Toplu İş Sözleşmesi görüşmeleri kapsamında Edirne’deki bazı sendikalar taleplerini açıkladı.Büro Emekçileri Sendikası (BES), Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası (SES) ve Tüm Belediye ve Yerel Yönetim Hizmetleri Emekçileri Sendikası (Tüm Bel-Sen) Edirne Şubesi temsilcileri AKP hükümeti ve Memur Sen arasında devam eden Toplu İş Sözleşmesi (TİS) kapsamında taleplerini açıkladı.Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonu (KESK) Edirne Şubesi’nde gerçekleştirilen bir basın toplantısıyla halen devam eden TİS görüşmeleri hakkında görüşlerini açıklayan ve bu kapsamda isteklerini sıralayan sendika temsilcileri adına BES Edirne Şubesi Yönetim Kurulu Üyesi Hüsamettin Köse, SES Edirne Şubesi Yönetim Kurulu Üyesi Deniz Demirel ve Tüm Bel-Sen Edirne Şubesi Yönetim Kurulu Üyesi Kemal Ertaş hazır bulundu.BES Edirne Şubesi Yönetim Kurulu Üyesi Hüsamettin Köse’nin okuduğu ortak basın açıklamasında AKP hükümetinin toplu sözleşme masasını “özel güvenlik bölgesi” ilan ederek kamu emekçilerinin demokratik haklarının engellendiği belirtildi. Açıklamada şunlara yer verildi;“Demokratik haklarını kullanarak bakanlık önüne yürümek isteyen üye ve yöneticilerimizi hedef alan saldırı tüm açıklığı ile ortada iken AKP yandaşı basın her zaman olduğu gibi yine konfederasyonumuzu hedef göstermiştir. 2012 yılında 4688 sayılı yasada değişiklik yapılması sürecinde, Tis görüşmelerinin Eylül ayında yapılmasına dair her üç konfederasyonun ortak talebine yer verilen bakanlık tutanağının daha mürekkebi kurumadan “dün dündür bugün bugün” siyasetine sığınan Memur Sen yönetimi alelacele yürütülen “pazarlıkla” yeni bir satış sözleşmesinin önünü açmayı hedeflemektedirler.”KESK’in mücadelesine karşı tahammülsüzlük yapıldığının belirtildiği ve konfederasyon heyetinin Tis görüşmelerine katılma hakkına sınırlama getirilmek istendiği söylenen açıklamaya şöyle devam edildi;“KESK’in mücadelesine karşı duydukları bu tahammülsüzlük bugün yapılan “Toplu Sözleşme” görüşmesine de yansımıştır. Konfederasyon heyetimizin toplantıya katılma ve söz hakkı Memur Sen ve bağlı sendikalarının yöneticileri tarafından sınırlandırılmak istenmiştir. Karşılanmadığı için yıllardır tekrar ettiğimiz ve artık bir çığlığa dönüşen taleplerimiz gayet açıktır;1) Bugün itibariyle en düşük maaş alan kamu emekçisi (13. Derecenin 1. kademesindeki hizmetli), maaş + ek ödeme olarak toplam 2 bin 323 TL almaktadır. Konfederasyonumuzun hesaplamalarına göre dört kişilik bir aile için Temmuz 2015 itibariyle kira, yakıt, çocuk ve aile yardımı hariç bu miktar 2 bin 900 TL’ye yükseltilmelidir. 2 bin 900TL, AKP iktidarı boyunca en düşük maaş alan kamu emekçisinin reel kayıpları ve enflasyon karşısındaki maaşının erimesine denk gelen yüzde 25 artışa karşılık gelmektedir. Bununla birlikte kamu emekçilerine kira yardımı olarak aylık 395 TL, aile/eş yardımı aylık 290 TL, çocuk yardımı 232 TL, asgari ücret tutarında yılda iki ikramiye ve ulaşım için aylık abonman bilet ücreti ödenmelidir.BES Edirne Şubesi Yönetim Kurulu Üyesi Köse, açıklamasının devamında; özelleştirmelerin durdurulması, taşeron çalışmaların yasaklanması, tüm çalışanları kapsayan yeni bir İşçi Sağlığı ve Güvenliği Yasası’nın yapılması ve tüm ek ödemelerin emekliliğe ve emekli aylığına yansıtılması gibi emekli ve çalışanları kapsayan önemli taleplerde bulundu.
SİYASET
Yayınlanma: 12 Ağustos 2015 - 00:00
Sendikalar taleplerini açıkladı
Toplu İş Sözleşmesi görüşmeleri kapsamında Edirne’deki bazı sendikalar taleplerini açıkladı. Büro Emekçileri Sendikası (BES), Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası (SES) ve Tüm Belediye ve Yerel ...
SİYASET
12 Ağustos 2015 - 00:00









