Edirne İl Milli Eğitim Müdürü Hakan Cırıt, son günlerde çok tartışılan “Müzik Sınıfı Açılışı” hakkında konuştu: “Anlamadan, dinlemeden iş yapanlar zamanı gelince yaptıkları işlerden çok utanacaklar.” Milli Eğitim Edirne İl Müdürü Hakan Cırıt’ı gazetemiz İmtiyaz Sahibi Savaş Üner ve Yönetimimizle ziyaret ettik. Cırıt ile yaptığımız görüşmeler doğrultusunda gündemde konuşulan konular hakkında görüştük. Edirne’nin eğitimdeki yerinden çok tartışılan konulara kadar Cırıt’a sorularımızı yönelttik. Sorularımızı cevaplayan Cırıt, Edirne’nin gündeminde çok konuşulan “Müzik Sınıfı Açılışı” ile ilgili dikkat çekici yanıtlar verdi. Cırıt, konu hakkında kimsenin kendisiyle irtibat kurmadığını Edirne Milletvekili Erdin Bircan’ın konu hakkındaki açıklamalarına ise “Edirne’yi rencide etti” şeklinde yorumladı. “EDİRNE EĞİTİMDE DURUMU İYİ OLAN İLLER ARASINDA”Türkiye’nin eğitim hayatında Edirne’nin yeri durumu iyi olan iller arasında olduğunu vurgulayan Cırıt: “Ülkemizin 22 Milyonu öğrenci eğitim ve öğretim görmekte. Nüfusumuzun 4/1’i öğrenci. Milli Eğitim Bakanlığımız çok uğraşlı ve zaman alan bir bölümde faaliyetlerine devam ediyor. İyi işlere imza attığımız gibi zaman zaman eksiklikler olabiliyor. Ancak hiç bir şey mükemmel değildir. Elbet ufak da olsa önemsiz de deseniz bir eksiklik olacaktır. Eksikliklerin olmaması mümkün değil. Örneğin bir okula günde en az 600 kişi giriş-çıkış yapıyor. Kimisinin kapısı, kimisinin bacası, kimisinin demirlikleri vs. gibi eksiklikler oluyor ama biz de bize ait olan eksiklikleri gidermek adına çalışmalarımıza devam ediyoruz. Genel anlamda Türkiye genelinde Edirne durumu iyi olan iller arasında öğrencilerden velilerine kadar herkese teşekkür ederim. Edirne’nin yüzde 90’ı okumuş bir kitleden oluşuyor. Çocuğunun da eğitimini takip ediyor. Her ne olursa olsun bir gayret içinde Edirne. Eğitime ayrı bir değer veriyor ve geliştiriyor” dedi. “FİNLANDİYA EĞİTİMİ BİZDE İŞE YARAMAZ”Cırıt, Türkiye’nin eğitim sistemine yönelik tavsiye edilen Finlandiya’nın eğitim sisteminin işe yaramayacağını ifade ederek; “Pek çok kez farklı konu ve ülkelerle kıyaslanıyoruz. Eğitimde ise Türkiye’ye en çok Finlandiya örneği veriliyor ancak Finlandiya’nın eğitim sistemi Türkiye’de işe yaramaz. Çünkü Finlandiya’da 500 bin öğrenci Türkiye’de ise 22 milyon öğrenci mevcut. Siz bir Finlandiya olamazsınız. Herkes eğitim hakkında konuşur ama kimse demez 22 milyon kişiye nasıl veya hangi imkânlarla veriliyor diye” dedi. “EDİRNE İÇİN ÇALIŞMAK İBADETTİR”Edirne için çalışmalar yapmanın bir ibadet olduğunu ifade eden Cırıt; “Edirne’nin çok büyük bir tarihi misyonu var. Türkiye genelinde Edirne anlayışı var. Edirne’nin yeri ve önemi çok büyük Türkiye için. Edirne’nin tabelası Ankara’dan başlıyor. Biz bu memlekete yapacağımız her şey helali hoş olsun. Daha da fazlasını yapmamız gerekiyor. Edirne’de çalışmak ibadet. Okul bahçelerinde velilerimizle görüştüğümüzde ne zulümlerden ne badireleri atlattıklarını görüyoruz. Edirne’ye yapılacak çok şey var” dedi. “UTANACAKLAR”Geçtiğimiz günlerde Edirne’nin Merkez ilçesinde bulunan Meriç Merkez İlkokulundaki “Müzik Sınıfı” açılışında bahsi geçen öğretmenin olmamasına dair söylemlere de yönelik sorularımızı cevaplayan İl Müdürü Cırıt: “Bahsi geçen konuda adı geçen okul dezavantajlı okullarımızdan biri olan Meriç İlkokulumuz. Edirne’deki dezavantajlı okullarımızdaki devamsızlık oranı sıfır. Bunu da dezavantajlı okullarımızda uyguladığımız farklı projelerle gerçekleştirdik. Ayrı derslikler açtık. Ders saatleri dışında müziğe kabiliyeti olan veya müziğe ayrı bir ilgisi olan, bir enstrüman çalmak isteyen öğrencilerimize ücretsiz olarak Müzik sınıfında eğitim veriyoruz. Halk Eğitim Merkezindeki Usta Öğreticilerin eşliğinde müzik dersi