10 Ocak 2016 Pazar günü yapılacak olan referanduma katılımın sağlanması için sosyal medyadan ve evlerin posta kutularına bilgilendirme notu ile davet mektupları bırakıldı. Kentin alt yapı sıkıntılarını çözmek için yapılacak olan referanduma katılımın sağlıklı olması adına, bilgilendirme ve davet zarfları bırakıldı.Sosyal medya ve hanelerin posta kutularına bırakılan bilgilendirme zarfları, referandum gününe kadar 7’den 70’e kentte yaşayan herkesin referandum hakkında bilgi edinip, oy kullanması gerektiği düşünülüyor.Başkan Gürkan dağıtılan referandum bilgilendirme zarflarında kentte yaşayanlara; “Tarihiyle, kültürüyle, insanıyla eşsiz bir kent olan güzel Edirne’mizde hep birlikte yaşıyoruz. Edirne’nin çağdaş insanları sizler için ne yapsak azdır. Bu amaç, bu aşk ve bu tutkuyla çıktığımız hizmet yolunda son derece önemli sorunlara ürettiğimiz çözümler, yaratıcı ve gerçekçi projelerle kısa sürede çok yol aldığımızı düşünüyorum. Sizlerden aldığımız destek ile daha da güzel çalışmalara imza atmaya devam edeceğiz. Göreve geldiğimiz ilk günden bu yana ara vermeden çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Edirne’mizin öncelikle çözüm bekleyen çok ciddi 2 problemi vardı. Bunlar vahşi çöp depolama ve alt yapıydı. “Edirne” ortak paydası altında, hiçbir siyasi ayrıma gitmeden, tüm kurumlarla işbirliği içinde serhad şehrimizi geleceğe taşıyacak projeleri hayata geçirmek en büyük iddiamızdır. 60 yıldır çözüme kavuşmayan vahşi depolama çöp alanı yerine, yapımına başladığımız ve 8 ay sonra halkımızın hizmetine kazandırılacak olan ‘Katı Atık Düzenli Depolama ve Bertaraf Tesisi’ projesi ile iddiamızı hayata geçireceğimizi kanıtlamış olduk. Ve sıra kentimizde kanayan bir yara olan alt yapı problemini çözmeye geldi. Sürekli patlayan, kesintilere sebep olan eskimiş içme suyu şebekesi ve her yağmurda halkımızı mağdur eden kanalizasyon şebekesi ile yağmur suyu toplama kanalları; kısacası, bugün ömrünü tamamlamış alt yapı Çağdaş Edirne’nin önündeki en büyük engel haline gelmiştir. Alt yapı problemini ortadan kaldırarak gelecek nesillere daha yaşanabilir, daha sağlıklı bir kent bırakmak adına Edirne Belediyesi olarak tüm hazırlıklarımızı tamamladık.” EDİRNE’NİN 50 YILLIK SU İHTİYACINI KARŞILAYACAK YENİ BİR PROJEÖnümüzdeki 40-50 yıllık içme suyu ihtiyacını karşılayacak yeni bir içme suyu şebeke projesi için çalışmalara başladık. 58 kilometre uzaklıkta ki Kayalıköy Barajı’ndan 1000’lik çelik borularla yeni bir içme suyu isale hattı kuruyoruz. Bu gelişmeler ile birlikte diğer yandan Kayalı Barajı’ndan temin edilecek suyun arıtılacağı yeni İçme Suyu Arıtma Tesisi’nin de yapım işi başlamış olup 730 iş günü içerisinde tamamlanacaktır. İÇME SUYU ŞEBEKESİ PROJESİYeni İçme Suyu Şebekesi Projesine de hız verdik. Mevcut şebekenin yaklaşık 100 km’si muhtelif yıllarda belediyemiz tarafından yenilenmiş olup, şebekemizde hala 1934 yılından kalan borular bulunmaktadır. 2015 yılı içerisinde yaklaşık 850 adet boru arızası ve 2000 adet abone bağlantılarından kaynaklı arıza giderilmiş, giderilirken işçilik, kazı, dolgu, akaryakıt ve kullanılan malzemeler için Edirne halkına ait yaklaşık 4 milyon TL harcanmıştır. Bu nedenle eskimiş mevcut içme suyu şebekesinin tamamının yenilenmesi kararını aldık. İller Bankası ile ön fizibilite çalışmalarını tamamlayıp proje ihale dosyasını hazırladık. İller Bankası 09 Nisan 2015 tarihinde proje ihalesini gerçekleştirdi. En kısa sürede yapım işine başlayarak daha kullanışlı ve sağlıklı borulardan oluşan toplamda 590.000 metre yeni içme suyu şebekesini Edirne’mize kazandırmak istiyoruz. KANALİZASYON PROJESİŞehrimizde 1980’li yıllarda planlanan ve 1990’lı yıllarda yine İller Bankası tarafından yapılmış fenni kanalizasyon şebekesi bulunmaktadır. 