Ali İhsan GÜRCİHAN Şu fani dünyada birçok insan için yaşamak, Yaratan’ın verdiği canı ayakta tutma adına,Ekmek parasına,onuru ile ölesiye ve de ara vermeksizin bir ömür boyu çalışmaktır. Özel bazı insanlar için ise,Bu durumun tam tersine çalışmak,sadece bir araçtır, Zevk,safa ve de saltanat sürdürerek yaşama sevdasına. Yaşamak bazen ,Boyun eğmektir kadere ve haksızlıklara.Bazen de yaşamak,Sesinin çıktığı kadar isyan edebilmektir,zalimlere,soysuzlara ve de düzenbazlara. Bazen,Kendini bir kutu içerisine atılan bozuk para gibi hissedip kahredercesine küsmek,bazen de delicesine coşup kovadan etrafa taşan su gibi olabilmektir yaşamak. Yaşamak bazen,Cismen ayrı ve uzaklarda olsa da bedenler ,beyinlerde ve çarpan yüreklerde tek olup coşabilmektir. Yaşamak bazen, Tüm olumsuzluklara ve çöküntülere rağmen bir tiyatro oyuncusu gibi rol yaparak, birbirine gülüp moral verebilmektir.Bazen de yaşamak sevdiğinin,dostunun tüm acısını ve hırsını senden çıkarmasına katlanabilmektir. Yaşamak bazen,Tüm haksızlık ve baskılara rağmen beynini özgür tutabilmek ve hayaller kurabilmektir geleceği yeniden yaratmak adına. Bazen Yaşamak,Canın hiçbir şey çekmese de,hiçbir tat almasa da ,vicdansız bedenini ayakta tutmak için kuru ot yercesine tıkınmaktır. Bazen de soğan ekmeği bir güzel keyifle zengin sofrası yapabilmektir. Bazı analar için yaşamak,Bayrak sarılı tabutla virane evine dönen oğluna kanı çekilircesine,beyni dururcasına sarılmak ve bir ömrü ölü gibi tamalamaktır.Bazıları için ise yaşamak,doymayan bir hırsla çocuklarına ömür boyu çalıp,çırpmayı ve zengin olmayı öğretmektir. Yaşamak bazen de,Bedenini değil,onurunu yaşatma adına,soysuzların yönettiği ve kirletilen sahneyi alkışsız terk edip gidebilmektir. Ve son karar ya da kader denen noktada yaşamak ,Issız bir istasyonda yaşam trenini terk edip uçsuz bucaksız ovalara doğru sessizce gözden kaybolup karanlık sonsuzluğa tertemiz teslim olabilmektir bazen . ……………………………… Yaşam denen gerçeğe dair şiire özenen bu yazımdan sonra yeni yıl için düşüncelerimi kısaca paylaşmak istiyorum.Yaşamanın,insan canının ucuzladığı acı ve sıkıntı içerisinde geçen bir yılı tamamlıyoruz. Başta analar olmak üzere evladını Şehit veren tüm ailelere başsağlığı,Gazilerimize sağlık ve özellikle terör bölgelerinde sıkıntı içerisinde olan masum ve çaresiz vatandaşlarımıza da sabır diliyorum.Bu üzücü şartlar altında ne kadar anlamı var bilemiyorum ama, yeni yılda tüm dostlara,bana yakın,benden yana ya da benden uzak,bana karşı tüm insanlara ve özellikle çocuklara güzellikler temenni ediyorum. Bu dünyada tek bir kişi hariç herkese iyi bir yıl diliyorum. Kim mi o tek kişi derseniz ? O bilir kendini ama yeni yıla girerken bir daha ifade edeyim ki o kişi .. İşine gelmeyince kendi gibi düşünmeyen ve kendinden yana olmayan benim gibilere ” Ötekiler” diye nerede ise düşman yerine koyarak haykıran,bana bunca yaştan sonra kindarlığı,nefreti,çıkarlara göre manevra yapmayı ve de duyarsızlığı öğreten sözde efendi biri… Kalın onurla ve sağlıcakla…… 30 Aralık 2015
SAĞLIK
Yayınlanma: 30 Aralık 2015 - 00:00
YAŞAMAK …
Ali İhsan GÜRCİHAN Şu fani dünyada birçok insan için yaşamak, Yaratan’ın verdiği canı ayakta tutma adına, Ekmek parasına,onuru ile ölesiye ve ...
SAĞLIK
30 Aralık 2015 - 00:00









