Edirne Tanıtım ve Turizm Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Bacıoğlu, Edirne gündeminde çok konuşulan Çin turizmi hakkında çeşitli açıklamalarda bulundu. Bacıoğlu; “Edirne olarak sadece Çinli değil, Uzakdoğulu turistlere nasıl daha iyi tanıtabiliriz bunları planlamak lazım. Önce zor olanı değil kolay olanı yaparak işe başlayıp kısa vadeli değil uzun vadeli çalışmalar yapmak gerekir” dedi. “EDİRNE’Yİ DAHA İYİ TANITMANIN YOLLARI ARANMALI”Türkiye ve Edirne’nin gündeminde konuşulan Uzakdoğu turizmine dair açıklamalar devam ediyor. Özellikle Çinli turistlerin son günlerde Türkiye’ye ilgi göstermesine yönelik Edirne Tanıtım ve Turizm Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Bacıoğlu, Gazetemiz Muhabiri ve Yazarı Bekir Tüccar’a verdiği demeçte; “Edirne’yi daha iyi tanıtmanın yolları aranmalı” şeklindeki sözleriyle konuya farklı bir bakış açısıyla bakılması gerektiğini vurguladı. Bacıoğlu, açıklamasında uzun vadeli yapılacak işlerin turizme daha da yararlı olacağını belirterek; “Çinli turistlerin son günlerde Türkiye’ye duyduğu ilgiyi tam net olarak bilmiyorum. Son günlerde gündemde olan bir konu. Hürriyet Gazetesinin hazırladığı Türkiye’nin en iyi mimari eserleri sıralamasında Mimar Sinan’ın Selimiye Camii 2. ile II. Beyazıt Külliyesi 37. sırada yer almış. Güzel şeyler bunlar. Kentinizde yer alan tarihi eserlerin otoriter kesimler tarafından beğenilmesi ayrı bir mutluluk ancak biz bunları ne kadar değerlendiriyoruz. Örneğin Japonlar, Çanakkale ve İstanbul’a yoğun ilgi gösteriyorken, biz bunların ne kadarının ilgisini Edirne’ye çekebildik. Sadece Çinli veya Japon değil, Uzakdoğu’dan gelen turistlerin ilgisini daha çok çekebilmek için uzun soluklu işler yapılmalı diye düşünüyorum. Zordan kolaya değil, kolaydan zora doğru bir sistemle bu işleri düzenlememiz gerekir. Çin turizmi gibi bir önceliğimizin olduğunu düşünmemek gerek. Piyasa girebilmek için gerek alt yapı, gerek kentin kapasitesi gözden geçirilmesi ve düşünülmesi lazım bu konuları tekrar tekrar ele alınması lazım” şeklinde konuştu. “BULGARİSTAN, YUNANİSTAN VE TÜRKİYE ORTAKLAŞA BİR ÇALIŞMA DA YÜRÜTEBİLİRLER”Bacıoğlu, Uzakdoğulu turistlerin bölge ve ülkeler arası kazanç sağlayabileceğini belirtti. Yunanistan, Bulgaristan ve Türkiye’nin ortaklaşa bir çalışma yürütebileceklerini belirten Bacıoğlu; “Şu bir gerçek 150 Milyonluk bir nüfus Çin’in zengin kısmını oluşturuyor. Örneğin: 150 Milyonluk Çinli zengin kitlenin St. Petersburgh’a yoğun ilgi gösteriyor. Yapılması gerekenlerin başında Çinli turist organizasyonu yapan turlar veya tur organizasyonu yapan kişilerle iyi bir iletişim ve bilgi alış verişi olmalı. Neler yapılabilir? Neler gereklidir? Kısa ve uzun sürede ne gibi artılar veya eksiler kazanılır? gibi araştırmalar yapılarak, soruların net cevaplarını almak gerekir. Bir Çinli turist 2000 dolar veya euro harcayıp Türkiye’ye gelip sadece Edirne’yi gezmez veya İstanbul’u. Edirne’de hava alanı olmadığı için İstanbul üzerinden buraya yönlendirebiliriz. Örneğin Çinli veya Uzakdoğulu turistleri Selanik’de Sofya’da görmüş olsak ve buna dair net bir istatistik verilerimiz elimizde olsa Edirne’ye veya Türkiye’ye dair daha belirli ve faydalı hamleler yapabiliriz. Başlı başına 10-15 bin Uzakdoğulu turisti Edirne’ye çekmek konusunda çok büyük ve yorucu bir enerji sarf etmeleri gerekir. Daha önceden de buna benzer tarzda deneyimler oldu. Trakya Kalkınma Ajansı tarafından Trakya’yı tanıtmak amaçlı Moskova fuarına ve Uzakdoğuya gidildi. Sınır ötesi destinasyonlar ya da ülke içi büyük destinasyonlar bir parçası olarak sunmak Bakanlığımızın çalışmasıyla daha başarılı olur. Bulgaristan, Yunanistan ve Türkiye ortaklaşa bir çalışma da yürütebilirler” dedi. ST. PETERSBURGH GİBİ OLMAK GEREKİYORÇinli turistlerin Dünya üzerinde en çok ilgi duyduğu yerin St. Petersburgh olduğunu belirten Bacıoğlu: “Çinli turistler Dünya’nın bazı ülkelerinde özellikle St. Petersburgh’a gösterdiği gibi özel bir ilgi uyandırsa. Hatta St. Petersburgh halkı neredeyse Çinli turistler bıkmış durumda. St. Petersburgh’daki gibi bir ilgi yaratabilsek de keşke gelseler. Türkiye’ye Çinli, Koreli, Japon vs. Uzakdoğulu turistlerin ne kadarı bizim büyük şehirlerimize geliyor? Buralarda nasıl yerleri tercih ediyor? Aradıkları neler? En çok istedikleri neler? Kentinizde yer alan tarihi eserlerin otoriter kesimler tarafından beğenilmesi ayrı bir mutluluk ancak biz bunları ne kadar değerlendiriyoruz. Örneğin Japonlar, Çanakkale ve İstanbul’a yoğun ilgi gösteriyorken, biz bunların ne kadarının ilgisini Edirne’ye çekebildik? Bu konuyu ülkesel olarak ele almak, maliyet ve kazanca yönelik çalışmalar yürütülebilir. Çok kısa vadede net sonuçlar alamayacağımızı düşünüyorum. Bu yüzden uzun vadeli çalışmalar gerektiren bir çalışmalar yapılması gerekli. Edirne’yi daha iyi nasıl tanıtabiliriz? Turizm pazarıyla uğraşan kişilerin nasıl daha verimli çalışabileceklerinden tutun da alt yapınıza kadar pek çok konuyu içine alan ciddi bir konu. Edirne Tanıtım ve Turizm Derneği Yönetimi olarak bizde elimizden geleni yaparız” ifadelerini kullandı.
KÜLTÜR-SANAT
26 Ağustos 2017 - 06:26
"Edirne'yi daha iyi tanıtmanın yolları aranmalı"
KÜLTÜR-SANAT
26 Ağustos 2017 - 06:26