• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • İLÇE HABERLERİ
  • SON DAKİKA
  • EĞİTİM
  • YAŞAM
  • MAGAZİN
  • SPOR
  • SİYASET
  • DÜNYA
  • EKONOMİ
  • GÜNDEM
  • TEKNOLOJİ BÖLGE HABERLERİ KÜLTÜR-SANAT MEDYA SAĞLIK
  • Ara
SON DAKİKA:
13:44
Tarihin Acı Sayfası Çamerya Unutulmadı
13:33
İki otomobilin çarpıştığı kazada 2 kişi öldü
13:32
Otomobilin çarptığı motosikletin sürücüsü öldü
11:43
Gençler Türkiye Kupası final etabıyla devam etti
11:42
Otellerde doluluk yüzde 100'e yaklaştı
Video Galeri Foto Galeri Yazarlar Üye Paneli
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
  1. Haberler
  2. SAĞLIK
  3. YAŞAMAK …
SAĞLIK
Yayınlanma: 30 Aralık 2015 - 00:00

YAŞAMAK …

                                                                                               Ali İhsan GÜRCİHAN       Şu fani dünyada birçok insan için yaşamak, Yaratan’ın verdiği canı ayakta tutma adına, Ekmek parasına,onuru ile ölesiye ve ...

SAĞLIK
30 Aralık 2015 - 00:00
Yorumlar
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
YAŞAMAK …
         

                                        

                                            Ali İhsan GÜRCİHAN

 

 

 

Şu fani dünyada birçok insan için yaşamak,

Yaratan’ın verdiği canı ayakta tutma adına,

Ekmek parasına,onuru ile ölesiye ve de ara vermeksizin                   bir ömür boyu çalışmaktır.

 

Özel bazı insanlar için ise,

Bu durumun  tam tersine çalışmak,sadece bir araçtır,                          Zevk,safa ve de saltanat sürdürerek yaşama sevdasına.

 

Yaşamak bazen ,

Boyun eğmektir kadere ve haksızlıklara.

Bazen de yaşamak,

Sesinin çıktığı kadar isyan edebilmektir,zalimlere,soysuzlara  ve de düzenbazlara.

 

Bazen,

Kendini bir kutu içerisine atılan bozuk para gibi hissedip  kahredercesine küsmek,bazen de delicesine coşup kovadan etrafa taşan su gibi olabilmektir yaşamak.

 

Yaşamak bazen,

Cismen ayrı ve uzaklarda olsa da bedenler ,beyinlerde ve çarpan yüreklerde tek olup coşabilmektir.

 

Yaşamak bazen,

Tüm olumsuzluklara ve çöküntülere rağmen  bir tiyatro oyuncusu gibi rol yaparak, birbirine gülüp moral verebilmektir.Bazen de yaşamak sevdiğinin,dostunun tüm acısını ve hırsını senden çıkarmasına katlanabilmektir.   

 

Yaşamak bazen,

Tüm haksızlık ve baskılara rağmen beynini özgür tutabilmek ve hayaller kurabilmektir geleceği yeniden yaratmak adına.

 

Bazen Yaşamak,

Canın hiçbir şey çekmese de,hiçbir tat almasa da ,vicdansız bedenini ayakta tutmak için kuru ot yercesine tıkınmaktır. Bazen de soğan ekmeği bir güzel keyifle zengin sofrası yapabilmektir.

 

Bazı analar için yaşamak,Bayrak sarılı tabutla virane evine dönen oğluna kanı çekilircesine,beyni dururcasına sarılmak ve bir ömrü ölü gibi tamalamaktır.Bazıları için ise yaşamak,doymayan bir hırsla çocuklarına ömür boyu çalıp,çırpmayı ve zengin olmayı öğretmektir.   

 

Yaşamak bazen de,

Bedenini  değil,onurunu  yaşatma adına,soysuzların yönettiği ve kirletilen sahneyi alkışsız terk edip gidebilmektir.

 

Ve son karar ya da kader denen noktada yaşamak ,

Issız  bir istasyonda yaşam trenini terk edip uçsuz bucaksız ovalara doğru sessizce gözden kaybolup karanlık sonsuzluğa tertemiz teslim olabilmektir bazen .