alan öğrencilerimiz gün içerisinde okul saatleri dışında bu dersliklerde eğitim alıyorlar. Satranç kursu, zeka oyunları kursu, Halk Oyunları kursu açıyoruz. Bu ismini saydıklarımın hiçbirinin öğretmeni yok ama Halk Eğitim burada devreye giriyor. Halk Eğitim Merkezi bize usta öğreticileri yönlendiriyor. Öğretmenlerimiz de burada belirlenen yerlerde ders saatleri dışında eğitim veriyorlar. Yönetmeliğimizde ilkokullarımızda müzik öğretmeni yok. İlkokuldaki öğrencilerimiz sınıf öğretmenlerinden eğitim alıyor. Ben Milli Eğitim İl Müdürü olarak benim Öğretmenlik branşım Sınıf Öğretmenliği. Ben de ilkokullarda müzik dersi verdim. Çocuklarımıza, öğrencilerimize şarkılar, türküler öğrettim. İlkokulda 1-2. ve 3. sınıflarda eğitim gören öğrencilerimiz Matematik, hayat bilgisi, müzik, resim, Türkçe derslerinde 4. sınıflarda sosyal bilgiler, fen bilgisi, beden eğitimi gibi derslerin hepsine ayrı branşların açılması lazım söylenenlere göre ancak bu defa da sınıf öğretmenliği branşı ortadan kalkacak. Çünkü ilkokul öğrencilerin Ortaokul ve Lise hayatlarında tecrübeli oldukları konulara göre eğitim görür. Öğrenciler, nasıl konuşulması gerektiğinden, nasıl davranması gerektiğine kadar bu tür bilgileri ilkokulda alıyor ve bunu da Sınıf Öğretmeni öğretiyor. Ben kendim de İlkokulda okurken; müzik dersine Müzik Öğretmeninin geldiğini hatırlamam. Bizim burada yaptıklarımız tamamen yanlış anlaşıldı ve yanlış aktarıldı. Biz Müzik Sınıfını açarak; ders saatleri dışında müzik ile ilgilenen çocuklarımıza ekstra bir eğitim vermek için açtık. Sanki hiç müzik öğretmeni yokmuş gibi, sanki orada hiç ilgilenilmemiş gibi anlatıldı. Bu durum Edirne’nin eğitim hayatının itibarını sarstı. Edirne’mize Milli Eğitim Bakanı Yardımcısı ile Müsteşarı geldi ve bizim eksiklerimiz ve de farklı konularda ihtiyaçlarımız var. Bu konularda bilgili öğretmenlerimizle bir araya getirdik. Bizler, üst düzey yetkililerimize raporlar sunduk, desteklerini istedik, gerekenleri ilettik ve bu büyük bir avantajdır. Ancak Edirne gündeminde konuşulan sınıfsız öğretmen gibi aktarılan konu ise tamamen yanlış aktarıldı. Edirne’de hangi ilkokula giderseniz gidin müzik öğretmeni var mı bakın. Biz oraya müzik sınıfı açtık ama öğretmenler halk eğitimden görevlendiriliyor ve ders saatleri dışında okulda eğitim gören müziğe yatkın veya müziği seven çocuklarımıza ücretsiz şekilde eğitim veriyor. Bu konu hakkında ne Milletvekili Erdin Bircan bizi aradı ne de haberi yayınlayan gazete bizi aradı. Bu konu hakkında yapılan davranışlarla Milli Eğitim Bakanlığını, Milli Eğitim İl Müdürlüğünü, Meriç İlkokulunda gayret gösteren öğretmenleri, orada eğitim alan öğrencilerin hepsi rencide oldu. Bu tür haberler veya söylemler bizim şevkimizi kırmaz. Edirne için yapacak daha çok işimiz var. Ancak bu şekilde anlamadan, dinlemeden iş yapanlar zamanı gelince yaptıkları işlerden çok utanacaklar. Öğretmenlerimiz inanın çok çaba sarf ediyorlar. Ne kadar teşekkür etsek azdır” ifadelerini kullandı. “ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR”Cırıt Edirne’de yapılacak olan pek çok farklı projeleri olduğunu belirterek; “Edirne Eğitimde iyi bir yerde ve bu başarıyı yakalamış bir kurumda görev almaktan gurur ve mutluluk duyuyorum. Milli Eğitim Bakanlığımızca Edirne’de yapılacak olan pek çok farklı bina ve çalışmalar devam edecek. Belli başlı projeler var. Kesinleştiğinde sevgili Edirne Halkı ile paylaşacağız. Yapacaklarımızı paylaşacağımız kadar, yapamadıklarımızı da neden yapamadığımızı da açıklarız. Biz öğrencilerimiz ve velilerinin mağdur olmaması için gayret sarf ediyoruz” dedi.
GÜNDEM
Yayınlanma: 23 Ocak 2018 - 05:55
Güncelleme: 23 Ocak 2018 - 06:33
"UTANACAKLAR"
GÜNDEM
23 Ocak 2018 - 05:55
Güncelleme: 23 Ocak 2018 - 06:33





