Edirne’de son aylanra şehirlerarası ulaşımda yaşanan sıkıntılar bitmek bilmiyor. Nilüfer Turizm adına konuşan İşadamı Ömer Erakman, yaşanan sorunlar nedeniyle mağdur olduklarını ifade ederek, Edirnelilere hizmet etmek istediklerini ve bu taleplerinin engellendiğini dile getirdi.Erakman, yaptığı basın toplantısında son aylarda gündemden düşmeyen şehirlerarası toplu ulaşım sistemi hakkında önemli açıklamalara bulundu. Nilüfer Turizmin, otogar kiralanmadan önce 3 yıldır Edirne-İstanbul arasında yolcu taşımacılığı yaptığının altını çizen, Erakman, “Otogar kiralanınca Nilüfer Turizm ve diğer arkadaşlar yer verilmediği için işletmelerini kapatmak zorunda kaldı. Yaklaşık 10 ay süresince otogarı alan işletmeden ve belediyeden defalarca yaptığımız yer kiralama taleplerimiz sonuçsuz kaldı” dedi.
OTOGAR SATILDIMI YOKSA KİRALANDIMI?
Erakman, belediyeye “Belediye, otogarı bu işletmeye sattı mı yoksa kiraladı mı?” diye sorarak başladığı açıklamada şunlara yer verdi:
“Bu işletmenin aldığı şartnamede “alt kiracılara kiralayacaktır” maddesi gerek işletme gerekse belediye tarafından niye uygulanmamaktadır? Diğer çok önemli bir nokta da Tuzcular Tesisin’ de, Metro Turizm’ in de bizim gibi hat izni olmasına rağmen neden onu önlemek için girişimde bulunmamaktadır?
BELEDİYE TAM YETKİLİDİR
Biz belediye yetkisizdir demiyoruz. Tam aksine, rekabet ortamını sağlamak ve keyfi uygulamaları önlemek açısından tam yetkilidir ve çalışacak işletmelere yer temin etmelidir. Ancak, belediye başkanımız görüşme taleplerimizi dahi kabul etmemektedir. Rekabet Kurumu’ na yapılan başvurular üzerine, Rekabet Kurumu konuyla ilgili soruşturma açılmasına karar vermiştir.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, rekabetin oluşması ve halkın daha ucuz ve daha kaliteli hizmet alması açısından yönetmeliğin 61. ve 62. maddelerine göre hat izni vererek doğrusunu yapmıştır. Çünkü şu andaki işletmenin, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’ dan aldığı son fiyat 32.00 TL dir. Bugün insanlar 23.00 TL ye taşınıyorsa bizim burada çalışıyor olmamızdandır. Ancak yazıhanelerimiz kapatılıyor olması, ücretsiz servis araçlarımızın engellenmesi Edirnelilere daha iyi hizmet götürmemizi engellemektedir. Nerdeyse belediye encümeninin tek konusu bizleriz, bir günde bir çok karar çıkararak hizmet etmemizin önünü kesmektedirier. Haklı olan bizler, haksız konuma düşürülmek istenmekteyiz.
MAĞDUR OLAN BİZİZ.
Hizmet etmemizin önlenmesi Edirne halkına haksızlıktır. Edirneliler bunu hak etmemektedirler. İşletmeyi alan arkadaşımız çalışacak işletmelere yer versin biz de otogardan çalışalım, hizmet yarışı yapalım ve sonuçta Edirne’ de yaşayanlar kazansın. Tekelleşmenin kimseye faydası olmaz.
10 aydır bu arkadaşlar ücretsiz servislerini Serhat Birlik’ e çektirdi ve bunun bütün masraflarını da Serhat Birlik ödedi ama biz gelince, kendi ücretsiz servislerini koydu ve kendi yolcusuna daha iyi hizmet vermeye başladı. Biz ailece 50 yıldır bu işi yapıyoruz. Yazıhanelerimizin kapalı olduğu dönemde bu işi bırakmayı bir çok defa düşündük. Ancak mücadele etmeden bu işi bırakmak kaçmak olurdu, Edirnelilere vefasızlık olurdu. Mücadeleye devam ettik; yılmadık. Bu mücadelede Edirnelilerin verdiği desteğe de ayrıca teşekkür etmek istiyoruz.”
OTOGAR SATILDIMI YOKSA KİRALANDIMI?
Erakman, belediyeye “Belediye, otogarı bu işletmeye sattı mı yoksa kiraladı mı?” diye sorarak başladığı açıklamada şunlara yer verdi:
“Bu işletmenin aldığı şartnamede “alt kiracılara kiralayacaktır” maddesi gerek işletme gerekse belediye tarafından niye uygulanmamaktadır? Diğer çok önemli bir nokta da Tuzcular Tesisin’ de, Metro Turizm’ in de bizim gibi hat izni olmasına rağmen neden onu önlemek için girişimde bulunmamaktadır?
BELEDİYE TAM YETKİLİDİR
Biz belediye yetkisizdir demiyoruz. Tam aksine, rekabet ortamını sağlamak ve keyfi uygulamaları önlemek açısından tam yetkilidir ve çalışacak işletmelere yer temin etmelidir. Ancak, belediye başkanımız görüşme taleplerimizi dahi kabul etmemektedir. Rekabet Kurumu’ na yapılan başvurular üzerine, Rekabet Kurumu konuyla ilgili soruşturma açılmasına karar vermiştir.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, rekabetin oluşması ve halkın daha ucuz ve daha kaliteli hizmet alması açısından yönetmeliğin 61. ve 62. maddelerine göre hat izni vererek doğrusunu yapmıştır. Çünkü şu andaki işletmenin, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’ dan aldığı son fiyat 32.00 TL dir. Bugün insanlar 23.00 TL ye taşınıyorsa bizim burada çalışıyor olmamızdandır. Ancak yazıhanelerimiz kapatılıyor olması, ücretsiz servis araçlarımızın engellenmesi Edirnelilere daha iyi hizmet götürmemizi engellemektedir. Nerdeyse belediye encümeninin tek konusu bizleriz, bir günde bir çok karar çıkararak hizmet etmemizin önünü kesmektedirier. Haklı olan bizler, haksız konuma düşürülmek istenmekteyiz.
MAĞDUR OLAN BİZİZ.
Hizmet etmemizin önlenmesi Edirne halkına haksızlıktır. Edirneliler bunu hak etmemektedirler. İşletmeyi alan arkadaşımız çalışacak işletmelere yer versin biz de otogardan çalışalım, hizmet yarışı yapalım ve sonuçta Edirne’ de yaşayanlar kazansın. Tekelleşmenin kimseye faydası olmaz.
10 aydır bu arkadaşlar ücretsiz servislerini Serhat Birlik’ e çektirdi ve bunun bütün masraflarını da Serhat Birlik ödedi ama biz gelince, kendi ücretsiz servislerini koydu ve kendi yolcusuna daha iyi hizmet vermeye başladı. Biz ailece 50 yıldır bu işi yapıyoruz. Yazıhanelerimizin kapalı olduğu dönemde bu işi bırakmayı bir çok defa düşündük. Ancak mücadele etmeden bu işi bırakmak kaçmak olurdu, Edirnelilere vefasızlık olurdu. Mücadeleye devam ettik; yılmadık. Bu mücadelede Edirnelilerin verdiği desteğe de ayrıca teşekkür etmek istiyoruz.”