2007 yılında bir takım ilaveler yapılan ancak ekonomik ömrü ortalama 30 yıl olan altyapı önümüzdeki yıllarda ihtiyacı karşılayamaz hale gelecektir. Mevcut kanalizasyon ve yağmur suyu toplama kanalları birçok noktada birleştirilmiş olduğundan dolayı yağışlarda taşmakta, kötü kokular yayarak çevreye zarar vermektedir. Bu sebeple hayata geçireceğimiz yeni proje ile her iki hattı birbirinden bağımsız hale getireceğiz. Mevcut 600.000 metre kanalizasyon şebekesinin kullanılabilir durumdaki 51.842 metresinin üzerine 467.791 metre hat ilavesi yaparak sağlıklı ve ihtiyaçlara cevap veren bir alt yapı kurmak istiyoruz. YAĞMUR SUYU TOPLAMA KANALI PROJESİMevcut 29.952 metre yağmur suyu toplama hattına ilave olarak 29.022 metre yeni hat döşemenin yanı sıra mevcut yağmur suyu toplama hattını kanalizasyondan ayırarak oluşturacağımız yeni alt yapı projesi ile çağdaş Edirne’nin en büyük eksiklerinden birini daha gidermiş olacağız. Bu proje ile özellikle yoğun yağış yaşanan dönemler dışında da düşük kotlu mahallelerimizde yaşanan sorunları en az düzeye, hatta sıfır düzeyine indirmek istiyoruz. ATIK SU ARITMA TESİSİ64 dönümlük alana kurulacak, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın 8 Mayıs 2015 tarihli kararıyla Nihai ÇED Raporu alınan Atık Su Arıtma Tesisi ile Edirne’mizde bir ilki gerçekleştirecek olmanın gurur ve heyecanını yaşıyoruz. Çevreyi olumsuz etkileyen atık suların, arıtılarak doğaya bırakılmasının öneminin farkındayız. Türkiye İstatistik Kurumu 2014 yılı verilerine göre Edirne’mizde kişi başı deşarj edilen günlük ortalama atık su miktarı 151 litre olup, bunun sadece yüzde 3’ü arıtılmaktadır. Edirne Belediyesi olarak çevre ve halk sağlığını ön planda tutarak sadece bugünümüze değil geleceğimize de yatırımlar yapıyoruz. En kısa sürede bu projenin de ihalesini gerçekleştirip yapım işine başlayacağız.Değerli Hemşehrilerim;Edirne Belediyesi olarak, kentimizin geleceğini değiştirecek bu önemli projeleri sizlerle paylaşarak, sizlerin görüşleri doğrultusunda hareket etme kararı aldık. Bu nedenle Edirne’mizin 24 Mahallesinde 10 Ocak 2016’da muhtarlıklara kuracağımız sandıklar ile sokaklarımızı tekrar tekrar kazıp bu projeleri ayrı ayrı mı, yoksa sadece bir defa kazıp hepsini aynı anda mı hayata geçirelim konusunda sizlerin kullanacağı “Evet” veya “Hayır” oyuyla çalışmalarımıza yön vereceğiz. “Akıllı Belediye Başkanları üst yapıya, akıllı olmayanlar alt yapıya yatırım yapar.” söylemine kulak asmayıp, her türlü riski alarak Edirne’mizin önündeki tüm engelleri kaldırmayı hedefliyoruz. “Çağdaş Kent Nasıl Olmalıdır ?” sorusunun cevabı olmak istiyoruz. 3 yıl sürecek bu yoğun çalışma süresince bütün sokaklar kazılacak, yollar bozulacak, kaldırımlarda çalışmalar olacak, bizler gibi araçlarımızda zorlanacak, bugün yaşadığımızdan daha sık su kesintileri yaşayabileceğiz. Ancak 3 yılın sonunda tüm bu çalışmalar tamamlandığında alt yapı problemi olmayan, daha sağlıklı daha yaşanabilir bir Edirne bizleri bekliyor olacak. Hep birlikte yönettiğimiz bu eşsiz kenti daha da yukarılara taşımak adına, nasıl ki sıkıntılarını hep birlikte yaşıyorsak çözüme de hep birlikte kavuşturmak için gerçek bir kentli bilinciyle 7’den 70’e tüm hemşehrilerimizin kıymetli görüşlerini bekliyoruz” dedi.
SİYASET
Yayınlanma: 07 Ocak 2016 - 00:00
Her eve referandum mektubu
10 Ocak 2016 Pazar günü yapılacak olan referanduma katılımın sağlanması için sosyal medyadan ve evlerin posta kutularına bilgilendirme notu ile davet mektupları bırakıldı. Kentin alt yapı ...
SİYASET
07 Ocak 2016 - 00:00









