel atma töreninde konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, “Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattının hizmete girmesi ile Trans-Avrupa Ulaştırma Ağlarına yüksek kalitede bağlanmanın son aşaması tamamlanmış olacaktır. Ülkemizin Avrupa’yı Asya ve Uzak Doğu’ya bağlayan konumu nedeniyle, büyüyen Asya ekonomileri için Avrupa ve Afrika arasındaki ticaret güzergâhlarının odak noktasında bulunması, bu hattın yapımını çok daha önemli hale getirmektedir.
Hattın; Çin, Asya, Avrupa ve Orta Doğu'yu birbirine bağlayarak devasa bir altyapı ve ulaşım ağı oluşturulması amaçlanan Bir Kuşak Bir Yol Projesi’sine katkı sunacak olması da çok anlamlıdır. Bu projenin, “Orta Koridoru”, bizim deyimimizle "Modern İpek Yolu"nun hayatiyet kazanması için son dönemde ülkemiz genelinde, doğu-batı ve kuzey-güney ekseninde çok büyük işlere imza attık.
Bu nedenle, Londra’dan Pekin’e uzanan Demir İpek Yolunun hayata geçmesine de en başından beri stratejik bir mesele olarak yaklaştık. Hizmete açtığımız Marmaray ve Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattıyla da bu projeye olan destek ve inancımızı çok net bir şekilde ortaya koyduk.
Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi de 2014-2020 yıllarını kapsayan IPA-II Döneminde Bakanlığımızın gerçekleştirdiği en büyük altyapı projesidir. Projeye tahsis edilen fon, ülkemize IPA-II döneminde tahsis edilen toplam fonun yaklaşık %8’ini, ulaştırma sektörüne tahsis edilen fonun ise %74’ünü oluşturmaktadır. Diğer bir deyişle, 275 Milyon Avroluk IPA fonu miktarı ile Avrupa Birliğinin aday ülkelere IPA kapsamında tek kalemde en fazla fonladığı proje niteliğindedir.
Bütçe büyüklüğü ve teknik özelliklerinin yanı sıra ülkemizin Bulgaristan sınırından İstanbul’a kadar uzanan güzergahıyla, Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi coğrafi olarak Türkiye’nin AB’ye bağlanmasını da simgelemektedir.
Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesinin, Çerkezköy-Kapıkule Kesiminin inşası AB ile birlikte ortak finanse edilecektir. Diğer kesimi oluşturan Halkalı-Çerkezköy bölümünün tamamını ise milli bütçemizle inşa edeceğiz.
Temelini attığımız Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesinin Çerkezköy-Kapıkule Kesiminin İnşası için ise 275 milyon Avro AB hibesi kullanılarak yeni bir rekora daha imza atılmış olacaktır. Yaklaşık 4 yıl sürecek olan inşaat çalışmaları esnasında ihtiyaç duyulacak işgücü diğer projelerimizde olduğu gibi yine bölgeden temin edilecektir.
Hattın hizmete girmesiyle de herkes ticari hareketlilik ciddi boyutlara ulaşacağından herkes kazançlı çıkacaktır. Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi, Avrupa Birliği ile işbirliği içerisinde uzun zamandır hayata geçmesi için çaba sarf ettiğimiz önemli bir projedir. Hem Türkiye hem de Avrupa Birliği tarafı olarak her seviyede ciddi oranda zaman, emek ve çaba sarf edilmiştir.”dedi.
Edirne Valisi Ekrem Canalp “Edirne Türkiye’nin balkanlara bakan penceresi, Avrupa’ya açılan kapısıdır. Avrupa’ya giden 5 ana çıkış noktasından 4 tanesi Edirne sınırları içerisinde yer almaktadır. Hemen yanı başımızda bulunan Kapıkule sınır kapısı, dünyada ki en büyük ikinci sınır kapısıdır. Kara yollarının dışında, Çanakkale boğaz köprüsü tamamlandığı zaman Edirne içinde yeni bir ulaşım hattı çıkmış olacak. Kara yolları açısından durum böyle olduğu Edirne çok kritik ve çok önemli. Bugün burada kara yolun ötesinde Edirne’nin ulaşım hatları açısından yeni bir boyut ilave ediliyor. Yeni yapmış olduğumuz bu boyut bundan sonra Edirne’yi bundan sonra İstanbul’la komşu kılacak. Hızlı tren yepyeni ekonomik imkanlardır. Hızlı tren yatırımlar açısından cazibe merkezi olmak demektir. Hızlı tren yeni iş imkanları,yeni istihdam demektir ve hızlı tren demek uzakları yakın etmek demektir.
İstanbul bundan sonra bizim açımızdan o kadar uzak değil. Kırklareli ve Tekirdağ bizim komşularımızdır ama şunu gururla ifade edebiliriz ki, hızlı tren projesi devreye girdiği zaman, artık İstanbul’da bizim komşumuz olacaktır. Ve şunu gururla söyleyebiliriz ki Sivas, Erzincan’da ilerleyen dönemde Edirne’nin komşusu olacaktır. Eğer tabloya biraz daha büyük olarak bakabilirsek, şuan burada temeli atılmış bu hat aynı zamanda Trans Avrupa hatlarının da bir parçasıdır ve bu yönü ile baktığımız zamanda Sofya’nın da, Budapeşte’nin de Edirne’nin komşusu olduğunu rahatlıkla söyleyebilecek hale geleceğiz. Bizlere böylesi bir gururu yaşatan ve böylesi bir imkanı yaşatan Ulaştırma Bakanımız Cahit Turan Bey olmak üzere, emeği geçen herkese ve Avrupa birliği komisyonerimize Avrupa birliği ile finansman imkanları sağladığı için içtenlikle teşekkür etmek istiyorum.
Yapılmış olan bu proje şehirsel duyarlılığımız için çok önemli bir projedir. Hattın üzerinde yabanı hayvanların geçiş güzergahları dahi olmak üzere, yeşil kuşaklar dahil olmak üzere kentin etrafından tarihi dokuya zarar vermemek üzere çevresel duyarlılığı olan yüksek bir proje ile karşı karşıyayız.
Projenin maliyetli kısmına baktığımız zaman; sadece yapım maliyetlerini görmüyorsunuz. Aynı zamanda projenin içerisinde çevresel duyarlılıkla ilgili bütçesinde hazırlanmış olması da, bu projenin hazırlanmasında bu yörede yaşayan insanlara karşı ne kadar saygılı bir yaklaşımında olunduğunu net bir şekilde görüyoruz.
Edirneliler sizlerle paylaşmak istediğim başka bir husus daha var. Ulaştırma Bakanımız Sayın Cahit Turan mesleğine mühendis olarak ilk olarak Edirne’de başlamıştır. 1984 ve 1988 yılları arasında Edirne’yi İstanbul’la bağlayan dubble otoyolun mühendisliğini kendisi yapmıştır. Mesleğe ilk başladığında nasıl ki kara yolu ile Edirne’yi İstanbul’la bağladıysa, bugünde kendisi Ulaştırma Bakanı olarak Edirne’ye gelmiş ise bugünde Edirne’yi hızlı trenle İstanbul’la bağlamaktadır.”dedi.
Temel atma törenin ardından katılımcılar Lalezar Restaurant’ta yemek yediler. Daha sonra Bakan Turhan, 2. Beyazid Külliyesini, Selimiye Camini, Edirne Valiliğini ve AK Parti Edirne İl Başkanlığını ziyaret edip Edirne’den ayrıldı.