                            ………………………………

 

Yaşam denen gerçeğe dair şiire özenen bu yazımdan sonra yeni yıl için düşüncelerimi kısaca paylaşmak istiyorum.

Yaşamanın,insan canının ucuzladığı acı ve sıkıntı içerisinde geçen bir yılı tamamlıyoruz. Başta analar olmak üzere evladını Şehit veren tüm ailelere başsağlığı,Gazilerimize sağlık ve özellikle terör bölgelerinde sıkıntı içerisinde olan masum ve çaresiz vatandaşlarımıza da sabır diliyorum.Bu üzücü şartlar altında ne kadar anlamı var bilemiyorum ama, yeni yılda tüm dostlara,bana yakın,benden yana ya da benden uzak,bana karşı tüm insanlara ve özellikle çocuklara güzellikler temenni ediyorum.

Bu dünyada tek bir kişi hariç herkese iyi bir yıl diliyorum.

Kim mi o tek kişi derseniz ?  O bilir kendini ama yeni yıla girerken bir daha ifade edeyim ki o kişi ..

İşine gelmeyince kendi gibi düşünmeyen ve kendinden yana olmayan benim gibilere ” Ötekiler” diye nerede ise düşman yerine koyarak haykıran,bana bunca yaştan sonra kindarlığı,nefreti,çıkarlara göre manevra yapmayı  ve de duyarsızlığı öğreten sözde efendi biri…

 

Kalın onurla ve sağlıcakla……

                                              

                                                                              30 Aralık 2015

  • YORUMLAR
  • FACEBOOK
adlı kullanıcıya cevap x
İlginizi Çekebilir
DOKTORLARIN TEHDİT EDİLMESİ HASTANEDE PROTESTO EDİLDİ
DOKTORLARIN TEHDİT EDİLMESİ HASTANEDE PROTESTO EDİLDİ
HALK SAĞLIĞI HAFTASINDA HALK BİLGİLENDİRİLİYOR
HALK SAĞLIĞI HAFTASINDA HALK BİLGİLENDİRİLİYOR
KARA GÖLDE, KARA TABLO
KARA GÖLDE, KARA TABLO
TÜRK PSİKOLOGLAR DERNEĞİ EDİRNE İL TEMSİLCİLİĞİ AÇILDI
TÜRK PSİKOLOGLAR DERNEĞİ EDİRNE İL TEMSİLCİLİĞİ AÇILDI
ilan.gov.tr
Son Haberler
Tarihin Acı Sayfası Çamerya Unutulmadı
Tarihin Acı Sayfası Çamerya Unutulmadı
İki otomobilin çarpıştığı kazada 2 kişi öldü
İki otomobilin çarpıştığı kazada 2 kişi öldü
Otomobilin çarptığı motosikletin sürücüsü öldü
Otomobilin çarptığı motosikletin sürücüsü öldü
Gençler Türkiye Kupası final etabıyla devam etti
Gençler Türkiye Kupası final etabıyla devam etti
Otellerde doluluk yüzde 100'e yaklaştı
Otellerde doluluk yüzde 100'e yaklaştı
Gündemden uzak
Gündemden uzak

Ana Sayfa
İLÇE HABERLERİ
SON DAKİKA
EĞİTİM
YAŞAM
MAGAZİN
SPOR
SİYASET
DÜNYA
EKONOMİ
GÜNDEM
TEKNOLOJİ
BÖLGE HABERLERİ
KÜLTÜR-SANAT
MEDYA
SAĞLIK
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
Biyografiler
Vefatlar
Üye Paneli
Gazete Arşivi
Hava Durumu
  • ASAYİŞ
  • EĞİTİM
  • KÜLTÜR-SANAT
  • MEDYA
  • SİYASET
  • SON DAKİKA
  • SPOR
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Köşe Yazarları
  • Biyografiler
  • Vefatlar
  • Üye Paneli
  • Gazete Arşivi
  • Hava Durumu

  • Rss
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.