Londra'dan Pekin'e uzanan Demir İpek Yolu’nun Avrupa bağlantısını oluşturan Halkalı-Çerkezköy-Kapıkule Demiryolu Hattı’nda ilk ray kaynak töreni gerçekleştirildi. Birçok ilki bünyesinde barındıran proje çerçevesinde, İstanbul-Edirne arası 4 saatten 1 saat 30 dakikaya, yük taşımacılığı ise 6 saatten 3 saat 30 dakikaya düşecek.
Türkiye’nin Avrupa Birliği (AB) ile imza attığı en önemli ulaşım altyapı projelerinden Halkalı Kapıkule Demiryolu Hattı Kapıkule-Çerkezköy (ÇE-KA) Kesimi İnşası Projesi birçok ilki bünyesinde barındırıyor. Asya ile Avrupa kıtalarının Türkiye üzerinde demiryolu ile kesintisiz olarak bağlanmalarını sağlayacak Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı, Çerkezköy- Kapıkule ve Çerkezköy- Halkalı olmak üzere iki kesimden oluşuyor. Saatte 200 km hıza uygun çift hatlı inşa edilen demiryolu ile Halkalı-Kapıkule arasında yolculuk süresi 4 saatten 1 saat 30 dakikaya; yük taşımacılığı ise 6 saatten 3 saat 30 dakikaya düşecek.
7/24 kesintisiz çalışmanın yapıldığı hatta 2 bin 193 kişiye istihdam sağlanıyor. Projede fiziki ilerleme yüzde 51 olmakla birlikte altyapı işlerinde yüzde 71 civarında ilerleme kaydedildi. Proje, hat güzergâhı boyunca organik toprağın korunarak tekrar kullanılması, yaban hayatı için geçişler yapılması ve ses perdesi imalatı gibi tüm çevresel önlemleri de dikkate alarak sahada çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. Proje çalışmaları ile etkileşim alanı içerisinde bulunan kültürel miras varlıklarından Edirne’deki Tatarhaniler Mezarlığı ve Tekirdağ’daki Çerkezköy Tarihi Su Deposu’nun korunması için özel çalışmalar yürütülüyor. Yaban hayata yönelik kızıl tilki, yaban kedisi, altın çakal ve şah kartalı gibi korumaya yönelik hayvan popülasyonun bulunduğu bölgede, proje kapsamında demiryolu güzergahı üzerinde 3 adet ekolojik köprü inşa ediliyor.
Londra'dan Pekin'e uzanan Demir İpek Yolu’nun Avrupa bağlantısını oluşturan Halkalı-Çerkezköy-Kapıkule Demiryolu Hattı ilk ray kaynak törenine Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu da katıldı. Edirne’nin Havsa ilçesinde gerçekleştirilen törende konuşan Bakan Karaismailoğlu, şu açıklamalarda bulundu, “Projemiz tamamlandığında Halkalı-Kapıkule arasında 229 kilometre güzergahta çift hatlı 200 kilometre saat hızında yolcu ve yük taşımak mümkün olacaktır. Bulgaristan, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ ile İstanbul hızlı tren projesi hizmete açıldığında Halkalı-Kapıkule arasında trenle seyahat süresi 4 saatten 1 saat 30 dakikaya, yük taşıma süresi de 6 saatten 3 saat 30 dakikaya düşecektir.”
