Edirne Valiliği ile Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı’nca yürütülen “Akademi Rumeli 3″ etkinliği kapsamında, Balkanlar’dan gelen 150 üstün yetenekli öğrencinin Edirne’deki eğitimi sona erdi. Akademiye katılan öğrenciler, edebiyat, düşünce, güzel sanatlar, sinema, tiyatro, müzik, tarih ve kültür alanlarındaki atölyelerde 17-21 Ağustos’ta eğitim gördü.Edirne Valisi Dursun Ali Şahin, halk eğitim merkezinde düzenlenen kapanış töreninde yaptığı konuşmada, sayılı günlerin çabuk geçtiğini, önemli olanın dostlukla ve güzellik olduğunu ifade ederek, “Bulgaristan, Yunanistan, Kırım ve diğer ülkelerden gelen öğrencilere ‘Hoş geldiniz’ demiştik. Ama bugün diyoruz ki, elveda, elveda. Elveda günleri biraz zordur. Bugünler hem sevinç hem de hüzündür. Bir hafta geldi, geçti. Öğrenciler dağarcıklarına yeni şeyler koydu. Bu arada bunu gerçekleştirirken mutlaka eksiklikleriniz olmuştur. Şu bir gerçektir ki, hedefimiz bugünümüzün dünden daha iyi, yarınımızın da bugünden daha iyi olmasıdır. Biz değişerek devam edeceğiz. Biz devam ederek değişeceğiz. Kusursuz bir eğitimi sizlere sunmak için uğraşacağız.”Kapanış töreninde, Başbakan Başmüşaviri ve Birleşmiş Milletler Medeniyetler İttifakı Eşgüdüm Kurulu Başkanı Prof. Dr. Bekir Karlığa, yazar-şair Yavuz Bülent Bakiler, hat sanatçısı İsmet Keten ve Edirne Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Özcan da birer konuşma yaptı.Konuşmaların ardından 31 sanatçı ve edebiyatçı ile Balkanlardan gelen 150 üstün yetenekli öğrenciye belgeleri verildi. Bu yıl üçüncüsü düzenlenen Akademi Rumeli Projesi çerçevesinde, Balkanlar’da edebiyat, düşünce, güzel sanatlar ve sahne sanatlarında üstün yeteneği bulunan lise ve üniversite çağındaki Türk çocukları, Edirne’deki sanat atölyelerinde, yazar, çizer, sanatçı ve akademisyenlerle buluştu ve Türkçelerini geliştirdi. Valiyi ziyaret ettilerPrograma katılar öğrenciler Vali Dursun Ali Şahin’e veda ziyaretinde bulundular.Edirne Valisi Dursun Ali Şahin’i gruplar halinde ziyaret ederek veda eden öğrenciler, projeden çok memnun olduklarını ve ileriki yıllarda da devam etmesini istediler. Vali Şahin, projenin çok verimli olduğuna inandığını devam edeceğini, ailelerine selam söylemelerini istedi. Vali Şahin ve öğrenciler daha sonra valilik bahçesinde toplu olarak fotoğraf çektirdi.16-25 Ağustos tarihleri arasında gerçekleştirilen Akademi Rumeli 3 projesine Türkiye, Kosova, Makedonya, Romanya, Bulgaristan, Gagavuz yeri, Kırım ve Bosna Hersek’ten 150 genç katıldı.
SİYASET
Yayınlanma: 25 Ağustos 2015 - 00:00
Elveda Akademi Rumeli
Edirne Valiliği ile Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı'nca yürütülen "Akademi Rumeli 3" etkinliği kapsamında, Balkanlar'dan gelen 150 üstün yetenekli öğrencinin Edirne'deki eğitimi sona erdi. ...
SİYASET
25 Ağustos 2015 - 00:00









