Pandemiden dolayı esnafa verilen gelir kaybı desteği altında ki bin lira hibe ve 500 liralık kira destekleri kabul edilenler ama hesaplarına para yatmayanlar için itiraz butonları 27 ocaktan itibaren 10 gün süre içinde yapabileceklerini açıklayan Edirne Kahveciler ve Gazinocular Odası Başkanı Hakan Gönay; hiç başvuru yapmayanlar için ise süre uzatıldığını 31 marta kadar başvuru yapabileceklerini açıkladı.
Esnafa çağrıda buluna Edirne Kahveciler ve Gazinocular Odası Başkanı Hakan Gönay “Covid-19 dolayısıyla gelir kaybı yaşayan esnafımız, başvurularda sorun yaşayan, düzeltme butonumuz bugün (27.01.2021) itibariyle açıldı. Başvurup da olumsuz gelenler 10 gün içinde tekrar müracaat yapabiliyorlar. Hiç başvurmayanlar Mart sonuna kadar başvurabilirler. Bunları bir an önce ihmal etmeden zamanını geçirmeden esnafımız yapsın, işini takip etsin. Sıkıntı yaşayanlar oluyor. Onların başvurularını oda olarak yapıyoruz. Başvuruyu yapamayan esnafımız bize müracaat etsin. Odaya gelsin, biz müracaatları değerlendirip başvuruyu sonlandırıyoruz. Biz o sıkıntıyı aşıyoruz. Esnafımız ben bunu beceremiyorum deyip vazgeçmesin bize gelsin. Kira konusunda sıkıntılar çok daha fazla. Maliye ile sorgulamada sorunlar var. Örneğin;maliyeye bildirilen kira 250 TL. Ama başvuru 500 TL olarak yapılmış. Sonuç olarak ret geliyor. Yani maliyeye ne bildirildiyse başvuru formunda da o rakamı bildirmesi gerekiyor. Kira destekleriyle ilgili olarak itiraz butonu açılmış olup gerekli itirazlar sistemden yapılabilir. Kira desteği itirazları için kira kontratı ve banka kira dekontunun sisteme girilmesi gerekiyor. Bakanlığın açıklamasına göre ret tarihinden itibaren 10 gün içinde itiraz edilmesi gerekiyor”dedi.
Gelir kaybı desteği olan bin lira için ve kira desteği için başvuru yapıp onaylanan başvuruların paralarının neden hesaplarına yatmadığını ve neleri düzelmeleri gerektiği konusunda da açıklama yapan Edirne Kahveciler ve Gazinocular Odası Başkanı Hakan Gönay; “Gelir kaybı desteği onaylanan hesabına parası yatmayanlar bu üç sebepten dolayı paraları hesaba yatmamıştır. Bunlar ise; IBAN numarasını yanlış yazanlar,hesabında bloke olanalr,hesabı eksi bakiye olanlar. Bu tür durumdan dolayı sistemde açılacak olan düzetme butonuna yeni doğru IBAN numaralarını girmeleri gerekmektedir. Kira desteği içinde ilgili olarak da itiraz butonu açılmıştı gerekli itirazlarını bir an önce yapsınlar”diye açıkladı.
Esnafa çağrıda buluna Edirne Kahveciler ve Gazinocular Odası Başkanı Hakan Gönay “Covid-19 dolayısıyla gelir kaybı yaşayan esnafımız, başvurularda sorun yaşayan, düzeltme butonumuz bugün (27.01.2021) itibariyle açıldı. Başvurup da olumsuz gelenler 10 gün içinde tekrar müracaat yapabiliyorlar. Hiç başvurmayanlar Mart sonuna kadar başvurabilirler. Bunları bir an önce ihmal etmeden zamanını geçirmeden esnafımız yapsın, işini takip etsin. Sıkıntı yaşayanlar oluyor. Onların başvurularını oda olarak yapıyoruz. Başvuruyu yapamayan esnafımız bize müracaat etsin. Odaya gelsin, biz müracaatları değerlendirip başvuruyu sonlandırıyoruz. Biz o sıkıntıyı aşıyoruz. Esnafımız ben bunu beceremiyorum deyip vazgeçmesin bize gelsin. Kira konusunda sıkıntılar çok daha fazla. Maliye ile sorgulamada sorunlar var. Örneğin;maliyeye bildirilen kira 250 TL. Ama başvuru 500 TL olarak yapılmış. Sonuç olarak ret geliyor. Yani maliyeye ne bildirildiyse başvuru formunda da o rakamı bildirmesi gerekiyor. Kira destekleriyle ilgili olarak itiraz butonu açılmış olup gerekli itirazlar sistemden yapılabilir. Kira desteği itirazları için kira kontratı ve banka kira dekontunun sisteme girilmesi gerekiyor. Bakanlığın açıklamasına göre ret tarihinden itibaren 10 gün içinde itiraz edilmesi gerekiyor”dedi.
Gelir kaybı desteği olan bin lira için ve kira desteği için başvuru yapıp onaylanan başvuruların paralarının neden hesaplarına yatmadığını ve neleri düzelmeleri gerektiği konusunda da açıklama yapan Edirne Kahveciler ve Gazinocular Odası Başkanı Hakan Gönay; “Gelir kaybı desteği onaylanan hesabına parası yatmayanlar bu üç sebepten dolayı paraları hesaba yatmamıştır. Bunlar ise; IBAN numarasını yanlış yazanlar,hesabında bloke olanalr,hesabı eksi bakiye olanlar. Bu tür durumdan dolayı sistemde açılacak olan düzetme butonuna yeni doğru IBAN numaralarını girmeleri gerekmektedir. Kira desteği içinde ilgili olarak da itiraz butonu açılmıştı gerekli itirazlarını bir an önce yapsınlar”diye açıkladı.
Hesabı eksi bakiye den çıkardık diğer konularda sorun yok otomatik olarak hesaba yatarmı yoksa extra bir işlem yapılması gerekirmi güncelleme butonu açılmadı çünkü bilği verirseniz sevinirim