Edirne’de yaşayan kent sakinleri, yayınlanan yerel gazeteler için ayrılan panonun bakımsızlığından şikayetçi olduklarını belirttiler. “YEREL GAZETELER BİZİM HER YERDE SESİMİZ”Edirne halkı, yayın hayatına devam eden yerel gazeteleri okuyamadıklarını belirtti. Edirne’nin merkezinde bulunan Antik Park civarında İlhan Koman anıtının yanında bulunan yerel gazete panolarının bakımsızlığından dolayı şikayetçi olduklarını belirtti.Yerel gazetelerin bir kent için ne kadar önemli olduğunu belirten Yılmaz Ilgın (54); “Öncelikle şunu söylemek doğru olur bence. Yerel gazeteler, yayınlandığı şehrin eli-ayağı, gözü-kulağı. Ben çiftçilik yaparak geçiniyorum. Benim işlerim dolaysıyla şehir merkezine çok uğruyorum. Yorulunca yakındaki kafeterya veya kahvehanelerden birine oturup çay kahve içerken bir yerel gazete okumak istiyorum. Çünkü yerel gazeteler, bizim gidemediğimiz, görmediğimiz yerlerde olan biteni biz yerel gazetelerden okuyoruz. Ulusal ve popüler gazetelerde olan-biten zaten televizyonlarda yayınlanıyor. Örnek vermek gerekirse ben çiftçiyim. Tarım İl Müdürlüğü önemli bir açıklama yaptı mı? Ziraat Odası çiftçi için yeni proje ne yapmış? Edirne’deki Toprak Mahsulleri Ofisi buğdayı, çeltiği, ayçiçeğini kaça alıyor? Ne proje yapmış, çiftçi için avantaj, kredi veya problem gibi konuların hepsini biz yerel gazetelerden okuyoruz. Ama buraya bakıyorum da Edirne’de çıkan 10 gazete varsa 2 tanesi var. Buraya böyle bir şey yapıldıysa adam akıllı bakımı yapılsın. Burası pislik içinde, camlar kırılmış, plastikleri yıpranmış. Gazeteleri okumak isteyen insanlar bayide bulamayınca buraya geliyor. Yerel gazeteler bizim sokakta, mahallede, köyde ve şehirde sesimiz” dedi. “EDİRNE’DE 2 TANE YEREL GAZETE VAR DERİM” Yerel Gazetelerle ilgili olan hiçbir konunun küçümsenmemesi ve de yerel gazeteler için ayrılan panonun halinin uzun zamandan beri böyle durduğunu belirten Hakan Yiğit Gündoğan (27); “Yaşadığım şehirde temin edebildiğim kadar yerel gazete okumaya çalışıyorum. Ulusal gazetelerde çıkan haberler zaten televizyonlarda hemen hemen her saatte yayınlanıyor. Yerel gazeteler yaşadığımız şehir hakkında bilmediklerimizi de bizlere ulaştırıyor. Yeni ne olmuş? Önemli Projeler neler?, Edirne’ye özel konuları yerel gazetelerden okuyorum. Ancak bu panoya baktığımda, Edirne’de 2 tane yerel gazete var derim. Burası uzun zamandan beri bakımsız duruyor. Minibüs ve Otobüse binerken bu yoldan geçerken bakıyorum buradaki gazetelere ama 1 veya 2 tane gazeteden başka gazete yok. Buranın hali içler acısı. Burası bir de Edirne’nin göbeğinde bir yer. Edirne’ye yakışmıyor bu görüntü. Bu sadece yerel gazetelere değil, bize de yapılan bir saygısızlık” dedi. “PARAMIZ YOK DİYE GAZETE DE Mİ OKUMAYALIM?”İsmini vermek istemeyen kent sakini konu hakkında; “Bu parkta oturup dinleniyoruz. Etrafta olup bitene bakıyoruz. Bizim göremediğimiz de yerel gazeteler yazıyor ve yayınlıyor. Ben buradan herhangi bir önemli adamın yanına gitme imkanım yok ama onların dediklerini önemserim. Ben yaşadığım şehirdeki önemli adamları takip ederim. Ben buraya gelip, buraya asılan gazeteleri okur etraftan haberdar oluyorum. Ben Edirneliyim, Edirne’de yayınlanan aşağı yukarı 8-9 gazete var diye biliyorum ama burada çoğu zaman 1 veya 2 tane gazete duruyor. Ben diğerlerini de merak ediyorum. Bazen cebimde param olmuyor ve gazete alamıyorum. Ha derlerse ki okumak zorunda değilsin diye o zaman bu panoyu buradan kaldırsınlar ki en azından yok deriz” dedi.
SİYASET
Yayınlanma: 09 Ocak 2016 - 00:00
Yerel gazeteler o-ku-na-mı-yor!
Edirne’de yaşayan kent sakinleri, yayınlanan yerel gazeteler için ayrılan panonun bakımsızlığından şikayetçi olduklarını belirttiler. “YEREL GAZETELER BİZİM HER YERDE SESİMİZ” Edirne halkı, yayın hayatına devam eden yerel ...
SİYASET
09 Ocak 2016 - 00:00









