30 yıllık ihmalden dolayı Edirne halkının bugün yaşadığı sıkıntıya dikkat çeken Gürkan, “Biz 30 yıllık ihmale son vermek istiyoruz. 10 Ocak 2016 Pazar günü gerçekleştireceğimiz referandum işte bu yüzden çok önemli” dedi. Edirne’de sağanak yağış sonrası bazı cadde ve sokakların su altında kaldı. Bu su birikintilerinin kaynağını ve nedenini gazetecilere açıklayan, Belediye Başkanı Recep Gürkan yaşanan sıkıntıları yerinde inceledi. 30 yıllık ihmalden dolayı Edirne halkının bugün yaşadığı sıkıntıya dikkat çeken Gürkan, “Biz 30 yıllık ihmale son vermek istiyoruz. 10 Ocak 2016 Pazar günü gerçekleştireceğimiz referandum işte bu yüzden çok önemli” dedi. Sabah saatlerinde etkili olan sağanak yağış ve önceki günlerde yağan karların erimesiyle birlikte özellikle yağmur suyu toplama kanalı olmayan ya da yetersiz olan birçok cadde ve sokaklar sular altında kaldı. İşlerine ve okullarına gitmek için evden çıkan vatandaşların trafikte ve yollarda sorun yaşamasının ardından Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, basın mensuplarıyla birlikte sorun yaşanan bölgeleri gezdi. Başkan Gürkan, Yapılması planlanan alt yapı sorunlarını ve referandumun önemine değindi. Cadde ve sokaklarda biriken su birikintilerinin alt yapı sorunlarıyla biteceğini ve bu sorunun çok eski dönemlerden beri yaşandığının altını çizen Belediye Başkanı Gürkan, “Kasap deresi yatağının plansız bir şekilde imara açtığımız için bütün vadilerde toplanan sular aşağıda İlhami Ertem Caddesi’ne akıyor. Edirne’nin gerçekten alt yapı sorunlarını ele alıp bir seferde tümünü birleşik olarak çözmemiz gerekiyor. Ayrı ayrı değil bu Pazar günü referandumu da bunun için yapıyoruz” dedi. “ALTYAPI ÇALIŞMALARIYLA SORUN KALKACAK” İlhami Ertem Caddesi’ne gelen su yağmur suyu toplama kanalı olmadığından alt yapı taşıyamıyor. Bu mazgalın gelen bu yoğun suyu kaldırması, taşıması farklı yere götürmesi mümkün değil. Bunu ancak yeni yapacağımız, yağmur suyu toplama kanallarıyla çözmemiz mümkün. Dün tekrar bu konuyla ilgili toplantı yaptık arkadaşlarla, Edirne’yi bu sorundan kurtaracağız. Dr Sadık Ahmet Caddesi’ne giden Başkan Gürkan, şu anda bulunduğumuz yerin altında 120 m3’lük bir rezervuar mevcut, ve iki tane de büyük dalgıç pompa var. Bu dalgıç pompalar o köşede biriken suları burada topluyor, ve ana kanala suyu basıyor. Burada yarım saat sonra hiç su falan kalmaz. 10 Ocak’ta yapacağımız referandumda hayata geçireceğimiz projelerden biriside 29.022 metrelik yağmur suyu toplama hattıdır. Bu hattın yüzde 85’i yeni yerleşim bölgesine yapılacaktır. Asıl sorunumuz, 80’li yıllardan itibaren başlanan plansız olarak yapılan yeni yerleşim bölgesidir. İmar planı ve altyapıda büyük sorunlar yaşadığımız bu bölgede halkımıza söz verdiğimiz gibi kanalizasyon içme suyu, yağmur suyu toplama kanallarının yapımıyla bu sorunlara son vereceğiz” diye konuştu. Sokaktaki vatandaşlara sıkıntıları olup olmadığını soran Başkan Gürkan, yeni yapılan dalgıç pompalarıyla suyun kısa sürede akacağını belirtti. Vatandaşlar da son çalışmalardan sonra su birikintisi yaşamadıklarını kaydederek Başkana teşekkür ettiler. “EDİRNE HALKI BELEDİYEYİ ELEŞTİRMEKTE DE ÇOK HAKLI” Edirne halkının yaşadığı sıkıntıdan duyduğu üzüntüyü dile getiren Gürkan, “Edirne halkı bugün Edirne Belediyesi’ni çeşitli kanallardan eleştirdi. Eleştirmekte de çok haklı. Çünkü bazı yerlerde 30 yıllık, bazı yıllarda 20 yıllık, bazı yerlerde ise 10 yıllık ihmal söz konusu. Biz yıllardır yaşanan bu ihmalleri çözüme kavuşturacağız” diye konuştu.
SİYASET
Yayınlanma: 08 Ocak 2016 - 00:00
Gürkan yağmurdan sonra sokaklarda
30 yıllık ihmalden dolayı Edirne halkının bugün yaşadığı sıkıntıya dikkat çeken Gürkan, “Biz 30 yıllık ihmale son vermek istiyoruz. 10 Ocak 2016 Pazar günü gerçekleştireceğimiz ...
SİYASET
08 Ocak 2016 - 00:00









