Edirne Roman Eğitim Gönüllüleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Turan Şallı, “romanlar pandemi sürecinde daha da yoksullaştı, daha da borçlandı. Çaresizlik arttı, tencere de et değil dert kaynar oldu” açıklamasında bulundu.
Şallı açıklamasında şu ifadelere yer verdi, “Ülkemizi de etkileyen Covid-19 virüsü ekonomik kayıplara sebep olmasıyla birlikte sosyal yaraları da derinleştirmiştir. Türkiye toplumunun en dezavantajlı guruplarında olan Roman vatandaşların bir kısmı geçimlerini sokak ekonomisi ve hizmet sektörlerinin içinde sürdürmektedirler. Pandemi sürecinde işlerini kaybeden Roman vatandaşlar şimdilerde daha da yoksullaşmış durumdadır. Okulların virüs nedeniyle kapatılması ve Milli Eğitim Bakanlığının uzaktan eğitim uygulamalarına katılmaları mümkün olmamıştır. Roman ailelerin çocuklarına internet ve bilgisayar gibi olanak yaratma şansları olmamıştır. Virüs sosyal ve ekonomik yaşamı etkilediği kadar eğitimi de olumsuz etkilemiştir. Roman çocuklar daha da mağdur durumdadır. Pandemi süreci atlatıldığında ek çalışma altında eğitimlerinin güçlendirilmesi olumlu bir gelişme olacaktır. Pandemi süresince daha da yoksullaşan Romanlar daha da borçlanmış, çaresizlik artmıştır. Tencerede et kaynamaz oldu. Evlerde dert kaynıyor dert. Romanlara yönelik sosyal politikanın uygulanmasına ihtiyaç vardır. Korona virüsü henüz Roman mahallelerine girmemesi sevindirici bir gelişmedir. Virüs zengin fakir dinlemiyor, yakaladığını götürüyor. Kontrollü geçiş döneminde olduğumuz bu günlerde virüsten korunma amaçlı tedbirlere Roman vatandaşlarımız gereken özeni göstermelidir.”
Şallı açıklamasında şu ifadelere yer verdi, “Ülkemizi de etkileyen Covid-19 virüsü ekonomik kayıplara sebep olmasıyla birlikte sosyal yaraları da derinleştirmiştir. Türkiye toplumunun en dezavantajlı guruplarında olan Roman vatandaşların bir kısmı geçimlerini sokak ekonomisi ve hizmet sektörlerinin içinde sürdürmektedirler. Pandemi sürecinde işlerini kaybeden Roman vatandaşlar şimdilerde daha da yoksullaşmış durumdadır. Okulların virüs nedeniyle kapatılması ve Milli Eğitim Bakanlığının uzaktan eğitim uygulamalarına katılmaları mümkün olmamıştır. Roman ailelerin çocuklarına internet ve bilgisayar gibi olanak yaratma şansları olmamıştır. Virüs sosyal ve ekonomik yaşamı etkilediği kadar eğitimi de olumsuz etkilemiştir. Roman çocuklar daha da mağdur durumdadır. Pandemi süreci atlatıldığında ek çalışma altında eğitimlerinin güçlendirilmesi olumlu bir gelişme olacaktır. Pandemi süresince daha da yoksullaşan Romanlar daha da borçlanmış, çaresizlik artmıştır. Tencerede et kaynamaz oldu. Evlerde dert kaynıyor dert. Romanlara yönelik sosyal politikanın uygulanmasına ihtiyaç vardır. Korona virüsü henüz Roman mahallelerine girmemesi sevindirici bir gelişmedir. Virüs zengin fakir dinlemiyor, yakaladığını götürüyor. Kontrollü geçiş döneminde olduğumuz bu günlerde virüsten korunma amaçlı tedbirlere Roman vatandaşlarımız gereken özeni göstermelidir.”