Hızlı okumanın özellikle öğrenciler üzerinde ki başarı oranının ciddi oranda arttırdığının altını çizen, Hızlı Okuma Kursu Eğitmeni Muradiye Akcan, Eğer hızlı okuyup hiçbir şey anlamıyorsanız çöpe atın. Zaten eğitim almadan hızlı okuyorsanız çok büyük tehlike olduğunu ifade ederek, Bu eğitimi alan çocuk eğitim almayanlara göre 10-15 soru fazla yapıyor. Yani 500 bin kişinin önüne çok rahat geçebiliyor,bir soru 50 bin kişinin önüne geçmenizi sağlıyor” diye ifade etti.
Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı olarak hızlı okuma eğitimi veren Hızlı Okuma Kursu Eğitmeni Muradiye Akcan; “11 yıldır bu İşi yapıyorum. 20 yıllık eğitimciyim. 9 yıl üniversitede çalıştım, Davranış Bilimleri, Halkla İlişkiler, Örgütsel Davranış gibi 16 farklı derse girdim. 2010’dan günümüze kadar bu kursu işletiyorum. Burada temelde anlayarak hızlı okuma eğitimi veriliyor. Onun yanı sıra diksiyon, drama, zeka oyunları ama ağırlık anlayarak hızlı okuma üzerine. 10 yıldır özellikle sadece bu işi yapmaya çalıştım. Türkiye’deki belki de en iyi eğitimcilerden biri oldum. Bu sene artık tüm dünyaya açılmaya başladık. İnterneti kullanarak online eğitimi kullanarak dünyanın bir çok yerinde yaşayan Türklere eğitim vermeye başladık.
HIZLI OKUMA ALAN ÇOCUK EĞİTİM ALMAYANLARA GÖRE 10-15 SORU FAZLA YAPIYOR
Özellikle ilkokul 1’den itibaren 70 yaşına kadar öğrencilerimiz var. 70 yaşına gelmiş eski bir hakemlerden bir öğrencimiz var. Özellikle unutkanlık ve göz kaslarının zayıflamasıyla nöronların ölmekte olan canlanması, ölmelerinin geciktirilmesine yarayan göz beyin egzersizleri var. Küçük yaştaki faydası okuma yanlışlarını gidermek, yutma yuvarlama problemlerinin giderilmesi, doğru okuma alışkanlığının kazandırılması, daha ilerleyen yaşlarda yeni sınav sistemindeki uzun paragraf sorularının kısa sürede okunup anlaşılıp cevaplandırılmasında yardımcı oluyoruz. Bir soru 50 bin kişinin önüne geçmenizi sağlıyor. Bu eğitimi alan çocuk eğitim almayanlara göre 10-15 soru fazla yapıyor. Yani 500 bin kişinin önüne çok rahat geçebiliyor. İlk 60 bine giren bir öğrencimiz, bizden eğitim aldıktan sonra ilk 5 bine girdi.
TÜRKİYE GENELİ DAKİKADA 160-220 KELİME ARASI OKUYOR
Dakikada 300 kelime ve üzerinde olmamız gerekiyor. 25 bin kişinin okuma hızını ölçtüm. Türkiye’de yoktur bunu yapan. 160-220 kelime arasında okuyorlar. Ama sınav sistemi onlardan 300 kelime ve üzerinde bekliyor. 300 kelime ve üzerine çıkan öğrenci kitap okumaya başlıyor. Yüzde 10 yanılma payımız var ama yüzde 90 kazancımız var. Türkiye’nin geleceğine büyük katkımız olduğunu düşünüyorum.
HIZLI OKUMA ANLAYARAK OKUMADIR
Yeni gelen bir öğrenci bir kurda 150 ile geldiğini varsayarsak 350’nin üzerine kesin çıkıyor. Bir kur 30 dersten oluşuyor. Hızlı okuma anlayarak okumadır. Eğer hızlı okuyup hiçbir şey anlamıyorsanız çöpe atın. Zaten eğitim almadan hızlı okuyorsanız çok büyük tehlike. Öğrencilere hızlı okuyun deniyor ama çocuk göz beyin egzersizi yapmadı ki. Biz hızlı görme, hızlı algılama, dikkat, odaklanma çalışıyoruz. Çocuğun dikkatini geliştirdikten sonra okuma hızı artar ve okuduğunu anlamaya başlar.
ANNE BABALARIN KİTAP OKUMADA ÇOCUKLARINA ÖRNEK OLMASI GEREKİYOR
Ailelerin kitap okuma ile ilgili yanılgıya düştüğünü durum maalesef var. Çocuğa bir suç işlediğinde odana git ve kitabını oku denildiğinde çocuk bir direnç gösteriyor. Önce çocuğun okuma hızını ölçtürün. Eğer çocuk 160 kelimenin altında okuyorsa kitap okumak onun için işkence. 160 kelimenin altında okuyan çocukların okul başarısı da düşüktür. Öncelikle okuma hızını arttırmaya çalışmak lazım. O zaman görecekler ki çocuklar kitap kurdu olacaklar. Anne babaların kesinlikle çocuklarına örnek olması gerekiyor. Her akşam en az yarım saatlik bir okuma saati yapılsa o çocuk anne babadan göre göre başlıyor zaten” dedi.
Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı olarak hızlı okuma eğitimi veren Hızlı Okuma Kursu Eğitmeni Muradiye Akcan; “11 yıldır bu İşi yapıyorum. 20 yıllık eğitimciyim. 9 yıl üniversitede çalıştım, Davranış Bilimleri, Halkla İlişkiler, Örgütsel Davranış gibi 16 farklı derse girdim. 2010’dan günümüze kadar bu kursu işletiyorum. Burada temelde anlayarak hızlı okuma eğitimi veriliyor. Onun yanı sıra diksiyon, drama, zeka oyunları ama ağırlık anlayarak hızlı okuma üzerine. 10 yıldır özellikle sadece bu işi yapmaya çalıştım. Türkiye’deki belki de en iyi eğitimcilerden biri oldum. Bu sene artık tüm dünyaya açılmaya başladık. İnterneti kullanarak online eğitimi kullanarak dünyanın bir çok yerinde yaşayan Türklere eğitim vermeye başladık.
HIZLI OKUMA ALAN ÇOCUK EĞİTİM ALMAYANLARA GÖRE 10-15 SORU FAZLA YAPIYOR
Özellikle ilkokul 1’den itibaren 70 yaşına kadar öğrencilerimiz var. 70 yaşına gelmiş eski bir hakemlerden bir öğrencimiz var. Özellikle unutkanlık ve göz kaslarının zayıflamasıyla nöronların ölmekte olan canlanması, ölmelerinin geciktirilmesine yarayan göz beyin egzersizleri var. Küçük yaştaki faydası okuma yanlışlarını gidermek, yutma yuvarlama problemlerinin giderilmesi, doğru okuma alışkanlığının kazandırılması, daha ilerleyen yaşlarda yeni sınav sistemindeki uzun paragraf sorularının kısa sürede okunup anlaşılıp cevaplandırılmasında yardımcı oluyoruz. Bir soru 50 bin kişinin önüne geçmenizi sağlıyor. Bu eğitimi alan çocuk eğitim almayanlara göre 10-15 soru fazla yapıyor. Yani 500 bin kişinin önüne çok rahat geçebiliyor. İlk 60 bine giren bir öğrencimiz, bizden eğitim aldıktan sonra ilk 5 bine girdi.
TÜRKİYE GENELİ DAKİKADA 160-220 KELİME ARASI OKUYOR
Dakikada 300 kelime ve üzerinde olmamız gerekiyor. 25 bin kişinin okuma hızını ölçtüm. Türkiye’de yoktur bunu yapan. 160-220 kelime arasında okuyorlar. Ama sınav sistemi onlardan 300 kelime ve üzerinde bekliyor. 300 kelime ve üzerine çıkan öğrenci kitap okumaya başlıyor. Yüzde 10 yanılma payımız var ama yüzde 90 kazancımız var. Türkiye’nin geleceğine büyük katkımız olduğunu düşünüyorum.
HIZLI OKUMA ANLAYARAK OKUMADIR
Yeni gelen bir öğrenci bir kurda 150 ile geldiğini varsayarsak 350’nin üzerine kesin çıkıyor. Bir kur 30 dersten oluşuyor. Hızlı okuma anlayarak okumadır. Eğer hızlı okuyup hiçbir şey anlamıyorsanız çöpe atın. Zaten eğitim almadan hızlı okuyorsanız çok büyük tehlike. Öğrencilere hızlı okuyun deniyor ama çocuk göz beyin egzersizi yapmadı ki. Biz hızlı görme, hızlı algılama, dikkat, odaklanma çalışıyoruz. Çocuğun dikkatini geliştirdikten sonra okuma hızı artar ve okuduğunu anlamaya başlar.
ANNE BABALARIN KİTAP OKUMADA ÇOCUKLARINA ÖRNEK OLMASI GEREKİYOR
Ailelerin kitap okuma ile ilgili yanılgıya düştüğünü durum maalesef var. Çocuğa bir suç işlediğinde odana git ve kitabını oku denildiğinde çocuk bir direnç gösteriyor. Önce çocuğun okuma hızını ölçtürün. Eğer çocuk 160 kelimenin altında okuyorsa kitap okumak onun için işkence. 160 kelimenin altında okuyan çocukların okul başarısı da düşüktür. Öncelikle okuma hızını arttırmaya çalışmak lazım. O zaman görecekler ki çocuklar kitap kurdu olacaklar. Anne babaların kesinlikle çocuklarına örnek olması gerekiyor. Her akşam en az yarım saatlik bir okuma saati yapılsa o çocuk anne babadan göre göre başlıyor zaten” dedi.