MERT SOYLU
Tüketicilerin şikayetlerin dönemsel olarak değiştiğine vurgu yapan Edirne Tüketiciler Derneği (ETÜDER) Başkanı Murat Kocabaş,banka kredilerinden elektronik haberleşmeye kadar pekçok konuda şikayetler geldiğini dile getirdi.
BANKA KREDİ ŞİKAYETLERİ
Bugün tüketicilere hesap işletim ücreti yansıtılamıyor. Ama diğer ücretlerde de ölçüye uyulmuyor. Böylelikle tüketiciler finans sektöründen de şikayet ettiler diyen Başkan Kocabaş, “Şu an da en büyük sorun faizler düştü konut kredisi kullanmış olanlar bizde yüzde 2.0 erken kapama tazminatını ödeyelim yeni faiz oranından yapılandır talebinde bulunduklarında bankalar olumlu yaklaşmıyorlar” ifadelerini kullandı.
ELEKTRONİK HABERLEŞME ŞİKAYETLERİ
Elektronik haberleşme sektöründeki şikayetler de çok yoğun olduğunu vurgulayan Kocabaş, “Tüketici kanununda açık yüküm var abonelik sözleşmeleriyle ilgili maddede diyor ki; bir yıldan uzun süreli aboneliklerde tüketici herhangi bir gerekçe göstermeksizin dilediği zaman herhangi bir cezai bedel ödemeden aboneliğini feshedebilir. Ayrıca abonelik sözleşmeleri yönetmeliğinin 22. maddesinde de aynı sözler tekrarlanıyor. Ama buna rağmen hadi bir deneyin bakalım; 24 aylık aboneliğim var ama ben cayıyorum deyin.Açıkçası hizmet ayıplı olduğunda dahi vazgeçmek istediğinde cayma bedeli yansıtılabiliyor. Bu nedenle elektronik haberleşme sektöründen gelen şikayetlerde yoğunluk kazanıyor” şeklinde konuştu.
Cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahip olduğunu belirten Kocabaş, “Yani açıkçası cep telefonu operatörleri, internet servis sağlayıcılar yasayı kabul etmek istemiyor. Yasa böyle, uymak zorundasın; yani kabul edip etmemek gibi bir insiyatif tanımamış ki kanun açalım okuyalım.Tüketici süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir” açıklamasında bulundu.
Tüketicilerin şikayetlerin dönemsel olarak değiştiğine vurgu yapan Edirne Tüketiciler Derneği (ETÜDER) Başkanı Murat Kocabaş,banka kredilerinden elektronik haberleşmeye kadar pekçok konuda şikayetler geldiğini dile getirdi.
BANKA KREDİ ŞİKAYETLERİ
Bugün tüketicilere hesap işletim ücreti yansıtılamıyor. Ama diğer ücretlerde de ölçüye uyulmuyor. Böylelikle tüketiciler finans sektöründen de şikayet ettiler diyen Başkan Kocabaş, “Şu an da en büyük sorun faizler düştü konut kredisi kullanmış olanlar bizde yüzde 2.0 erken kapama tazminatını ödeyelim yeni faiz oranından yapılandır talebinde bulunduklarında bankalar olumlu yaklaşmıyorlar” ifadelerini kullandı.
ELEKTRONİK HABERLEŞME ŞİKAYETLERİ
Elektronik haberleşme sektöründeki şikayetler de çok yoğun olduğunu vurgulayan Kocabaş, “Tüketici kanununda açık yüküm var abonelik sözleşmeleriyle ilgili maddede diyor ki; bir yıldan uzun süreli aboneliklerde tüketici herhangi bir gerekçe göstermeksizin dilediği zaman herhangi bir cezai bedel ödemeden aboneliğini feshedebilir. Ayrıca abonelik sözleşmeleri yönetmeliğinin 22. maddesinde de aynı sözler tekrarlanıyor. Ama buna rağmen hadi bir deneyin bakalım; 24 aylık aboneliğim var ama ben cayıyorum deyin.Açıkçası hizmet ayıplı olduğunda dahi vazgeçmek istediğinde cayma bedeli yansıtılabiliyor. Bu nedenle elektronik haberleşme sektöründen gelen şikayetlerde yoğunluk kazanıyor” şeklinde konuştu.
Cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahip olduğunu belirten Kocabaş, “Yani açıkçası cep telefonu operatörleri, internet servis sağlayıcılar yasayı kabul etmek istemiyor. Yasa böyle, uymak zorundasın; yani kabul edip etmemek gibi bir insiyatif tanımamış ki kanun açalım okuyalım.Tüketici süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir” açıklamasında bulundu.