Gelecek nesiller için tertemiz ve yaşanabilir bir gelecek anlamına gelen çevreyi koruduklarını, geliştirdiklerini belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, diğer yandan da güvenli ve konforlu bir ulaşım altyapısı inşa etmeye devam ettiklerini söyledi. İnşası devam eden ve sona yaklaşan hatlardan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Demiryolu Hattı’nın tamamlanması için faaliyetlerin gece-gündüz sürdüğünü dile getiren Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti; “Bugün ilk kaynak töreni için bir araya geldiğimiz hattımızın devamı niteliğindeki Halkalı-Ispartakule-Çerkezköy Hattı ile Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Mersin-Adana-Gaziantep, Ankara-İzmir, Karaman-Niğde Ulukışla, Aksaray-Ulukışla-Mersin-Yenice ve Ankara-Kayseri Hızlı Tren Hatlarında da çalışmalara hızla devam ediyoruz. Ayrıca; iki uluslararası havalimanını birleştirecek Gebze-Sabiha Gökçen Havalimanı-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havalimanı- Halkalı-Çatalca Hızlı Tren hattında da ihale Hazırlıklarımız devam ediyor. Kısaca söylemek gerekirse; toplam 5 bin 147 kilometre demiryolu hattını milletimizin hizmetine sunmak için 7 gün 24 saat büyük bir özveriyle çalışmaktayız. 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planımızla gururla ortaya koyduğumuz hedefimiz; 2053 yılına kadar toplam 28 bin 500 kilometre demiryolu hat uzunluğuna ulaşmaktır. Ayrıca, yük taşımacılığında demiryollarının daha efektif kullanılabilmesi için 2029 yılına kadar Kapıkule–Ankara–Mersin arasındaki 1179 kilometrelik hattın 2030 yılına kadar da Ankara–Zengazur arasındaki 1097 kilometrelik hattın RO – LA taşımacılığı için planladık.”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, ulaştırma alanındaki uluslararası iş birliklerine büyük önem verdiklerinin altını çizen Karaismailoğlu, “Yeter ki; sürdürülebilir, çevreci ve verimli çözümlerle, küresel ticaret kesintisiz ve güvenli bir biçimde devam etsin. Yeter ki; başta Türkiye ve Avrupa Birliği olmak üzere, projelerin paydaşları, bu refahtan paylarını alabilsin. Bu projemizin de bize gösterdiği gibi eğer ortaya irade koyarsak, yöneticiler olarak büyük projeler konusunda kararlıysak, bunları hayata geçirilebiliyoruz. Önce küreselleşme eğilimleri, sonra salgının etkileri ve son olarak Rusya-Ukrayna krizi… Tüm bunlar gösteriyor ki; güvenli ulaştırma, güvenli lojistik, tedarik zincirinde sürdürülebilirlik hepimizin gündeminde ilk sıralarda yer almaya devam edecek. Toplumlarımızın refahı ve ihtiyaçların tedariği için ortak planlamalara yönelik, daha fazla irade ve kararlılık göstermemiz ve daha fazla ortak projede bir araya gelmemiz çok önemli. Bu nedenle önemle vurgulamak isterim ki; Türkiye, ulaştırma altyapılarında uluslararası iş birliğinde gerekli irade, kararlılık ve proje geliştirme arzusuna sahiptir” diyerek sözlerini tamamladı.
Türkiye’nin Avrupa Birliği (AB) ile imza attığı en önemli ulaşım altyapı projelerinden Halkalı Kapıkule Demiryolu Hattı Kapıkule-Çerkezköy (ÇE-KA) Kesimi İnşası Projesi birçok ilki bünyesinde barındırıyor. Asya ile Avrupa kıtalarının Türkiye üzerinde demiryolu ile kesintisiz olarak bağlanmalarını sağlayacak Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı, Çerkezköy- Kapıkule ve Çerkezköy- Halkalı olmak üzere iki kesimden oluşuyor. Saatte 200 km hıza uygun çift hatlı inşa edilen demiryolu ile Halkalı-Kapıkule arasında yolculuk süresi 4 saatten 1 saat 30 dakikaya; yük taşımacılığı ise 6 saatten 3 saat 30 dakikaya düşecek.
7/24 kesintisiz çalışmanın yapıldığı hatta 2 bin 193 kişiye istihdam sağlanıyor. Projede fiziki ilerleme yüzde 51 olmakla birlikte altyapı işlerinde yüzde 71 civarında ilerleme kaydedildi. Proje, hat güzergâhı boyunca organik toprağın korunarak tekrar kullanılması, yaban hayatı için geçişler yapılması ve ses perdesi imalatı gibi tüm çevresel önlemleri de dikkate alarak sahada çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. Proje çalışmaları ile etkileşim alanı içerisinde bulunan kültürel miras varlıklarından Edirne’deki Tatarhaniler Mezarlığı ve Tekirdağ’daki Çerkezköy Tarihi Su Deposu’nun korunması için özel çalışmalar yürütülüyor. Yaban hayata yönelik kızıl tilki, yaban kedisi, altın çakal ve şah kartalı gibi korumaya yönelik hayvan popülasyonun bulunduğu bölgede, proje kapsamında demiryolu güzergahı üzerinde 3 adet ekolojik köprü inşa ediliyor.
