Saadet Partisi İl Başkanı Ali Erhan Demirkıran, elektrik faturalarının ve kent merkezindeki hız sınırlarının yeniden düzenlenmesi gerektiği çağrısında bulundu.
Elektrik faturalarının kabul edilebilir şekilde düzenlenmesi gerektiğine dikkat çeken Saadet Partisi Edirne İl Başkanı Ali Erhan Demirkan; “Geliri artmayan insanlarımızın elektrik, su gibi faturalarında ciddi yükselmelere karşı itirazları var. Canları yanıyor. Netice olarak bu faturalar biriktirildi dendi. Belli aralıklarla saatlere bakılıyordu. Bu süreler bazen 45 güne çıkarıldı, ondan kaynaklanıyor dendi. Ama netice olarak insanımızın genelde gelir düzeyi dikkate alındığı zaman bu konuda canının yanmaması, ödeyebileceği rakamların önüne gelmesi gerekiyor. Dediğim gibi insanların bu dönemde gelirleri çok azaldı. Ekstra masraflar ortaya çıktı. Bu açıdan insanımızın alım gücünün düştüğüne şahit oluyorum. Bu ana kalemlerde olan yükselmeler de hakikaten insanımızın moralini bozuyor. Geleceğe dair hayallerini kırıyor. Bu açıdan çok vergi alınan, çok fazla yük olan bu faturaların mutlaka kabul edilebilir bir şekilde düzenlenmesi gerekiyor” ifade etti.
HIZ SINIRI BÖLGELERE GÖRE DÜZENLENSİN
Şehir içindeki hız sınırlamalarının bölgelere düzenlenmesine ihtiyaç olduğunu da açıklayan Demirkıran;“Kurallar uzun denemeler sonucu ortaya çıkıyor. İnsan sağlığını, kazaları önlemeyi amaçlayan konulmuş kurallar var. Ancak diğer taraftan baktığımız zaman eğer herkesin bu kuralları çiğnediği şekle dönüşürse kuralların tekrardan gözden geçirilmesi gerekir. Biz trafikte birbirimize saygılı olmak, birbirimizin hayatını tehlikeye atmamakla sorumluyuz. Bu konu daha önceden de görüşülmüştü. Şehir içinde 50 km hız sınırı belirlenen bazı yerlerde bu sınıra neredeyse kimse uyamıyor. Bu sınırların makul miktarlara yükseltilmesi gerekiyor. Okul önlerinde hız sınırını 30 olarak görüyoruz. Tabelaların ve ölçümlerin yapılması uygun olabilir. 50 km hız sınırının çok olduğu yer var, az olduğu yer var. Mesela Kaleiçi’nde 50 km hız sınırı yüksek bir sınır. Çünkü o yol onu kaldıramaz. Ama Edirne’nin Kıyık bağlantısında hız sınırını 50 yaparsanız maalesef herkes yakalanıyor. Bu hız sınırlamalarında düzenlemeye ihtiyaç var gibi görünüyor” dedi.
Elektrik faturalarının kabul edilebilir şekilde düzenlenmesi gerektiğine dikkat çeken Saadet Partisi Edirne İl Başkanı Ali Erhan Demirkan; “Geliri artmayan insanlarımızın elektrik, su gibi faturalarında ciddi yükselmelere karşı itirazları var. Canları yanıyor. Netice olarak bu faturalar biriktirildi dendi. Belli aralıklarla saatlere bakılıyordu. Bu süreler bazen 45 güne çıkarıldı, ondan kaynaklanıyor dendi. Ama netice olarak insanımızın genelde gelir düzeyi dikkate alındığı zaman bu konuda canının yanmaması, ödeyebileceği rakamların önüne gelmesi gerekiyor. Dediğim gibi insanların bu dönemde gelirleri çok azaldı. Ekstra masraflar ortaya çıktı. Bu açıdan insanımızın alım gücünün düştüğüne şahit oluyorum. Bu ana kalemlerde olan yükselmeler de hakikaten insanımızın moralini bozuyor. Geleceğe dair hayallerini kırıyor. Bu açıdan çok vergi alınan, çok fazla yük olan bu faturaların mutlaka kabul edilebilir bir şekilde düzenlenmesi gerekiyor” ifade etti.
HIZ SINIRI BÖLGELERE GÖRE DÜZENLENSİN
Şehir içindeki hız sınırlamalarının bölgelere düzenlenmesine ihtiyaç olduğunu da açıklayan Demirkıran;“Kurallar uzun denemeler sonucu ortaya çıkıyor. İnsan sağlığını, kazaları önlemeyi amaçlayan konulmuş kurallar var. Ancak diğer taraftan baktığımız zaman eğer herkesin bu kuralları çiğnediği şekle dönüşürse kuralların tekrardan gözden geçirilmesi gerekir. Biz trafikte birbirimize saygılı olmak, birbirimizin hayatını tehlikeye atmamakla sorumluyuz. Bu konu daha önceden de görüşülmüştü. Şehir içinde 50 km hız sınırı belirlenen bazı yerlerde bu sınıra neredeyse kimse uyamıyor. Bu sınırların makul miktarlara yükseltilmesi gerekiyor. Okul önlerinde hız sınırını 30 olarak görüyoruz. Tabelaların ve ölçümlerin yapılması uygun olabilir. 50 km hız sınırının çok olduğu yer var, az olduğu yer var. Mesela Kaleiçi’nde 50 km hız sınırı yüksek bir sınır. Çünkü o yol onu kaldıramaz. Ama Edirne’nin Kıyık bağlantısında hız sınırını 50 yaparsanız maalesef herkes yakalanıyor. Bu hız sınırlamalarında düzenlemeye ihtiyaç var gibi görünüyor” dedi.