Trakya Bölge Veteriner Hekimler Odası Başkanı Dr. Erdal İlgü et ithalatı konusunda açıklamalarda bulundu. Dışa bağımlı bir politika yürütüldüğünü vurgulayan İlgü, hayvancılık yapan kesimin üretimi terk ederek büyük kentlere göç etmeye başladığını dile getirdi. Bu durumun işsizliği arttırdığını ifade eden İlgü, yerli üreticinin desteklenmesi ve kendi kendine yetebilen bir ülke haline gelmemiz gerektiğini söyledi.Trakya Bölge Veteriner Hekimler Odası Başkanı Dr. Erdal İlgü, kamuoyuna yaptığı açıklamada yerl, üreticicnin desteklenmesi gerektiğini vurguladı. İlgü, canlı hayvan thalatı ile ilgili son günlerde yaşananlar nedeniyle yaptığı açıklamasında şu ifadelere yer verdi:“Dünyadaki bütün ülkeler için hayvancılık, ülkelerin geleceği için stratejik öneme sahip bir konudur. İnsanların sağlıklı beslenebilmesi için günde 75-80 g protein almaları ve bununda 30-35 gramının hayvansal orijinli protein olması gerekmektedir. Çünkü insanların dengeli beslenmesi için şart olan esansiyelamino asitler hayvansal orijinli proteinlerde bulunmakta, bitkisel orijinli proteinlerde bulunmamaktadır.Ülkemizde sığır eti, genellikle süt üretimi için yetiştirilen hayvanlardan elde edildiğinden, süt sığırcılığına gereken önem verilmelidir. Bunun yanında canlı ağırlık artışı yüksek ırklar veya bu ırklar ile diğerlerini melezleyerek verim artırılmalı ve genetik ilerleme sağlanmalıdır. Türkiye’de hayvancılık işletmelerinin yüzde 85’i 10 baş ve altında hayvanı olan küçük aile tipi işletmelerden oluşmaktadır. Hayvancılıkta girdilerinise yüzde 80-85 bölümünü yem oluşturmaktadır.Bu durumda ülkemiz için beklenen tarım politikası, dışa bağımlılığı tamamen ortadan kaldıracak üretimi sağlayacak politikalar üretmek, süt fiyatlarını en büyük girdi olan yem fiyatı ile sabitlemek, küçük işletmeleri destekleyerek göçü ve işsizliği önlemek, ülkesinin sağlıklı nesiller yetiştirmesini sağlamak, yaptığı fazla üretimi dış ülkelere ihraç etmek olmalıdır. Ancak yıllardır ülkemizde bunun hep tersi uygulanmaktadır. Dışa bağımlılığı azaltacağımıza tamamen dışa bağımlı hale geldik. Bu gün süt/yem paritesi 1, yani bir kilo süt ile bir kilo yem alınabiliyor. Buda süt üretiminden işletmelerin zarar ederek çekilmelerine neden olmaktadır. İşsizlik ve göç artmaktadır. Süt üretimi yapan dişi materyal kesildikçe, doğal sonuç olarak besi materyali bulunamamakta, bunun sonucunda et fiyatları yükselincede et ithalatı yapılmakta,üreticimiz değil yabancı üretici desteklenmektedir.Bu söylediklerimizi düşünmek ve söylemek için çok zeki olmaya gerek yok ancak ülkesinin çıkarlarını ve geleceğini düşünen politikacılar ve yöneticiler olması gerekir. Sorun buradadır. Bu gidişle biz hayvan ve hayvansal ürünlerde tamamen dışa bağımlı hale geleceğiz. Bu gün etin kilosu 46 TL oldu diye ithalata sarılanlar, yarın dış ülkelerin ne idiğü belli olmayan etine 100 TL ödemek zorunda kalacaklardır. Bu gün sütün düşük ve etin yüksek fiyatı yüzünden kesilen damızlık hayvanların yerine yeniden sıfır faiz yalını ile, şimdiki fiyatın iki katına damızlık düve ithal etmeye başlarlar.Sonuç olarak, bu kötü gidişin önlenmesinin en temel şartlarının başında süt/yem paritesinin 1,5 olmasının sağlanması gelmektedir. Bunun dışında et ihtiyacını karşılamak için saf ırk tohumlamanın dışında kullanma melezlerinin uygulamaya geçirilmesi ve etçi ırk hayvan yetiştiriciliğinin özendirilmesi, kısa vadeli çözümler yerine uzun vadeli planlar yapılması gerekmektedir”
SİYASET
Yayınlanma: 13 Ağustos 2015 - 00:00
Yerli üretici desteklenmeli
Trakya Bölge Veteriner Hekimler Odası Başkanı Dr. Erdal İlgü et ithalatı konusunda açıklamalarda bulundu. Dışa bağımlı bir politika yürütüldüğünü vurgulayan İlgü, hayvancılık yapan kesimin üretimi ...
SİYASET
13 Ağustos 2015 - 00:00