Londra'dan Pekin'e uzanan Demir İpek Yolu’nun Avrupa bağlantısını oluşturan Halkalı-Çerkezköy-Kapıkule Demiryolu Hattı ilk ray kaynak törenine Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu da katıldı. Edirne’nin Havsa ilçesinde gerçekleştirilen törende konuşan Bakan Karaismailoğlu, şu açıklamalarda bulundu, “Projemiz tamamlandığında Halkalı-Kapıkule arasında 229 kilometre güzergahta çift hatlı 200 kilometre saat hızında yolcu ve yük taşımak mümkün olacaktır. Bulgaristan, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ ile İstanbul hızlı tren projesi hizmete açıldığında Halkalı-Kapıkule arasında trenle seyahat süresi 4 saatten 1 saat 30 dakikaya, yük taşıma süresi de 6 saatten 3 saat 30 dakikaya düşecektir.”
Gelecek nesiller için tertemiz ve yaşanabilir bir gelecek anlamına gelen çevreyi koruduklarını, geliştirdiklerini belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, diğer yandan da güvenli ve konforlu bir ulaşım altyapısı inşa etmeye devam ettiklerini söyledi. İnşası devam eden ve sona yaklaşan hatlardan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Demiryolu Hattı’nın tamamlanması için faaliyetlerin gece-gündüz sürdüğünü dile getiren Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti; “Bugün ilk kaynak töreni için bir araya geldiğimiz hattımızın devamı niteliğindeki Halkalı-Ispartakule-Çerkezköy Hattı ile Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Mersin-Adana-Gaziantep, Ankara-İzmir, Karaman-Niğde Ulukışla, Aksaray-Ulukışla-Mersin-Yenice ve Ankara-Kayseri Hızlı Tren Hatlarında da çalışmalara hızla devam ediyoruz. Ayrıca; iki uluslararası havalimanını birleştirecek Gebze-Sabiha Gökçen Havalimanı-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havalimanı- Halkalı-Çatalca Hızlı Tren hattında da ihale Hazırlıklarımız devam ediyor. Kısaca söylemek gerekirse; toplam 5 bin 147 kilometre demiryolu hattını milletimizin hizmetine sunmak için 7 gün 24 saat büyük bir özveriyle çalışmaktayız. 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planımızla gururla ortaya koyduğumuz hedefimiz; 2053 yılına kadar toplam 28 bin 500 kilometre demiryolu hat uzunluğuna ulaşmaktır. Ayrıca, yük taşımacılığında demiryollarının daha efektif kullanılabilmesi için 2029 yılına kadar Kapıkule–Ankara–Mersin arasındaki 1179 kilometrelik hattın 2030 yılına kadar da Ankara–Zengazur arasındaki 1097 kilometrelik hattın RO – LA taşımacılığı için planladık.”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, ulaştırma alanındaki uluslararası iş birliklerine büyük önem verdiklerinin altını çizen Karaismailoğlu, “Yeter ki; sürdürülebilir, çevreci ve verimli çözümlerle, küresel ticaret kesintisiz ve güvenli bir biçimde devam etsin. Yeter ki; başta Türkiye ve Avrupa Birliği olmak üzere, projelerin paydaşları, bu refahtan paylarını alabilsin. Bu projemizin de bize gösterdiği gibi eğer ortaya irade koyarsak, yöneticiler olarak büyük projeler konusunda kararlıysak, bunları hayata geçirilebiliyoruz. Önce küreselleşme eğilimleri, sonra salgının etkileri ve son olarak Rusya-Ukrayna krizi… Tüm bunlar gösteriyor ki; güvenli ulaştırma, güvenli lojistik, tedarik zincirinde sürdürülebilirlik hepimizin gündeminde ilk sıralarda yer almaya devam edecek. Toplumlarımızın refahı ve ihtiyaçların tedariği için ortak planlamalara yönelik, daha fazla irade ve kararlılık göstermemiz ve daha fazla ortak projede bir araya gelmemiz çok önemli. Bu nedenle önemle vurgulamak isterim ki; Türkiye, ulaştırma altyapılarında uluslararası iş birliğinde gerekli irade, kararlılık ve proje geliştirme arzusuna sahiptir” diyerek sözlerini tamamladı.