Edirne Valiliği, Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Derneği ve MEF Üniversitesi işbirliğinde Edirne Lisesi'nde 2. Ulusal Eğitimde Dönüşüm Forumu etkinlikleri açılış programıyla başladı.
Edine Lisesinde gerçekleştirilen 2. Ulusal Eğitimde Dönüşüm Forumunda açılış konuşmasını kürsüde değil de konferans salonunda gezerek konuşan Edirne Valisi Ekrem Canalp; "Eğer değişim kaçınılmazsa, kamu yönetimini de eğitimi de yeniden tasarlamak ve ele almak bir zaruriyettir” diye belirtti.
Eğitimin kalitesi ve niteliğinin artması için çalışmalar yapıldığını söyleyen Edirne Valisi Ekrem Canalp; "dönüşüm dediğiniz şey hayatın her alanında. Bunu biraz daha içene girerseniz bunun adı reform. Kamu yönetiminde reform,eğitimde reform. Bir baktığınızda Türkiye’de kamu yönetiminde reformda tartışmalar hiçbir zaman bitmedi. Eğitimde reform tartışmaları hiç bitmedi dimi. Bu bir gereklilik çoğu zaman da bir zorunluluktur. Biz dönüşümün ve değişimin kaçınılmaz olduğunu biliyoruz. Eğer değişim kaçınılmazsa, kaçınılmaz olan değişime uygun şekilde kamu yönetimini de eğitimi de yeniden tasarlamak ve ele almak bir zaruriyettir. Sürekli değişimi ve dönüşümü yaşamak zorundayız. Bu bizim yaşantımızın kaçınılmaz gerekliliğidir. Eğitimde dönüşüm dediğimiz zaman buradan neyi anlamamız gerekiyor. Bir tanesi kurumsal dönüşüm ama ikincisi de bireysel dönüşüm. Edirne’de eğitim kalitesinin ve niteliğinin artması için 156 adet tasarım beceri atölyeleri açtık. Eğitimin gelişmesi için bu atölyelerin zaruri ihtiyaç oldu ve okullardan her gün yeni sistemleri uygulamaya koyarak eğitim reformunun çıtasını yükseltmeye devam ediyoruz” dedi.
Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Derneği Başkanı Dr. Adem Çilek; bizim bir sloganımız var ‘işimiz eğitim gücümüz eğitim’. Biz söylenmeyeni söyler, yapılmayanı yapar bugün bizim derdimiz eğitim. Eğitimde bir meslek odası olmalı. Bu da ayrışmadan kutuplaşmadan, sadece eğitimin sorunlarını masaya koyan ve çözümlerini alan bir meslek odamız yok. Meslek odası olsa eğitimde ki sorunların yüzde 50’si çözülür. Kovid-19 salgınının eğitim alanında farklı yaklaşımların yaşanmasına neden oldu. Biz artık bugün okullar ne zaman açılacaktan ziyade yarından başlayacak şekilde 30-40 yıllık vizyonumuzu ortaya koyup bu vizyon doğrultusunda eğitimi bir memleket meselesi haline getirmeliyiz. Eğitimde ki sorunları çözmek için eğitime memleket meselesi olarak bakıp sorunları çözmeliyiz “dedi.
MEF Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Özcan ise biz çocuklarımızın iyi yerlerde okusun,iyi eğitimler alsın, iyi işlerde çalışsın istiyoruz. Bunun yanından iyi biz çocuk olsun,doğayı insanları hayvanları anlasın, başkalarına da örnek olsun. Biz başarılı erdemli çocuklar istiyoruz. Gelecek nesillerin yetişmesinde öğretmenlere büyük görevler düştüğünü ifade etti.
Edine Lisesinde gerçekleştirilen 2. Ulusal Eğitimde Dönüşüm Forumunda açılış konuşmasını kürsüde değil de konferans salonunda gezerek konuşan Edirne Valisi Ekrem Canalp; "Eğer değişim kaçınılmazsa, kamu yönetimini de eğitimi de yeniden tasarlamak ve ele almak bir zaruriyettir” diye belirtti.
Eğitimin kalitesi ve niteliğinin artması için çalışmalar yapıldığını söyleyen Edirne Valisi Ekrem Canalp; "dönüşüm dediğiniz şey hayatın her alanında. Bunu biraz daha içene girerseniz bunun adı reform. Kamu yönetiminde reform,eğitimde reform. Bir baktığınızda Türkiye’de kamu yönetiminde reformda tartışmalar hiçbir zaman bitmedi. Eğitimde reform tartışmaları hiç bitmedi dimi. Bu bir gereklilik çoğu zaman da bir zorunluluktur. Biz dönüşümün ve değişimin kaçınılmaz olduğunu biliyoruz. Eğer değişim kaçınılmazsa, kaçınılmaz olan değişime uygun şekilde kamu yönetimini de eğitimi de yeniden tasarlamak ve ele almak bir zaruriyettir. Sürekli değişimi ve dönüşümü yaşamak zorundayız. Bu bizim yaşantımızın kaçınılmaz gerekliliğidir. Eğitimde dönüşüm dediğimiz zaman buradan neyi anlamamız gerekiyor. Bir tanesi kurumsal dönüşüm ama ikincisi de bireysel dönüşüm. Edirne’de eğitim kalitesinin ve niteliğinin artması için 156 adet tasarım beceri atölyeleri açtık. Eğitimin gelişmesi için bu atölyelerin zaruri ihtiyaç oldu ve okullardan her gün yeni sistemleri uygulamaya koyarak eğitim reformunun çıtasını yükseltmeye devam ediyoruz” dedi.
Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Derneği Başkanı Dr. Adem Çilek; bizim bir sloganımız var ‘işimiz eğitim gücümüz eğitim’. Biz söylenmeyeni söyler, yapılmayanı yapar bugün bizim derdimiz eğitim. Eğitimde bir meslek odası olmalı. Bu da ayrışmadan kutuplaşmadan, sadece eğitimin sorunlarını masaya koyan ve çözümlerini alan bir meslek odamız yok. Meslek odası olsa eğitimde ki sorunların yüzde 50’si çözülür. Kovid-19 salgınının eğitim alanında farklı yaklaşımların yaşanmasına neden oldu. Biz artık bugün okullar ne zaman açılacaktan ziyade yarından başlayacak şekilde 30-40 yıllık vizyonumuzu ortaya koyup bu vizyon doğrultusunda eğitimi bir memleket meselesi haline getirmeliyiz. Eğitimde ki sorunları çözmek için eğitime memleket meselesi olarak bakıp sorunları çözmeliyiz “dedi.
MEF Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Özcan ise biz çocuklarımızın iyi yerlerde okusun,iyi eğitimler alsın, iyi işlerde çalışsın istiyoruz. Bunun yanından iyi biz çocuk olsun,doğayı insanları hayvanları anlasın, başkalarına da örnek olsun. Biz başarılı erdemli çocuklar istiyoruz. Gelecek nesillerin yetişmesinde öğretmenlere büyük görevler düştüğünü ifade etti.