Edirne Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürü Özgür Hakan Savaşçı; “Bazı vatandaşlarımız ağaç kesimi ve bakımı hakkında bilinçsiz veya yanlış bilgilere sahip” diyerek gazetemize konu hakkında detaylı açıklamalarda bulundu. Edirne’nin popüler semtlerinden Karaağaç yolu üzerisinde bulunan ve 3 Şubat 2015 tarihinde yaşanan büyük taşkında, zarar görmüş, çürümüş vs. haricinde bakıma ve kesime ihtiyaç duyulan ağaçların olduğu görüldü.Karaağaç yolu üzerinde bulunan ağaçların sürücüler ve yayalar için tehlike yarattığı düşünülüyor.Karaağaç’da yaşayan veya iş için orada ikamet eden vatandaşlar, konu hakkında görüşlerini bildirdi. Karaağaç’a iş nedeniyle giden Necdet Edipoğlu (47) konu hakkında: “Karaağaç’a iş için gidiyorum. Karaağaç’ı seviyorum ve güzelliğini seviyorum. Bahsedilecek çok konu var fakat Belediye’yi bunun için suçlamak da doğru olmaz. Ancak gözle görülür bir tehlike var. Her gün bu yoldan geçiyorum. Etrafa bakarken ister istemez gözüme takılıyor bazı ağaçlar. Taşkından sonra zaten ömrü dolan ağaçlar ya yıkıldı ya da zarar gördü. Bazı ağaçlar var ki bakımı geldiği bariz belli. Doğal olarak büyüyorlar ve biz insanoğlu aracılığı ile iyileştirmeleri ve bakım işleri yapılıyor. Ben gördükçe de söylüyorum belediye çalışanlarına. Şurada böyle ağaç var burada böyle ağaç var diye. Binevlerde, Ayşekadın yerleşkesinde bakım yapıyorlar. Olabildiğince iletmeye çalışıyorum görevlilere ama Karaağaç’ta çok ağaç var ve birçoğunun yaşı çok yüksek. Ama fark ediyorum ki ya bizi adam yerine koymuyorlar ya da iş yapmak istemiyorlar. Yetkililerin bir an önce yola sarkan dalları ve de bakımı gelmiş ağaçlara bir el atmalarını rica ediyorum. Her gün buradan araç ve yaya geçiyor. Hiç kimse istemez bir kötülük olsun. Biz vatandaş olarak sıkıntılarımızı ileteceğiz. Sadece Belediye değil, yetkililer kimse görevini yapacak. Onlar da insan, her şeye yetişemiyorlar belki. Fakat biz de gördüğümüz olumsuzlukları söylemekle yükümlüyüz. Tek başımıza değiliz hiçbirimiz.” düşüncelerini anlattı. BAKIMLARI YAPILIYOREdirne Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğünün yaptığı ağaç bakımı işi devam ediyor. Trakya Üniversite Ayşekadın Yerleşkesi ve etrafında bulunan ağaçların bakımı devam ederken, Edirne Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürü Özgür Hakan Savaşçı’dan aldığımız bilgiye göre; “Ağaçların kesim şekli ve kesim zamanına vatandaşlarımız bilmeden yorumlar yapması bizi açıkçası üzüyor. Bazı ağaçların türü ve büyüme şekline göre budama yapıyoruz ve şunu da belirtmek isterim ki, Özel mülkiyetteki bahçe veya alanlarda bulunan ağaçlara budama ve bakım yapamıyoruz. Tehlike sınırında olan ağaçlara öncelik veriyoruz. Bazı insanlarımız keyfe kader bizi veya bilmeden bizi arayıp ‘bu ağacı kesin’ diyorlar. Örneğin bi vatandaşımız bizi arayıp ‘ben arabamı park edeceğim ama evimin önündeki bu ağaç buna engel oluyor. Gelin bunu kesin’ şeklinde bizden işlem yapmamızı istiyor. Tekrar söylüyorum bu yanlış. Ağaçların sadece budama işlemi değil, kesim ve dikim işlemlerinin zamanları farklı ve aşamalı bir şekilde gerçekleşiyor. En son Trakya Üniversitesi Ayşekadın yerleşkesinde yaptığımız budama işinde can ve mal tehlikesi olduğunu gördük ve gerekli budama işlemini gerçekleştirdik. En son yaşadığımız fırtına ve taşkın olaylarında 175 adet ağacımızı kaybettik. Zarar gören ve zamanla ağaca kötü yük olacak olan dalları kesmek için işlem yaparken vatandaşlar ‘ağaçları kafalarına göre kesiyorlar’ diye bizi suçluyor.” dedi. VATANDAŞ HAKLI AMA BİLİNÇSİZAğaçların bakım ve kesim işlerinde halkın bilgi edinmeden kendilerini eleştirdiklerini, bazı ağaçlarında işlem görmesi için konum bakımından çok elverişli olmaması nedeniyle işlem yapmadıklarına dair; “Halkımızdan sorular ve istekler oluyor. Doğal olarak ilgileniyoruz ama bazı özel durumlarda biz müdahale edemiyoruz. Ağaçların bakımını yapacağımız yerler makinelere ve çalışan görevlilerimizin çalışması için müsait olmadığı için daha müsait bir zaman ve pozisyon bekliyoruz. En basiti Karaağaçtaki ağaçları kesmek istiyoruz. Karaağaç’da sürekli bir trafik söz konusu. Bakım yapabilmemiz adına trafiği biraz meşgul etmemiz gerekiyor ama insanlarımız bu seferde ‘trafiği meşgul ediyorlar.’ diye kötü yorumlarda bulunuyorlar ve şunu da söylemek istiyorum. Biz yaşadığımız fırtına ve taşkınlarda zarar gören ağaçları kestiğimizde de ‘Ağaçları ziyan ettiler’ diyorlar. Zamanını kolladığımız ağaçların bakımı geldiğinde ise bize kestirmiyorlar. Vatandaşlarımıza şunu demek istiyorum. Biz ağaçların yaşından, bakımına tarihlerini takip ediyoruz. Özel mülkiyetteki alan ve bahçelerdeki ağaçlar için bir işlem yapamıyoruz. Bizi aradıklarında kendi evimiz bahçemizde yaptığımız ne varsa aynı ilgi ve alakayla onların kapılarına kadar gidiyoruz. Ancak bizim sorumluluğumuzda ve de alanımızda olmayan şeyler istiyorlar ve bize karşı kötü bir eleştiride bulunuyorlar ve de bizi yanlış anlıyorlar. Öncelik olarak kamuyu tehlikeye sokacak ve zararlı ağaçlara öncelik veriyoruz ve en müsait zamanda diğer ağaçların da bakım ve kesimini gerçekleştiriyoruz.” diyerek detaylı açıklamalarda bulundu.
SİYASET
Yayınlanma: 25 Aralık 2015 - 00:00
Ağaç kesimi hakkında yanlış bildiklerimiz
Edirne Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürü Özgür Hakan Savaşçı; “Bazı vatandaşlarımız ağaç kesimi ve bakımı hakkında bilinçsiz veya yanlış bilgilere sahip” diyerek gazetemize konu hakkında ...
SİYASET
25 Aralık 2015 - 00:00









