Edirne’de 7 yıldan beri taksicilik yapan Özkan Uymaz’ın örnek davranışı herkesin takdirini topluyor. Şehit ailelerini ücretsiz olarak ulaşımlarını sağlayan Uymaz, “Çoğu ücret vermemeyi kabul etmiyor. Hepsi onurlu gururlu insanlar. Bazıları ücret almıyorum diye taksime binmiyor” dedi.Edirne’de 7 yıldan bu yana taksicilik mesleğini icra eden Özkan Uymaz 5 yıldan bu yana şehit ailelerinin ücretsiz olarak ulaşımını sağlıyor. Uymaz, yaptığı işi herhangi bir çıkar gözetmeksizin yaptığını ifade ederek, amacının kaybolmaya yüz tutmuş bazı değerleri hatırlatmak olduğunu dile getirdi. Uymaz, “Şehit ailelerinin hepsi onurlu gururlu insanlardır. Ücret almadığım zamanlarda dahi zorla kabul ettirmeye çalışıyorlar. Sonucunda elbette almıyorum ama anlatmak istediğim şey farklı. Kaybedilen ve sorgulanması gereken değerler var. Benim amacım bunları hatırlatmak. 7 yıldan beri yaptığım meslekte, 5 yıldır bu uygulamayı devam ettiriyorum” dedi. “KİMLİK SORAMAM”Kimin şehit ailesi olup olmadığını anlamadığını belirten Uymaz, “Herkesin kendi ameline kalmış bir şey. Şimdi herhangi bir kişi bana çıkıp şehit ailesiyim dese, başımın üzerinde yeri var. Taksime binen herkes yazıyı zaten görüyor. Bana da böyle bir talep geldiğinde kalkıp kimlik soramam. Aldığım ahlaka ters bir durum. Benim taksimle ücretsiz olarak ulaşımını sağlayabilir. Zaten şehit aileleri bu durumu çoğunlukla gizlemeyi tercih ediyor. Tanıdığım aileler ben ücret almıyorum diye taksime binmiyor. Trakyalılar olarak bizler duygusal ve milli görüşe sahip insanlarız” diye konuştu. “TANIDIKLARIM VAR”Tanıdığı şehit aileleri olduğunu söyleyen ancak isim vermek istemeyen Uymaz, “Dediğim gibi her biri onurlu gururlu insanlar. Oğullarını, eşlerini, kardeşlerini kaybetmişler. Senin alacağın 5-10 liraya tenezzül etmiyorlar. Maddi ve manevi olarak birçok şeyi aşmışlar zaten. Yaşadıkları acılar her birini olgunlaştırmış. Böyle ufak şeylere takılmıyorlar. Hayattaki en büyük acılardan birisini yaşamışlar. Bende devam ettirdiğim uygulamayla biraz olsun üzerime düşen görevi yapmaya çalışıyorum” dedi. “GAZİLERLE GÖRÜŞTÜM”Şehit ailelerinin yanı sıra gazilerle de derneklerine giderek görüştüğünü vurgulayan Uymaz, “Gazilerimizin derneklerine giderek kendileri ile görüştüm. Her türlü yardıma hazır olduğumu belirttim. Bu gibi durumlar özel durumlar fazla detay vermek gereksiz. Ancak ben mağdur olan herkesin yardımına yetişmek için çaba gösteren birisiyim. Bundan da keyif alıyorum. Bir şehit ailesi veya gazinin yakacağı benzin bana koymaz. Her birinin üzerimizde hakkı var” ifadelerini kullandı.
SİYASET
Yayınlanma: 17 Ağustos 2015 - 00:00
'Ücret almıyorum diye binmiyorlar'
Edirne’de 7 yıldan beri taksicilik yapan Özkan Uymaz’ın örnek davranışı herkesin takdirini topluyor. Şehit ailelerini ücretsiz olarak ulaşımlarını sağlayan Uymaz, “Çoğu ücret vermemeyi kabul etmiyor. ...
SİYASET
17 Ağustos 2015 - 00:00









