Tamer YAVUZEdirne Ticaret Borsası (ETB) eski Başkanı Mustafa Yardımcı, “Ben onlara depo yapamazsınız demiyorum. Her üyenin kullanamayacağı 500 m2 depo yapılacaksa, borsa satış salonundaki tüccar arkadaşlara sorulması gerekir” dedi. Geçen hafta borsada basın açıklaması yapan ETB Başkanı Özay Öztürk, depoların yapımı ile ilgili açıklama yapmıştı. Buna karşılık, ETB eski Başkanı Mustafa Yardımcı, borsada yapılacak yeni depolar için ETB Başkanı Özay Öztürk’e RYS Otelde basın toplantısı düzenleyerek cevap verdi. Depoların yapımı ile ilgili açıklamalarda bulunan Yardımcı, “Ben onlara depo yapamazsınız demiyorum. Ama bugün her üyenin kullanamayacağı 500 m2 depo yapılacaksa, borsa satış salonundaki tüccar arkadaşlara sorulması gerekir. Belediye başkanı bir şey yaparken bunu halka sordu. Ben kooperatif olarak yapılması taraftarıyım. Ama onlar müteahhite vermişler. Bu alan 13 dönümlük alan. 30 bin tonluk silolar ile bizim depoların arası. Biz de oraya sosyal tesis yapmayı düşünüyorduk. Şimdi bunlar biz buraya 500 metrekarelik depolar yapalım diyorlar. Yönetim kurulundaki birkaç arkadaşta biz buradan birkaç depo kapalım diyorlar. Buradan depo almak isteyen iki arkadaştan biri etçi biri süpürgeci. Hububat alımı ile iştigal etmeyenler oraya giremez arkadaşlar. Kooperatif olarak yapılması konusunda ısrarcıyım. Bu konuda üyelerden de destek gelmeli. Biz zamanında bu şekilde yaptık. Bu alan sadece ve sadece salon satışına iştirak eden üyelere tahsis edilmiş bir alandır. Ben buna karşıyım. Bu adamlar 500 bin liralık yatırıma giremez. Hatta demişler dolar fiyatları arttı revizeye gidelim. Sen müteahhit firmasını ki revize edeceksin. Oraya bir sosyal tesis daha iyi olur. Ayrımcılık yapılmamalı. Bu depoların bir kısmı 150 metrekare olacak bir kısmı 500 metrekare olacak. Ben bunu kabul etmiyorum. Bunların akılları sonradan başına geliyor. 500 bin lirayı hesaplarken arsa bedelini de koymaya unutmuşlar. Bu tip durumlarda mahkemeden arsa bedeli tespit ettirmeleri gerekiyor. Biz Edirne Depoculuk A.Ş.’ye arazi satışı yaparken mahkemeye tespit ettirdik zamanında. Bunlarda yapılmamış. Yaparlar yada yapmazlar ama yarın başlarına bela olur mu bunları da düşünmeleri gerek. Ben yaptım oldu ile olmuyor. Paylaşımcı olmaları lazım” ifadelerini kullandı. YARDIMCI, BORSA HİZMET BİNASINI BAKIMSIZ BULDUYardımcı, geçmiş borsa seçiminden örnekler vererek, “Hatırlarsanız 2013 seçimleri öncesi Özay bey basın toplantısında gazeteciler sordu. ‘Yapılacak bir şey var mı borsa için?’ O da ‘yapılacak bir şey yok, her şey yapılmış’ diye cevap verdi. Bunu biliyorsunuz. O zaman bana dediler ki bunlar sizin yaptığınız tesislerin bakımını bile yapamazlar. Ben de dedim ki öyle şey olmaz. Neticede 14 kişiden oluşan bir meclis var. Nasıl bakmazlar diye sordum. Bundan yaklaşık 1 ay önce Borsayı bir dolaştım. Pırlanta gibi bir yer bu kadar bakımsız olur. Ben size iki yer göstereceğim. Borsanın çiftçi girişinin merdivenlerine bir bakın, duvarlarına bir bakın. Merdivenlerin mermerleri gitmiş. Duvarların boyaları gitmiş. Hiç mi buraları dolaşmıyorsunuz. Övündüğümüz laboratuvarın hali ortada. Yazık değil mi? Biz onlara tahayyül edemeyeceği bir para ve hiçbir borsaya nasip olmayan aylık 200 bin liralık bir dozvola geliri bıraktık. Ben bunları görünce hakikaten üzülüyorum” diye konuştu. “BU OLAY BENİM GÜCÜME GİTTİ”Borsanın yapımı esnasında hizmeti geçen Yönetimin adının yazılı olduğu tablonun kaldırılmasının kendisini çok üzdüğünü belirten Yardımcı; “Akılsızın biri, bizim adımızın yazdığı belgeyi kaldırın demiş onlarda kaldırmış. Yönetim Kurulumusun sen? O Yönetimde Özay Öztürk’ün babası da var. Bu olay benim gücüme gitti” şeklinde konuştu.Yardımcı, “Özay bana göre iyi bir çocuk, akıllı bir çocuk ama bana göre adamı yıldırmışlar. Yönetimde biri var etçi, bir de sağ olsun Meclis Başkanı çocuğu yıldırmışlar. Meclis Başkanı Borsayı temsil edemez. Meclis Başkanlarının görev yetkileri bellidir. Meclis Başkanı Fedai Canım seçimden önce bana geldi. Mehmet Müezzinoğlu olsun Müjdat Kahve olsun sen bir Fedai ile görüşsen diye bana söylemişlerdi. Fedai’yi yanına alsana diye belirtmişlerdi. Ben Fedai’yi niye yanıma alayım. Ben 14 kişilik listemi yapmışım kimi çıkartayım. Daha sonra ben Fedai’yi çağırdım. Fedai Canım bana dedi ki ben yönetim kurulu başkanlığını istiyorum. Aynen böyle dedi. Bende ona dedim ki sen daha önce bir yerde yöneticilik yaptın mı? Yaptım tabi dedi. Saraçhane spor kulübünde yöneticilik yaptım dedi. Şimdi yani böyle basit düşüncelerle olmaz. Borsa Başkanını tahakküm altında bırakıyorlar” şeklindeifadelerine yer verdi.
SİYASET
Yayınlanma: 15 Ocak 2016 - 09:36
"Her üye bu depoları kullanamaz"
Tamer YAVUZ Edirne Ticaret Borsası (ETB) eski Başkanı Mustafa Yardımcı, “Ben onlara depo yapamazsınız demiyorum. Her üyenin kullanamayacağı 500 m2 depo yapılacaksa, borsa satış salonundaki tüccar ...
SİYASET
15 Ocak 2016 - 09:36









