Karayolları Genel Müdürlüğü’nün sorumluluk alanında olan ve 2012 yılında Edirne İl Özel İdaresi tarafından restore edilen tarih Saraçhane Köprüsü’nün son durumu tepki topluyor.
Edirne merkez Saraçhane semtinde bulunan ve Osmanlı İmparatorluğu döneminde Padişah II. Murat'ın Veziri Hadım Şehabeddin Paşa tarafından 5 yılda yaptırılan ve 1451 yılında hizmete açılan Saraçhane Köprüsü, bürokratik engeller ve ödeneksizlik nedeniyle 6 yılda ancak tamamlanmıştı.
2012 yılında köprünün geç açılması nedeniyle o dönemlerde köy yollarına giden yol olması nedeniyle vatandaşlar zor durumda kalıyordu. Taş bloklar aralarında korkuluk görevi yapan demir çubuklarının azalması ile beraber köprüde sürücülerin özellikle köprüden geçerken sorun yaşadığı öğrenildi. Özellikle köprünün 5 metrelik bölümünde taş bloklar ile demir çubuklarının olmaması şaşırttı. Demir çubuklardan sonra taş bloklarında yerinden söküldüğü görüldü.
VATANDAŞLAR TEPKİLİ
Her geçen yok olan demir çubuklardan dolayı sorun yaşayan vatandaşlar, “Köprümüz uzun bir restorasyon sürecinden geçti. Bu köprü köyler ile Yeniimaret semtine bağlıyor. Özellikle yaz aylarında burada düğün salonlarının olması nedeniyle bu yol çok kullanılıyor. Zaman zamanda kazalarda oluyor. Ancak çalınan demir çubuklardan sonra birde taş blokları çalmaya başladılar. Köprüden geçtiğimiz zaman korkarak gidiyoruz. Bu korkuluklar yapılmasa ileride daha kötü olaylar olabilir” dedi.
HABER: MERT SOYLU
Tarih köprü aslına uygun yapılmadı. Yapıldığı dönemde üzerinden geçen ahşap tekerlekli araçlar kul***ılıyordu. Günümüzde lastik tekerlekli araçlar geçmekte zor***ıyor ve araçlarda mekanik arızalara sebep olacak düzeyde sarsıntı yapıyor. Günümüzde ahşap tekerlekli araçlar olsa geçmesi mümkün değil dağılır gider. Tarih değerlere saygı duyalım aslına uygun yapalım ki daha nice uzun yıllara hizmet versin.