UYKU SÜRESİ 7 SAATİN ALTINA DÜŞMEMELİ

UYKU SÜRESİ 7 SAATİN ALTINA DÜŞMEMELİ

UYKU SÜRESİ 7 SAATİN ALTINA DÜŞMEMELİ

UYKU SÜRESİ 7 SAATİN ALTINA DÜŞMEMELİ
01 Ekim 2020 - 08:46

Trakya Üniversitesi (TÜ) Tıp Fakültesi Fizyoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Levent Öztürk, okul başarısını artırmak için uyku süresinin 7 saatin altına düşmemesi gerektiğini söyledi. 
Prof. Dr. Öztürk, AA muhabirine, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını döneminde eğitim sisteminde yapılan değişikliklerin öğrencilerin yaşam düzeninde farklılıklara yol açtığını ifade etti. 
Öğrenim sürecinde düzenli uykunun önemli rol oynadığını anlatan Öztürk, uyku ihtiyacının genetik ve çevresel faktörlerle kişiye özel belirlendiğini ve bu gereksinimin sorunsuz karşılanması gerektiğini dile getirdi. 
Salgın sürecinin öğrencilerin eğitim hayatında değişikliklere yol açtığını vurgulayan Öztürk, şöyle devam etti: "İlköğretimden üniversiteye kadar uzaktan eğitim yönteminin yaygın biçimde kullanılmaya başlanması önemli bir değişiklik. Okul ortamının getirdiği düzen ve sosyal çevreden uzakta, evin rahat ortamı günlük yaşam düzenini de etkiledi. Öğrenciler daha geç yatmaya, daha geç kalkmaya, gün içinde daha fazla ara uykular uyumaya başladı. Kısacası uyku düzeni bozuldu." 
Sağlıklı ve düzenli uykunun, öğrenme sürecini verimli hale getirdiğine ve başarıyı artırdığına işaret eden Öztürk, şunları kaydetti: “Tüm yaş gruplarında dikkati toplama, öğrenme ve hatırlama bozulabilir. Bu da akademik başarının düşmesine yol açabilir. Okul başarısını artırmak için yatma ve kalkma saatleri düzenli olmalı. Uyku süresi 7 saatin altına düşmemeli. Gün içinde boş kalındığında uyku uyumamalı, bunun yerine hafif ve orta düzeyde egzersiz yapılmalı." 
 
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
1 Aralık Paylaşma Günü
1 Aralık Paylaşma Günü
ENGELLİLER UZAKTAN EĞİTİM MAĞDURU
ENGELLİLER UZAKTAN EĞİTİM MAĞDURU