10 Ocak Pazar günü yapılacak olan referanduma dair Belediye eski Başkan Yardımcısı ve Şehir Planlamacısı Namık Kemal Döleneken “Edirne halkına evet mi? Hayır mı? diye sormakla olmaz” diyerek referandum hakkında düşüncelerini gazetemize açıkladı. 10 Ocak Pazar günü yapılacak olan referandum için, Belediye eski Başkan Yardımcısı ve Şehir Planlamacısı olan Namık Kemal Döleneken, bu işin Edirne için zor ve sabır gerektiren bir iş olduğunu belirterek, referandumla ilgili de şu şekilde demeç verdi: “REFERANDUM SİHİRLİ BİR DEĞNEK DEĞİL”“Önce ben referandum konusuyla ilgili konuşmak isterim. Aslında yönetimin halkla beraber hareket etmesi doğrudur özünde fakat referandum bunlardan biri mi? Beraber yönetmenin bir parçası olabilir mi? Bu çok açık değil ve bana göre çok kolay da değil. En azından şunu söylemek lazım, referandumla beraber kabul edilmiş bir sürü olumsuz şeyler de var. Bunun en basit örneği 12 Eylül Anayasası, herkes şikayetçi. Yüzde 90 oranında kabul edilen ve herkesin büyük bir oranda seçtiği yasa şimdilerde görülüyor etkileri ve 12 Eylül anayasası ‘doğru bir harekettir’ diyen çok çok az insan bulabilirsiniz. Referandumların doğru sonuç verme oranı çok çok düşük orandadır. Bunu günümüzde de görüyoruz, geçmişte yaşadıklarımıza bakılarak. Oy ve referandumun her zaman için doğru sonuç veren bir yöntem olduğunu söyleyemeyiz. Referandum sihirli bir değnek değil. Tam tersine, çok iyi bilinen, hakkında detaylı bilgi edinilmiş durumlarda oylamaya gidilebilir. Oylama değil de uzlaşmanın yollarını bulmak lazım, bilgilendirmek lazım, bu bilgiler üzerinden ortak bir mutabakat yapılması gereklidir. Herkesin bu mutabakat da sorumlu olması lazım. Hele hele bu şekilde Edirne’deki her sektörü, her insanı kısacası Edirne’yi etkileyen konularda ‘Ben size sordum Evet mi Hayır mı’ diye demek bu süreci olumlu bir şekilde etkilemez. “EDİRNE İÇİN DEĞİL, GÜRKAN İÇİN”Yapılacak bu referandumu kötü etkileyecek bir diğer faktör de, Recep Gürkan için ‘evet’ diyenler, bir de Edirne için ‘Evet’ diyenler. Bazı insanlar Edirne için değil de, ‘Recep Gürkan evet diyor ben de evet diyeceğim’ demesi yanlış bir şey ama şunu da söylemek istiyorum. ‘Recep var diye hayır diyorum’ demek de doğru değil. Burada Edirne’de yaşayan herkesi büyük oranda etkileyecek bir proje söz konusu. Bu ‘recep varsa evet derim, recep varsa hayır derim’ meselesi değil. Bu Edirne için yapılan bir proje. İnsanlar madem böyle bir proje için referandum için oy kullanacak. Bunu Recep Gürkan için değil, en başta belirttiğim gibi Edirne için düşünerek !evet veya hayır! desinler. “İLLER BANKASI MÜHENDİSLERİ BİLE HATA YAPABİLİYOR”Bu gerçekten çok ciddi bir iş, bunu hafife almayın. Bu sadece ‘bir çukur açılır, yapılır ve kapanır’ meselesi değil. Bu proje gerçekten detaylı bir araştırma yapılması gereken uzun süreler ve sabır isteyen bir proje. İller bankası mühendislerinin bile bu kadar imkanları ve zamanları varken bile yaptığı hatalar mevcut. Ki Belediyede çalışan bu projeyle ilgilenen kişiler neye göre bu projeye olur dediler ve şunu da söylemek isterim. Bu yapılan işe bir proje demek çok zor. Tekrar söylüyorum bu Edirne’yi çok büyük bir şekilde etkileyecek bir mesele aylar değil, yıllar süren bir araştırma ardından yapılması gerek. Trafik, insanların sosyal yaşamı, esnafların durumu, turizm sektörü vs. vs. çok büyük oranda etki edecek Edirne’ye. Ben referandumu doğru bulmadığım gibi bu yapılan işin de tekrar gözden geçirilmesi taraftarı değilim. “KIYIKTAKİ İLE BİNEVLERDEKİ İNSANIN SIKINTISI BİR DEĞİL”Yapılacak referandumda ayrıca şöyle bir sıkıntı var. Kıyıkta kanalizasyon sıkıntısı çeken insanlar ile Binevlerde yağmur suyu sıkıntısı yaşayan insanların derdi ortak değil. İnsanlar burada oy kullanırken ne kadar ciddi bir olay için oy verdiklerinin farkında olmayabilir. Bu yapılan gayri resmi bir referandum. Her mahallenin sorunu farklı. Yeni yapılmış ve önceden yenilenmiş bir yer için tekrar bir işlem yapılacak. Genel olarak bilinmen ama bir proje haline gelmemiş durumlar. Kafadan rakamlar işler söylemek çok kolaydır. Ben teknik bir adam olduğum için ben kafadan bir rakam veya iş diyeme. Oturup gerçek plan ve durumları gözden geçirmem gerek. Fakat bu durumu referandumla halka sorup ben size sordum demekle olmayacağını söylemek isterim. “TARİHİ ESER ÇIKAR VEYA FARKLI BİR DURUM OLURSA NE OLACAK?”Yapılacak kazı ve işlerde örneğin: Kaleiçi mahallesinde bir tarihi eser çıkarsa yapılacak iş, yön değiştirip, bakanlıklar sorumluluğuna kadar girebilir. Revize veya vize edilebilir. Kazılan bir mahallenin toprağında sert kayalar çıkarsa bu durumu çok değiştirir. Proje iptaline kadar gidebilir. Bu yapılan kazının zamanını, maliyetini ve de doğal olarak bu gibi durumlarda proje iptaline kadar gidebilir. Ben detaylı bir araştırma yapılmadığına inanıyorum.
SİYASET
Yayınlanma: 08 Ocak 2016 - 00:00
"Referandum yanlış"
10 Ocak Pazar günü yapılacak olan referanduma dair Belediye eski Başkan Yardımcısı ve Şehir Planlamacısı Namık Kemal Döleneken “Edirne halkına evet mi? Hayır mı? diye ...
SİYASET
08 Ocak 2016 - 00:00









